• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

GIGABYTE EX58-UD4P Overclocken

Wouzke

Junior Member
@ sonnybrons, mij lukt het dus niet die snelheden te halen, zelfs op WC. Moet hem op 1.5V zetten om hem stabiel te krijgen op4Ghz :s

specs in onderschift toegevoegd

nu staan ze er dan ^^
 
Laatst bewerkt:
met wat meer QPI/Dram core voltage zal je je geheugen wel hoger krijgen ;)
in weze ben je (mits je geen xtreme cpu hebt) je geheugen controler in je cpu aan het overclocken :)
sommige hebben hier wat moeite mee (mijne bijv ook) en dan moet je wat meer volts geven
 
Ok, heb men pc beneden naast m'n laptop gezet, dan moet ik niet steeds wachten op reboot en kan ik wat duidelijkere settings geven :)
Here they come:
BLCK: 200Mhz
CPU Vcore: 1.5375V
QPI/Vtt: 1.5V
CPU PLL: Normal(1.8V)
QPI PLL: Auto (1.1V)
Dram : 1.5V (1.5V normal)
Ram multiplier 6.0 (6x200= @1200mhz)

Denk dat dat de belangrijkste zijn, in "advanced cpu core features" staat alles gisabled behalve:
- CPU Hyperthreading staan wel enabled

De QPI voltages heb ik van de overclockhandleiding van Gigabyte...

En volgens mij heb ik ok problemen met m'n ram geheugen... ga de memtest eens draaien :)
 
bij deze even een eigen topic voor je aangemaakt ;)

vind wel dat je een ERG hoge Vcore voor je cpu gebruikt....
dit zou ik zeker niet voor 24/7 gebruiken...

je hebt duidelijk nog eigenlijk geen ervaring met overclocken...
begin eens je geheugen op de voorgeschreven voltage te zetten (1,65V), en het eerste wat je daarna moet doen is je cpu Vcore eens proberen terug te draaien :)
 
Prachtig, dank je!
Momenteel dramv op 1.55 gezet, en timings van 8-8-8-24 naar 9-9-9-24. wel nog steeds op 1200mhz. En hij boot... mag je direct beginnen met stresstesten na een aanpassing?

Ok daar begin ik alvast mee, de watercooling was normaalgezien ook voor "the sound of silence" bedoeld, maar silence en 50% overclock van CPU begon idd wel aanlokkelijk te klinken :p
 
nee joh zet je geheugen voltage meteen op 1,65V daar zijn ze namelijk voor gemaakt, als je ze op minder zet halen ze waarschijnlijk de voorgeschreven snelheden niet ;)
je mag altijd meteen beginnen met stresstesten ;)

vraagje... heb je al wel een overclock guide doorgenomen?? :)
 
ja hoor meerdere, maar nooit verder gegaan dan een kleine overclock... zat altijd met een stock cooler dus van de Vcore bleef ik af:)
Dram stond volgens standaard BIOS op 1.5 dus dacht dat ik hem al verhoogd had naar 1.55V staat nu op 1.65V en kan normaal booten, Vcore staat nog wel op 1.52V.
 
Heb nu de juiste ram settings en heb me Vcore naar 1.45V verlaagd, en voor de eerste keer boot hij met z'n normale ram settings!
Maar vanaf ik de CPU naar 50% nog maar laat gaan BSOD'ed hij nog wel.
 
ja het kan dus goed zijn dat je cpu al een stuk achteruit is gegaan doen die toch wel hoge Vcore... (voor benchen OK maar ik heb voor mezelf een 27/7 max van 1,4)
download anders eens prime95 (die gebruik ik eigenlijk altijd) of linX :)

heb jij trouwens een C0 of D0??
 
kan ook zijn omdat je geheugen nu sneller staat en je eigenlijk wat meer volts aan je qpi/dram core voltage moet geven :) (niet teveel :p )
altijd kleine stapjes met voltage (helemaal als je niet bekend bent ermee)
 
Nu haalt ie al 100% CPU voor 5min, wel op 3.75Ghz om te zien of dit verschil uitmaakt... mem draait ook iets trager maar zou op BLCK 200 terug op 1600 staan :)
Vanaf nu dus kleine stapjes omhoog, ik hou je op de hoogte!
 
yezz i know, maar dat gebeurt pas op 4Hgz :p Alvast enorm bedankt!
Ik ga nog even verder proberen, en laat zeker iets weten, en achteraf de goeie settings voor nog mensen met een UD-4P uiteraard ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C [Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R Advies Waterkoeling Setup 13
N [waterkoeling] €500-€700 I7920, 5870,GIGABYTE -EX58-UD5 Advies Waterkoeling Setup 11
john Gigabyte 3080 turbo HighFlow Webshop 2
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Gigabyte Gaming OC Waterforce Advies Waterkoeling Setup 2
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
I Gigabyte 3D Mercury Splitter Valve Waterkoeling 7
K Waterblok voor Gigabyte Aorus 2070 super HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
K [Waterkoeling] ~€1000 euro, i9-9900K, Gigabyte Xtreme Waterforce 5G, 2080Ti Waterfor Advies Waterkoeling Setup 5
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
V Waterkoeling NZXT H440 razer edition, msi z170A I5, 6600K, Gigabyte 1080TI Aorus Advies Waterkoeling Setup 18
Sw333t [GEZOCHT] Gigabyte MIB T5140 behuizing Gevonden 1
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Tath "New" Bitspower Nickel Plated (Clear) voor de Gigabyte GA-X99-Gaming G1 WIFI HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower Nickel Plated Full-Covered-Block Black and Clear for Gigabyte GA-X99-Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Zoekt waterblock voor Gigabyte GTX 780 windforce Waterkoeling 1
C Gigabyte mobo & GEIL memory Hardware & Software 4
F gpu koeling voor gigabyte hd radeon 7950 ver 2:0 Advies Waterkoeling Setup 0
R Blauwe verf voor de Gigabyte Z87X UD4H Cases en Modding 18
Viepert [VERKOCHT] Gigabyte GA-Z77X-UD5H Verkocht 3
J Gigabyte 5770 silent cell gaan waterkoelen om hem dunner te maken Waterkoeling 3
P [VERKOCHT] GigaByte HD5570 OC Verkocht 1
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
Luculenus [CANCELLED] Q6600+P5Q deluxe+8 gig kingston DDR2+ 2X HD6870OC Gigabyte 3F Verkocht 9
M [VERKOCHT] Gigabyte GTX 460 OC2 SLI Verkocht 2
animal baars [IN-ACTIVE] Gigabyte X58A-UD7 waterblock Gevonden 0
R [VERKOCHT] Gigabyte GA-P67A-UD5-B3 Verkocht 1
B Nooit meer Gigabyte voor mij. Hardware & Software 5
S Gigabyte GV-N550OC-1GI GTX550 Ti 1GB Waterblok Waterkoeling 1
B Waterkoeling CPU + 2x gigabyte gtx 560 ti Advies Waterkoeling Setup 3
B waterkoeling gigabyte GTX 470 soc (GV-N470SO-13I) Advies Waterkoeling Setup 3
M [WC-Advies] Gigabyte GA-P55-UD4, I5-750, Gigabyte GTX 460 SLI €400 Advies Waterkoeling Setup 7
D [VERKOCHT] Gigabyte X58A-UD3R Verkocht 6
C Gigabyte GA-H55N-USB3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Gigabyte GA-Z68X-UD7-B3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
T Gigabyte P55-UD6 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Gigabyte X58A-UD3R Gesloten 1
T Hulp met overclocken Intel E8500 + Gigabyte EP45-DS3 Overclocking 7
animal baars Hulp OC i7-930 D0 + Gigabyte X58A-UD7 Overclocking 10
Bullus [VERKOCHT] Gigabyte GA-X58A-UD7 V2 Verkocht 5
S waterkoeling gigabyte x58a-ud3r NB & SB????? Waterkoeling 2
P Gigabyte GTX470 Super Overclock Advies Waterkoeling Setup 3
D [INACTIVE] Gigabyte GA-M59SLI-S5 (of een soort gelijke bord) Gevonden 4
Oli4v [VERKOCHT] Gigabyte P35, DDR2 Verkocht 9
Fedmas Gigabyte UD6 (Defect) Verkocht 4
The_Saviour# [INACTIVE] Gigabyte GA-X38 mobo blockjes Gevonden 0
D [WC] 750 euro, i7 930, Gigabyte GA-X58A-UD7 NB, 1x HD4870X2 Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan