Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Is dat dan nog wel een goede radiator als ik straks de unit ga gebruiken voor een 24/7 gaming systeem en de fans lager ga zetten zodat ik minder lawaai heb.:eusa_think: Dan krijg het rad waarschijnlijk minder wind en gaat dan ook veel minder koelen denk ik dan. En is het beter om een fan duct tussen het rad en de fan te hebben?:eusa_think: Dan heb je volgens mij wel een gerichter luchtstroom.
Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je te hoge temps gaat krijgen bij een lagere toerental van de fans.
Het koelt zoiezo veel beter dan een luchtkoeler, ook heb je de fans op lage toerental.
Een fan duct / shroud helpt wel.
Vooral als je de fans op de radiator laat blazen.
Verder heb je ook minder geluid, omdat de luchtstroom dan minder "wervelt".
Zonder de fanducts weg te halen past het niet. (die lite 240)
Dus fanducts moeten eruit (heb de fans aan de buitenkant gemonteerd) vanwege de 38mm dikte van de fans)
En dan past dat rad wel.
Met fanducts past alleen die Swiftech MCR 220 alleen heb ik wel wat lager nozzles nodig. (aansluitingen.) En hou ik nog maar 23mm ruimte over voor de aansluitingen.
Met dat andere rad zonder fanducts hou ik 32mm over aan ruimte voor een nozzle.
Kan je die BI GT xtreme LITE 240 niet goedkoper dan die 50 euro.
Op freezinghardware.nl kost deze rad 36 euro. Vind het niet erg om 40 euro ervoor te betalen maar die genoemde 54,50 is wel een verschil tegenover die 36 euro van freezinghardware.nl
36 euro :S Dat is nog goedkoper dan de 240GT Stealth :107:
Ik denk dat zij een foutje hebben gemaakt in de prijzen.
Want 36 euro is beneden inkoopprijs, of ze hebben een hele mooie deal gesloten.
54.50 is namelijk al een behoorlijk scherpe prijs voor die radiator.
Nee ik denk het niet. Denk dat ze het gewoon goedkoper kunnen aanbieden :075:
Zou je voor mij dan het swiftech MCR220 rad kunnen bestellen (die van 284.5 mm lang). Denk dat ik maar voor deze ga. Niet dat die andere slecht is. Maar deze rad lijkt me wat makkelijker te monteren als ik wat van die lamellen weg moet halen om hem met bouten vast te zetten en daarnaast doet deze radiator het altijd goed. Alleen wel jammer dat ik wat moet gaan aanpassen voor de aansluiting, maar lijkt me wel te passen met wat geluk.:065:
Je zou ze even moeten mailen gewoon ter informatie
Nergens kan je ze krijgen voor zo'n lage prijs, daarbij is het ook bij hen niet op voorraad.
Maar ja, maakt verder niet uit
De MCR220 ga ik bestellen, ik denk dat we het pas eind deze week/volgende week op voorraad hebben.
Wordt namelijk meebesteld met wat ander swiftech spul, waar we nog op enkele dingetjes wachten tot de bestelling compleet is.
De BI GTX Lite is overigens al wel besteld, mocht je die alsnog willen hebben.
(verwacht a.s. woensdag op voorraad)
Ik wacht af tot je de spullen binnen heb. Vind het lekker werken bij jullie shop zo. Aangeven en je regelt het voor ons, echt TOPPIE SERVICE :020: = toekomst muziek :eusa_boohoo:
Bestelling besteld. Vind alleen jammer waarom pas op het laatst pas BTW eraan toe word gevoegd en niet direct met het bestellen. :021: Heb beide radiators besteld. Het is nooit zeker te weten hoe ik precies ga uitkomen met de aansluitingen.
Dus kan ik altijd nog over op plan B.
Ben met me exos II weer bezig geweest. Bedankt voor de spullen. Alleen de BI extreme Lite past wel maar dan blaast de fan precies door die V opening van de aansluitingen. Dus ik gebruik nou het swiftech rad. Alleen de schroefje die erbij zitten zijn voor mij te kort. Zijn dit gewoon M4 schroefjes?
Hij word zo:
Moet alleen nog even nadenken hoe ik het rad vast ga zetten.
Ik ga het rad vast zetten met 4 m4 draadstangen. Door die lamelen boren is geen optie, zit ik precies op zo`n ding waar het water door stroomt en de orginele schroeven zijn nou te kort. Ik zet er van de plastic dingen tussen het rad en schroefdraad zodat het niet beschadigd.
Dan 4 draadends erdoor die dan door het hele geheel gaat en dus ook de fans spiest. En aan de bovenkant van de fans draai ik er 4 moertjes en ringentjes erop en dan zit het vast. Voordeel van deze methode is dat ik het rad ongeschonden laat en altijd voor iets anders nog kan gebruiken.
Heb jij nog van dat alu zilver panel 1,5 mm? Moet namelijk aan ander achterfront maken.
Nee het is echt m3,5. Heb het met de schuifmaat nagemeten. Ik heb nog zo`n ding hier staan van koolance.
Die 4 buitenste schroefjes die door de fans zitten houden de radiator vast.
Zo ben ik het ook van plan om te doen met de exos II. En die schroefjes die ze daarvoor gebruiken zijn wel m4..
En de schroefjes van het swiftech rad zijn ietsie dunner. Lijkt net of dit speciale schroefjes zijn.