• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geert Wilders: Fitna

Je snapt mijn punt wel. :)

mensen hebben gewoon weer een reden nodig voor chaos, ophef en om te zeuren , dit vinden veel mensen leuk blijkbaar
Dit gaat veel verder dan alleen maar zeuren omdat mensen dat leuk vinden.
Grootste moslim terreur aanval. En dan een moslim centrum in de buurt van die plek zetten?

Ik vind dat niet echt logisch nadenken.
Vind het eerder provoceren.
 
Ik
vind de afstand nog steeds veelste dichtbij...

Als die moslims nou eens beginnen met respect tonen dan plaatsen ze die moskee een pas kilometer verderop en niet 2 blokken wat maar een paar honderd meter is...

Oja dat ik waar.. zij hoeven nooit respect tonen voor alles in de westerse wereld... En rekening mee houden al helemaal niet...

Het zijn allemaal provocaties en ze kijken hoe ver ze kunnen gaan en de geitenwollen laten alles toe want die willen niemand voor het hooft stoten...

Respect moet je niet krijgen maar verdienen. En als ze de plannen nou omgegooit hadden en dat ding verplaatst hadden dan hadden ze op wat respect kunnen rekenen.
 
Ik
vind de afstand nog steeds veelste dichtbij...

Als die moslims nou eens beginnen met respect tonen dan plaatsen ze die moskee een pas kilometer verderop en niet 2 blokken wat maar een paar honderd meter is...

Oja dat ik waar.. zij hoeven nooit respect tonen voor alles in de westerse wereld... En rekening mee houden al helemaal niet...

Het zijn allemaal provocaties en ze kijken hoe ver ze kunnen gaan en de geitenwollen laten alles toe want die willen niemand voor het hooft stoten...

Respect moet je niet krijgen maar verdienen. En als ze de plannen nou omgegooit hadden en dat ding verplaatst hadden dan hadden ze op wat respect kunnen rekenen.

Ho even, wie zegt nou dat de terrorist moslim zijn?
Elk randebiel kan dingen claimen, een moslim is het pas zodra hij de 5 pilaren volgt, mist je er 1 dan ben je geen moslim(Iemand hier claimde moslim te zijn maar 3 van de Pilaren niet volgt (zie vorige post).
Hij is dus geen moslim, ook al zegt ie van wel.
Hij is gewoon een arabier die denk een moslim te zijn...
Net zozeer dat ik een boedist ben vanwege mijn voorvader.

Een saudie die claim moslim te zijn wil niet gelijk zeggen dat hij moslim is.
Het is zelf zo dat die saudie (arabieren) van tegenwoordig tegenovergestelde als moslim gedragen.

Als je niet weet wat een moslim/Islam is moet je ook geen dingen schreuwen..
(de meerderheid hoeft niet altijd gelijk te zijn, in tegen deel zelf.)

PS: mening mag je hebben, maar veel mensen gebruiken mening niet of iets te vertellen maar om mensen bewust tekwetsen.
Ik kan wel een paar voorbeelden noemen waar een mening geen meerwaarde toevoegd aan een gesprek of iets dergelijk maar puur om iemand anders te vernederen. (zie pesterijen tegen homo/dikke mensen op middelbare en lage school.)
 
@ Hung
Die moskee is toch voor moslims?
Hun kunnen toch zeggen: Uit respect voor de nabestanden en voor de stad New York willen 'wij' 'onze' moskee verder weg hebben. Om niet provocerend over te komen.

Maar dat doen ze niet. Want ze vinden het een stap in de goede richting.
Nou sorry hoor. Dikke lul.
 
@Das Experiment
De Moskee is niet alleen bedoeltvoor moslim.
Gebedsruimte is bedoelt voor de moslim om zijn gebeden te doen.(voor geinteresseerde zijn ook welkom)

Een Moskee bestaan niet alleen maar uit een gebedsruimte.
Er moeten ook lokalen aanwezig zijn voor eventuele lessen in verscheidene onderwerp(van de quaran tot intergratie en talen). Een bibliotheek.
Er horen meestal ook een lokaal voor jongeren om daar te kunnen ontspannen en m ze van de straat tehouden.
Een kantine behoort ook bij de moskee met vaak bijbehorende kabab/shoarma zaak.
Enz.

Aangezien mensen veel misverstand hebben over moslim en de Islam hebben willen ze daar in de buurt een moskee bouwen om eventuele vragen te beantwoorden(zie het als een info centrum)

Voorbeeld Islam zegt, Uithuwelijken mag mits de zoon of dochter het mee eens is (met de toestemming van de utgehuwelijken).
Maar tegenwoordig huwelijken de moslim hun kinderen uit aan elkaar (ook vaak gedwongen.)
(Mensen geven dan islam de schuld terwijl de moslim de schuldige is)

Dus jouw stelling moskee= alleen voor de moslim is onzin, moskee is voor de gemeenschap om daar lering uit tehalen.
Daar kun je jouw vragen kwijt, daar kun je jouw misverstand om opheldering vragen.

De kerken in NL is toch ok niet alleen bedoelt voor christenen? ten minste ik ben daar ook welkom.

Ik weet trouwens niet bij wie of waar jij jouw info vandaan haalt maar kennelijk is het verstandig om jouw bron in twijfel te nemen.
 
Dus jouw stelling moskee= alleen voor de moslim is onzin, moskee is voor de gemeenschap om daar lering uit tehalen.
Daar kun je jouw vragen kwijt, daar kun je jouw misverstand om opheldering vragen

Ik heb niet gezegd dat het alleen voor moslims is.
Ik weet dat het voor de 'gemeenschap' is. En dat mensen welkom zijn.

Maar ik vind de term: ''Het is voor de gemeenschap''. Altijd zo dom excuus om bijvoorbeeld een gebedshuis, kerk of weet ik veel wat neer te zetten.

Want een moskee, islam centrum 'vlakbij' Ground Zero zetten is dat voor 'de gemeenschap'?
De 'gemeenschap' zit daar echt niet op te wachten.

En dat is het hele punt.
En niet wat ik van islam/moslims weet of vind.
 
Mischien vind jij het zo, daarom zullen mensen die niet naar elkaar toe willen komen elkaar altijd gaan bashen en zijn/haar ideeen opdwingen.
Mensen zitten daar niet op tewachten maar ondertussen wel verder willen zeiken....

Mentaliteit van laat mij met rust maar wel zeiken, niet willen stemmen maar wel wilen zeiken.

Tuurlijk heb je recht om te zeiken maar de mensen aan het andere kant hebben ook rechten.

Wil je er niks mee temaken, maakt dan ook die mensen niet zwart door dingen te zeggen wat niet correct is, zelf als het maar half correct is.

Maak je die mensen zwart, dan wil je er ook wat mee temaken.
En dat is het juist, mensen in NL over algemeen hebben allemaal hun 'Meningen' waar ze hard op willen en vaak ook zeggen maar niks er over willen weten.

Iedereen hebt wel recht om eigen meningen te hebben, maar als hetanderen kan kwetsen en geen meerwaarde bidt aan de maatschappij, hoe dan voor je zelf.
PS: Meningen zijn niet geheel vrij zoals jij weet, vrijheid van menings uiting is maar schijn omdat je ook als mens rekening met anderen moeten houden.

PS deel 2: het is geen moskee wat daar gebouwd wordt maar een: interreligieus en intercultureel gemeenschapscentrum (bedoelt om mensen met verscheidene cultuur bijelkaar te brengen, dat daar voor de moslim en geinteresseerde een gebedsruimte bij in komen is extra om meer mensen toe te trekken.) .
deel 3: : weet je daar 4 blokken verder van Ground zero een Moskee staat?
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft niets te maken met wat IK vind.
Er zijn zat mensen in New York (USA) die tegen dat centrum zijn.
Meer dan 65% is tegen de bouw. Vanwege 9/11.

Heeft dat te maken met wat IK vind? nee.
Want dat zijn simpelweg de feiten.

Heb ik mensen zwart gemaakt in de laatste paar posts? nou lijkt mij niet.
Ik heb een mening gegeven die jou gewoon niet aanstaat.

Ik weet dat het een gemeenschapscentrum is.
Heb ik ook al in eerdere posts gemeld. (laatste 2 posts niet)
Maar dacht dat we elkaar wel begrepen waar het over ging.

Het punt is dat de meerderheid van de mensen dat centrum niet zien zitten.
Althans niet in de buurt van Ground Zero.
Dat is geen kwestie van: Altijd wat te zeuren hebben.

Het haalt teveel herinneringen op bij de mensen.
 
Mooi dat jij dat kunt zeggen 'ik vind'

Maar door dat steeds mensen dingen schreuwen die niet waar zijn en ik vind zeggen, zullen er ook veel mensen die er tegen zijn.

De meerderheid in Amrika is tegen de bouw van een 'Moskee' OP GROUND ZERO.

Veel weten niet eens dat het 2 blokken verder is (veel mensen in NL weten het ook niet eens).
Veel Weten ook niet dat hier niet om een Moskee gaat maar een centrum.(naar mijn weten kunnen er ge shop worden/ restaurants/ een zwembad? en een hangplek voor jongeren)

Mensen daar zijn niet goed geinformeerd omdat 1 of andere eikel moskee ging roepen denk iedereen dat er een moskee zal komen.

Ik was er ook in het begin niet mee eens, vond het ook provoceren/dis respect vol.

Nu ben ik er voor omdat het niet is zoals de media het voorstel en mensen nemen het klakkerloos over.
Als ik de media moet geloven is rond 13 Juni 2010 een 5 tal moslm terrorist in NL opgpakt omdat ze een aanval tegen NL willen ramen. (vietnamese media/Krant).

PS: nu moet je het niet in eens Centrum noemen om zo te lijken als of je vanaf begin wist dat het een centrum is.
 
Het hebt niks temaken met geloofd, denk eerder mensen zelf.
Mensen moeten altijd een pispaaltje hebben en geven zichtzlf altijd gelijk.
als de geloofd er niet is hebben mensen wel wat anders te zeiken.
Zo zijn mensen atijd al geweest, altijd meer beter en ik ben de best.
 
Ik denk eerder door mensen zelf die geloofd als excuse gebruiken.
Zoals de Taliban, of die lui in Irak.
Ze bombarderen elkaars moskee.(Een moslim die echt gelovig is zal dat nooit durven, zelf niet tegen een synagoge of kerk.)
Of de priesters met hun zonde uitkopen.
Enz.

Geen geloofd, dan gebruiken ze land (alexander de groote), geen land dan komt rijkom (Napoleon) of vrouwen(troje) enz.

Mensen zijn hebberig (bewust en onbewust).
 
@Hung
Mooi dat jij dat kunt zeggen 'ik vind'

Maar door dat steeds mensen dingen schreuwen die niet waar zijn en ik vind zeggen, zullen er ook veel mensen die er tegen zijn.

Ik mag zeggen wat ik vind.
Jij kan dat blijkbaar niet hebben. Omdat jij het opvat als een persoonlijke aanval.
Prima. Moet je helemaal zelf weten.

Maar jij zit mij woorden in de mond te leggen en mijn meningen + opmerkingen te verdraaien.
Dus ik kap met deze discussie.

sorry maar de oorlog tussen Israel en de palestijnen gaat om geloof en hun gebied..
Duidelijk!
 
Gevecht tussen de Israel en Palestijnen zijn vanwege grond gebied, niet om de geloofd.
(israelieten leven namelijk honderden jaren in de Osmaanserijk (Islamitisch).
Toen was er geen Oorlog tot dat de Fransen en Enelsen de Osmaanse rijk verslaan en de grond gebieden verdelen(zie voorbeeld Afrika).
Sommige volkeren krijgen land toe gewezen en anderen niet, sommige krijgen Land van een andere toe gewezen en sommige verliezen land. Zo krijg je dus oorlog tussen de lkeren.
Islam en Judisme is namelijk van dezelfde makelaardij, kleine verscillen de grote lijnen zijn het zelfde.

@ Das Experiment,

Volgens mij neemt jij het persoolijk, ik nam de voorbeeld van Ikke Ikke de rest kan stikke voorbeeld bedoelt voor iedereen, en niet gericht naar 1 persoon.
Dat jij je zelf er in kan zien kan ik niks aandoen.
Ik merk dat jij het vaak persoolijk opvat zodra ik over meningen/ik vind als discussie punt neem dat jij mij daar persoonlijk op aanvalt terwijl ik alleen gebruiktals voorbeeld hoe mensen tegenwoordig algemeen in elkaar zitten.

Lees mijn bovenstaand berichten en zie dat ik erg vaak over mensen hebben en zijn menselijke fouten.

PS: ik geef alleen maar mijn mening, kennelijk is mijn mening niet goed gekeurd door sommige dus pas ik de ikke kke de restkan stikke methode te :D.

Even terug naar de moskee bij ground zero discussie, hertsteld de multi culturele/shopping/retaurant/gebedshuis zooi.
Vind je het provocerend? of wil je gewoon iets hebben om erop te bashen maakt niet uit wie? zoja waarom?
 
@ Hung
Even terug naar de moskee bij ground zero discussie, hertsteld de multi culturele/shopping/retaurant/gebedshuis zooi.
Vind je het provocerend? of wil je gewoon iets hebben om erop te bashen maakt niet uit wie? zoja waarom?
Hmm ja moeilijk.
Ik vind het niet echt gepast zeg maar. Zoals ik al eerder zei.

Maar om het provocerend te noemen? zit er een beetje tussen in.
Maar ik heb een 'eigen volk eerst' mentaliteit. Als het hier in Nederland zou gebeuren zou ik er anders naar kijken dan wat nu het geval is.

Ik vind het na wat daar in New York is gebeurt onder het nom 'Moslim Terreur'.
En dan een islamitisch centrum bouwen een paar straten verderop.. het is wel erg op het randje anders er wel net overheen.

Ik vind het een belediging tegenover de 'westerse cultuur' (als we het even op kinderschool termen houden)
Maar wij 'westerlingen' moeten zogenaamd solidair zijn? en mogen niet klagen?

Ik weet nog toen er een cartoon uit kwam. Dat de hele islamitische wereld op zijn kop stond.
Maar nu er tegenovergestelde kwestie is. (niet dat je een cartoon kan vergelijken met een compleet centrum) mogen 'wij' 'westerlingen' niet klagen?

Geloof moet je binnen de huiskamer houden. Geen kerken, moskeen, tempels of weet ik veel wat bij bouwen.
Daar zijn er genoeg van.
 
Nou de meeste Israelite willen vrede met de Palesteinen en andersom ook, helaas zijn de zionisten en de radicalen die daar erg machtig zijn.(door steun van de VS en Saudie?)
Deze radicalen willen niks anders dan macht en rijkdom vor meer info zie :Geschiedenis Palestina & Arabische landen .

Ik ben van mening dat veel joden en moslim en christenen vredig naast elkaar kunnen leven(ken genoeg voorbeelden).

Ik ben er mee eens dat geloofd binnen eigen muren moeten houden.(wat jij als gelovige doet is tussen jezelf en god en niemand anders)
Maar geen moskee en kerken?, waar moeten zij dan hun geloofd beter leren kennen? Immers door de kerk ontstaan er eerdere scholen/opvang huis voor wees kinderen, en door de islam ontstaan er zorg stelsel en belasting/gratis school en wegen worden dan gerepareerd + het ontstaan en recht op gratis scholing(betaald door de belasting geld uiteraard). Net als dat ik een vietnemees bent maar geen flauw idee wat voor land vietnam is en waar het ligt.

Maar ik begrijp de initiatief nemer van de bouw wel, als zij niks doen, wordt het gezien alsof alle moslim het koud maken of die terroriste doen en laten wat ze willen.
De bedoeling van de centrum is om te laten zien dat de el gayda dingen uit context hallen om hun doel te bereiken.
Immers de haat tegen de moslim is ook gegroeid en men wil hiermee misverstand uit de wereld helpen.
Oorspronkelijk zou er een Moskee komen 11 blocken verder (planning was voor 11 september) doordat een paar randebielen zonodig een vliegtuig in de twin tower willen boren en onschldig bloed te laten vergieten is de planning dan ook veranderd.

PS: de meeste Moslim kijk niet minachtend naar de westerse wereld, want geloofd heeft niks te maken met ras.
En even terduidelijkig, moslim die in NL wonen is verplicht volgens de quaran ovolgens de wetgeving van de land te volgen..
Tenzij het in tegenstrijd is et de sharia(een moslim dingen verplichten wat absoluut niet kan.) , dit laatste is niet voortgekomen uit welk wet dan ook, dus een moslim hoort dan moeiteloos aan kunnen passen.
Een Moslim behoort ook zin eigen eten(loon) te verdienen, in principe mag een moslim die gezond en intelligent genoeg is geen werk weigeren om zo van de maatschppij te teren.
Zo zijn er nog meer regels in de quaran waar een moslim dient aan tehouden.

Helaas zijn de jongeren (vaak marokaans) die niet eens 5 keer perdag bidden en alcohol nuttigen die alleen de naam profeet mohammed gehoord hebben nooit in verdiep wie hij is en dat zijn vrouw geen 9 jarige is (zoals de jaar telling van de weterse wereld) maar 9 jaar na haar vrouw zijnde(eerste ongesteldheid dus uitgerekend is het dan 13+9=22, en vroeger worden ze ook op latere leeftijd ongesteld niet zoals tegenwoordigwaar steeds meer meisjes eerder geslacht rijp worden. VAAK CLAIMEN DAT ZE MOSLIM ZIJN EN ONRUST VEROORZAKEN.

PS: Ja ik ben vandaag vrij en hebt niks anders tedoen dan steeds dingen op fora's te posten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
fasster fasster-geert-fasster Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan