• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gesealde producten uitpakken voor foto?!

Johnny

Moderator
Forumleiding
Er was een discussiepunt ontstaan binnen een verkoop-topic.

De forum-mods hadden de verkoper aangesproken dat de topic aangepast moest worden, want er was enkel een foto gemaakt van de doos en niet van de hardware waar het uiteindelijk over gaat.

Aan de hand van de discussie bleek het om product te gaan die nog in een gesealde verpakking zat, de verkoper was het niet eens dat hij de verpakking moest open maken om hier speciaal een foto voor te maken.

Dit is aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant een kleine moeite.

Dat een product nog in een gesealde verpakking zit, is voor ons geen reden om foto's waarop enkel de (gesealde) doos staat te accepteren.
Dit was tot heden nog geen officiële regel, samen met het team hebben wij overlegd, zie het stukje "Conclusie".


Deze regels stellen wij samen, zodat je meer zekerheid hebt bij het aanschaffen van 2e-hands producten via dit forum.


Conclusie:
Foto('s) waar enkel een (gesealde) doos op te zien is, worden afgekeurd. Je wordt door een forum moderator aangesproken dat je 24uur de tijd krijgt om je topic conform verkoop regels aan te passen.



Deze topic blijft open, zodat je een reactie kan geven indien nodig.

Met vriendelijke groeten,

Johnny
HighFlow Team


Onder voorbehoud van typfouten.
 
Ik ben het met het moderatie team eens, dat wanneer een product uitgepakt is geweest (en al dan niet ongebruikt),
het een kleine moeite is het daadwerkelijke product op de foto te zetten met timestamp.

Echter, wanneer men beweert dat het product aangekocht of gewonnen is en volledig ongeopend. En dit kan worden aangetoond door het visueel vertonen van de diverse stickers/folie -die nagenoeg in alle gevallen op een doos zitten- de verkoper het product niet hoeft uit te pakken!

Om mijn standpunt kracht bij te staan zal ik het begeleiden met een aantal argumenten:

- Hoe kortzichtig het ook is: ongebruikt en onuitgepakt zijn voor sommige twee verschillende dingen.
Het kan dus simpelweg waarde verlagend zijn om het product voor 1 foto uit te moeten pakken, alleen voor bewijs dat er een product in de onaangetaste doos zit.

- Ik zal de 'tegenstanders' een stap voor zijn en beweren dat: een verkoper de stickers kan vervalsen of vervangen.
Indien een verkoper in deze mate van plan is iemand op te lichten, zal hij dit ook op andere manieren kunnen doen.
Ik noem als simpel voorbeeld: de beloofde producten niet opsturen.
Iedereen kan een foto maken van een product dat in zijn bezit is en vervolgens niets opsturen.
Of dan het daadwerkelijke product, of een gesealde doos is vertoont maakt dan geen enkel verschil.

- Deze hypothese dootrekkend: een videokaart zit tegenwoordig altijd in een beschermende hoes met een speciale waarschuwingssticker. Dit is in mijn ogen een onvervalsbaar bewijs dat (in dit geval) de videokaart ongebruikt is. Waarom zou iemand dit dan moeten verbreken, en de kans vergroten dat een kaart bijvoorbeeld doodgeklokt is, en beweren dat hij gloednieuw is.
"Hij is ongebruikt maar ik moest hem open maken voor de foto"...

En nogmaals: ik ben het volledig eens, met de regel dat wanneer een product geopend is of er geen 'beveiligingen' op een doos zitten, je gewoon verplicht bent het product op de foto te zetten.
Maar kan je aantonen dat het product ongebruikt is, laat het dan lekker verpakt.
 
Sanders heeft gelijk. Tevens wekt een geseald product ook een betere indruk op bij de verkoper.
Jij koopt in de winkel of supermarkt ook geen geopende producten, dan pak je ook een andere.
 
met sanders eens, (hoe kan het ook anders. :p) het is bijna onmogelijk om een product weer net zo te sealen als dat hij uit de fabriek komt dus als er niks in zou zitten zou dat vanuit de fabriek moeten gebeurt zijn. en zou de verkoper net zo opgelicht zijn.
 
Het gaat nu wel wat ver met `bang zijn voor oplichting` vind ik.
Als het seal er nog omheen zit mag dat lekker blijven zitten.
Als de doos open kan zonder seals of plastic te verbreken dan moet het product gewoon op de foto.

Klein voorbeeldje : http://forum.highflow.nl/f44/verkocht-corsair-hx1000-splinternieuw-doos-8896/
Ik ga voor een ad dus echt niet openmaken en alles uit die doos halen.
Je kan wel vermelden wat er allemaal bij zit.
En zit dit er vanaf de fabriek dan niet in dan is dit altijd nog te regelen.
 
Precies, de waarde gaat ook vaak omlaag bij het openen van een verpakking, het word dan gezien als "gebruikt".
Dus ik snap het nut van deze regel niet echt, denk dat na verloop van tijd vooral de verkoop topics minder zullen worden.
 
Het moeten uitpakken van een gesealt product gaat ook mij te ver. Het hele briefje ding vind ik sowieso al verschrikkelijk. Als gesealde foto's niet worden goedgekeurd dan zijn er genoeg andere fora's waar de producten wel verkocht kunnen worden. :)
 
Ik ben ook niet de zuurste en aan de hand van deze topic + de nuttige reacties de volgende definitieve regel:

* Foto('s) waarop duidelijk is aan te tonen dat de product nog in een orgineel gesealde verpakking/doos zit, hoeft niet uitgepakt te worden. Een duidelijke foto met briefje voldoet in dit geval aan de regels.
* Foto('s) waarop niet is aan te tonen dat de product nog in de orginele gesealde verpakking/doos zit, moeten uitgepakt te worden. Ook in dit geval moet de foto(+briefje) van het product duidelijk zijn.

In beide gevallen zijn duidelijke foto's een veresite, vinden een desbetreffende moderator de foto niet duidelijk genoeg, dan spreekt deze moderator je aan.



Nog even in het kort:

- Indien aantoonbaar dat de product ongebruikt in een gesealde verpakking zit, hoeft deze niet uitgepakt te worden.
- Gebruikte producten die niet meer in een gesealde verpakking zitten moeten uitgepakt worden.



Hopelijk heb ik mijzelf duidelijk gemaakt.
 
Lijkt me de beste oplossing :)

Even terzijde, er zijn best wat mensen die tegen Johnny of andere moderators van marktplaats op dit forum zeiken, omdat ze de regels te streng vinden en blabla.

Maar begrijp a.u.b. dat het voor de moderators ook niet leuk is om heletijd achter mensen aan te zitten voor de 'vervelende regels'.
Dit moet echter toch gedaan worden om juist jullie, de kopers en verkopers, zo goed mogelijk te beschermen tegen oplichting.

Daarbij is het 'marktplaats forum' een extraatje voor de leden op dit forum, hebben we enkel aan het forum toegevoegd door vele aanvragen.
Kan je het niet vinden met de onze marktplaats regels, ga dan a.u.b. niet zeiken/afkraken, maar start een nette discussie waar we tot oplossingen kunnen komen.
Heb je daar geen zin in, zijn er zoals Vissa zegt, genoeg andere fora waar je jouw spullen kan aanbieden :)
 
Lijkt me de beste oplossing :)

Even terzijde, er zijn best wat mensen die tegen Johnny of andere moderators van marktplaats op dit forum zeiken, omdat ze de regels te streng vinden en blabla.

Maar begrijp a.u.b. dat het voor de moderators ook niet leuk is om heletijd achter mensen aan te zitten voor de 'vervelende regels'.
Dit moet echter toch gedaan worden om juist jullie, de kopers en verkopers, zo goed mogelijk te beschermen tegen oplichting.

Daarbij is het 'marktplaats forum' een extraatje voor de leden op dit forum, hebben we enkel aan het forum toegevoegd door vele aanvragen.
Kan je het niet vinden met de onze marktplaats regels, ga dan a.u.b. niet zeiken/afkraken, maar start een nette discussie waar we tot oplossingen kunnen komen.
Heb je daar geen zin in, zijn er zoals Vissa zegt, genoeg andere fora waar je jouw spullen kan aanbieden :)

Amen to that!

Gezeik of geen gezeik, ik doe het met veel plezier ;):)

Toen wij de start maakte om met het "briefjes-systeem" te werken, merkte we dat veel leden dit overbodig vonden.
We zijn nu een hele poos verder en 95% van de aangemaakte verkoop topics zijn helemaal perfect.

Dus via deze weg wil ik iedereen bedanken voor de mooie verkoop topics ;)
 
we zijn jullie moderators Johnny en Freddy.altijd dankbaar voor het forum en verkoop topic.
voor de meeste onder ons.
hoeveel procent durf ik niet tezeggen.
Ook netjes dat je dit ter discussie hebt gebracht en compromie hebt gesloten.
Blijf netjes tegen jullie en andere dan houden we het ook gezellig.
Met nogmaal dank voor deze normale descussie en de rest.
 
Misschien is het een idee om een topic aan te maken waar je suggesties kan doen voor de regeltjes van het marktplaats forum ... zodat er niet in de verkoop topics zelf over hoeft worden gezeurd en dergelijke !!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Das Experiment iCue Link producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
B de juiste waterkoeling producten voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 8
Slader bitspower white producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F Aankoop Producten HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Sw333t Koolance producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
JeanPaul [VERKOCHT] Diversen Waterkoeling + air producten (MOETWEG !) Verkocht 2
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Sw333t Streacom producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Alex [IN-ACTIVE] verscheidene koel producten Verkocht 16
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
Sw333t Sharkoon Producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B Nieuwe Aquacomputer producten :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Legendary1985 [VERKOCHT] MEGA opruiming verschillende koel producten] Verkocht 10
Sw333t Bay producten en hardware set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
C 2 Producten gezocht voor mijn Raven! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
animal baars Producten in verkeerde categorie? Hier melden aub HighFlow Webshop 5
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
P [IN-ACTIVE] Div producten Gevonden 17
Freddy Nieuwe Koolance producten op voorraad (2011-07-27) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Ant Nieuwe Bitspower Producten, o.a. Carbon Black fittings etc., hier melden aub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 182
Asphiax Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 27
Sw333t VLSystem producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
Freddy mnpctech producten, hier aanvragen :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
Source Lamptron Producten, o.a. Noise Isolation Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 71
R EK-FC Bridge producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Demolisher Bitspower True silver/gold fittingen en andere nieuwe producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
ShockRaver Info over de producten. HighFlow Webshop 2
Freddy GRATIS Koolance Sticker of Casebadge bij Koolance producten! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
Freddy Opruiming: OP = OP / o.a. EOL producten HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Danger Den producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
A CoolIT producten? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
X Logitech breidt G-serie uit met drie producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 111
D Swiftech nieuwe producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
Freddy Bitspower producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 128
Freddy Gratis Noctua Goodies bij Noctua producten HighFlow Computer Cooling Shop 28
Freddy Heleboel nieuwe producten HighFlow Computer Cooling Shop 9
hung een aantal producten dat hung wilt hebben. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC producten op voorraad! En de OCZ XTC Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Noctua en handige producten op voorraad HighFlow Computer Cooling Shop 0
Jut Producten van MIPS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy XSPC producten op voorraad! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Nieuwe producten, acties en overige nieuws! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Feser producten! Fittingen en Slangen Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan