Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gemodde ExosII nieuw radiator

Robin

Member
Ik zit met een klein probleempje. Ik weet het niet omdat ik maar net in de waterkoeling wereld zit en niet echt veel verstand hebt van waterkoeling. Maar het meeste kom ik wel uit.

Ik heb een koolance Exos II en die wilde ik gaan gebruiken voor een OC compentitie. Nou heb ik al een D-tek fuzion V2 hier gekocht bij highflow. Dus ik die waterblok installeren + de exos 2. Bleek dat de waterpomp niet goed meer werkte. (het is standaard al van die K...te waterpompen waar je gewoon niks aan hebt. Dus ik heb 3 dagen geleden een upgrade pomp gekocht voor de EXOS II zodat het de LT versie word. Nou las ik ook op het internet dat de standaard radiator ook eigenlijk vuilnis is en voor geen meter presteerd. Dus jullie raden het al ik zoek een andere radiator. Nou passen er dus niet alle radiators erin omdat ik met de afmetingen van de behuizing zit. Wat ik zoek is. Een radiator die aardig goed in de buurt komt van de Thermochill PA 120.2 dual. Ik wil dus veel performances hebben met veel airflow en weinig rad ristrictie.

Ik heb zelf ook gezocht en kom momenteel uit op:

Alphacool NexXxoS Pro II rev. 2 ? It will fitt the exos II. Size 278 x 132 x 30 mm :cool:

Black Ice GT Stealth 240. Size: 280 x 135 x 30mm

MagiCool UV-Radiator 240 DUAL 270 x 120 x 30 mm.

Kan iemand aangeven welke de beste is voor me doel en zou diegene van goed naar slecht willen plaatsen.

Volgende vraag:

Is het mogelijk om bij een radiator aan de kopse kant een aansluiting te maken voor schroefdraad? Want de aansluiting van het koolance rad gaat aan de achterkant eruit namelijk en anders kan ik geen mooie bocht maken naar beneden.
 
Je vergeet een hele goede radiator, namelijk de TFC Xchanger 240 Double!!!

Die hebben we pas binnen gekregen en presteert zelfs beter dan Thermochill! :D
Het heeft ook een lage "pressure drop" dus met de flow zit het ook goed.

Als die te duur is, kan je ook denken aan de XSPC RS240.
Goedkoop en mooie prestaties.


Jouw laatste vraag snap ik niet helemaal, zou je een foto of een met paint een plaatje willen maken?
 
Ja ik weet dat die TFC Xchanger 240 Double het beste is, maar past never nooit normaal of helemaal niet in die exos II, dus dat feest gaat niet door. En de thermochill en die ene black xtreme past ook niet die zijn allemaal te dik.

Volgens mij is die XSPC RS240 niet zo heel geweldig, en daarnaast zullen er vast veel betere zijn. Denk dat de stealth het nog beter doet dan de xspc rs240. Waarschijnlijk is de xspc rs 240 een leuke rad voor een normaal syteem om die stil te krijgen.

Normaal zitten de fittingen aan de onderkant of bovenkant van het rad. Ik wil er 1 aan de voorkant maken. Kan dat zo maar als je weet waar je mee bezig bent. Omdat me orginele rad namelijk ook zo`n aansluiting heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ben nog opzoek naar een goede performance radiator en moet in de exos II passen. Die nieuwe waterpomp is echt een hele verbetering van die unit. Alleen de standaard radiator is nog brak. Daarom zoek ik een andere die veel beter presteerd dan die stock. Alleen nadeel:

2iuffqf.jpg


Dit is de unit. En die slangpilaren lopen er zo eruit als op de foto. Dus met een 90 graden bochtje naar beneden. Normaal zit het schroefdraad van de waterslangen op de bovenkant of onderkant. Maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om een nieuwe aansluiting te maken op de voorkant van het rad want dan kan ik het zelfde krijgen met een 90 graden bochtje.

Dus zeg maar waar nou dat open gaatje is:
i1xw12.jpg


En dan de aansluiting zo op het rad te maken, is dit mogelijk en welke draad snij set kan je dit mee doen?
 
De XSPC is een goede radiator en vooral aantrekkelijk vanwege zijn prijs/kwaliteit verhouding. Doet het overigens niet slechter dan de BI GT Stealth. Hier 2 reviews:
http://www.martinsliquidlab.com/XSPC-RS240-Radiator-Review.html
http://www.xtremecomputing.co.uk/review.php?id=349&page=5

Je wilt dus zelf een nieuw gaatje en een fitting aansluiting maken in de radiator?
Dat lijkt me wel riskant, omdat het materiaal waarschijnlijk gaat scheuren als je erin gaat boren.
Lijkt me ook lastig met de "kamers" in de radiator, die zijn standaard zo ontworpen voor een goede doorstroming van het water en lucht. Die gooi je dan ook om.
 
XSPC-RS240-PDresults2.png


Ik snap die tabel niet zo. Is het dat hoe eerder de lijn omhoog gaat des te meer flow restriction heeft het rad?
En hoe komt dat dat die xspc radiator zo goedkoop is en die andere betere presteerde radiators duur zijn.

http://www.xtremecomputing.co.uk/rev...?id=349&page=5
Deze heeft niet echt ze pc overclocked, dus kan er ook geen conclusie worden getrokken hoe hij gaat presteren met een processor op 500FSB en 1,8 volt.

2v0dder.jpg


Dit is me oude radiator. Je ziet rechtsboven de ingang van de radiator en rechts onder de uitgang.(daar zit een 90 graden nozzle op) Als ik een 90 graden bochtje ga gebruiken op het nieuwe rad dan staat hij dus werkelijk naar achteren gericht, waardoor het dus moeilijk word om een normale korte bocht te maken met de slang.
Rechts onder zou ik wel een 90 graden bochtje kunnen gebruiken maar dan zo`n hele korte. Dus daarom let ik er ook op of er een rad is waar ik dus die andere aansluiting erin zou kunnen maken zodat de 90 graden bocht dan naar beneden wijst en het wel makkelijk aan te sluiten is.

Waar zou ik die XSPX RS240 mee kunnen vergelijken. Ik zoek wel een echte goede performances rad die het water echt zo koud mogelijk kan krijgen. Liefst in de buurt van de thermocill.

Kan je ze dan niet met hoekfittingen en een stuk slang bij elkaar brengen ? Of heb je daar niet genoeg ruimte voor?

Zie die post hierboven je.
 
Laatst bewerkt:
Beste members,

Ik zit pas net in de waterkoeling scene maar ik kom er niet helemaal eruit. Ik heb een koolance exos II en die ben ik aan het ombouwen zodat ie heel veel betere performance gaat krijgen. Ik heb de pomp al vervangen want die was kapot en deed het dus niet meer. Deze is vervangen voor de upgrade pomp met pomp regelaar. De pomp is het zelfde als de laing DDC pomp dus. Het pomp probleem is helemaal oplost. Maar ik zit nou met een radiator probleem. Niet alle radiatoren passen erin kwa omvang. De TFC X-changer, Thermochill, Black ICe gt extreme past ook niet. Ik heb zelf al zitten zoeken welke er wel erin zouden passen. Het enige wat ik graag zou willen weten welke radiator die ik post is de beste, of het rad weinig flow restrictie heeft en in welke categorie het rad valt (waarmee het te vergelijken is. Ik heb de keuze uit:

Komen van freezinghardware.nl

Black Ice GT Xtreme Lite 240
Alphacool NexXxoS Pro II rev. 2
Black Ice GT Stealth 240
UV-radiator 240 - 1/4" (volgens mij van XSPC) (of Magicool)

Van Aquatuning.de

MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator
MagiCool SLIM DUAL 240 Elegant Plexi Serie Radiator
Swiftech MCR220 240mm Radiator

De vraag is, welke is de beste rad van beide webshops?

Welke rad is het beste van Freezinghardware.nl
Welke rad is het beste van Aquatuning.de.

Zouden jullie de rads van goed naar slecht willen plaatsen? En welke rad heeft de minste weerstand?

Prijs is niet belangrijk. Prestaties wel.

Klopt dit lijstje van goed naar slecht?

Black Ice GT Xtreme Lite 240
Swiftech MCR220 240mm Radiator
MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator
MagiCool SLIM DUAL 240 Elegant Plexi Serie Radiator
Alphacool NexXxoS Pro II rev. 2
UV-radiator 240 - 1/4" (volgens mij van XSPC) (of Magicool)
Black Ice GT Stealth 240
 
Laatst bewerkt:
De BI GTX Lite is ongetwijfeld de beste van het lijstje, maar alleen als je een goede fans gebruikt met een hoge CFM.
Want de BI GTX staan bekend om de erg hoge dichtheid van de lamellen (dus meer oppervlak).

Heb even snel gegoogled, kan niet zo snel testen/reviews vinden met vergelijkingen.

Ik denk dat het lijstje zo is, van goed naar minder goed:
BI GTX Lite 240
Swiftech MCR220
Alphacool Nexxxos
BI GT Stealth 240
MagiCool
MagiCool

MagiCool onderaan omdat ik daar niet veel over lees op het internet.


Mocht je trouwens een van de radiatoren willen die niet in onze shop staan en je hebt geen haast.
Kunnen wij het ook voor jou bestellen en een mooie prijs maken.
(in de meeste gevallen hebben we het binnen 2-3 werkdagen op voorraad) :)
 
Op voorraad bij leverancier, binnen 2 werkdagen.

Als we maandag bestellen, hebben we het woensdag.
Onze prijs: 54,50 euro.

Als je interesse hebt, laat ik het toevoegen in de webshop ;)
 
Ik heb scythe Kaze ultra 3000rpm fans ( 2x). Weet niet wat het best is. Oke ik gebruik de unit voor ocen. Maar waarschijnlijk wil ik hem ook voor me 24/7 setup gaan gebruiken.

Heeft u ervaring met die BI GTX Lite 240, wil wel zeker weten of dat ie het echt goed doet. Maar ik twijfel nog tussen deze en de swiftech.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bullus [REFUSED] Gemodde promethia mach 2 Verkocht 1
Luculenus [VERKOCHT] Gemodde Corsair 800D Verkocht 19
animal baars [VERKOCHT] Gemodde Corsair H70 Verkocht 3
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan