Nou de meeste Israelite willen vrede met de Palesteinen en andersom ook, helaas zijn de zionisten en de radicalen die daar erg machtig zijn.(door steun van de VS en Saudie?)
Deze radicalen willen niks anders dan macht en rijkdom vor meer info zie :
Geschiedenis Palestina & Arabische landen .
Ik ben van mening dat veel joden en moslim en christenen vredig naast elkaar kunnen leven(ken genoeg voorbeelden).
Ik ben er mee eens dat geloofd binnen eigen muren moeten houden.(wat jij als gelovige doet is tussen jezelf en god en niemand anders)
Maar geen moskee en kerken?, waar moeten zij dan hun geloofd beter leren kennen? Immers door de kerk ontstaan er eerdere scholen/opvang huis voor wees kinderen, en door de islam ontstaan er zorg stelsel en belasting/gratis school en wegen worden dan gerepareerd + het ontstaan en recht op gratis scholing(betaald door de belasting geld uiteraard). Net als dat ik een vietnemees bent maar geen flauw idee wat voor land vietnam is en waar het ligt.
Maar ik begrijp de initiatief nemer van de bouw wel, als zij niks doen, wordt het gezien alsof alle moslim het koud maken of die terroriste doen en laten wat ze willen.
De bedoeling van de centrum is om te laten zien dat de el gayda dingen uit context hallen om hun doel te bereiken.
Immers de haat tegen de moslim is ook gegroeid en men wil hiermee misverstand uit de wereld helpen.
Oorspronkelijk zou er een Moskee komen 11 blocken verder (planning was voor 11 september) doordat een paar randebielen zonodig een vliegtuig in de twin tower willen boren en onschldig bloed te laten vergieten is de planning dan ook veranderd.
PS: de meeste Moslim kijk niet minachtend naar de westerse wereld, want geloofd heeft niks te maken met ras.
En even terduidelijkig, moslim die in NL wonen is verplicht volgens de quaran ovolgens de wetgeving van de land te volgen..
Tenzij het in tegenstrijd is et de sharia(een moslim dingen verplichten wat absoluut niet kan.) , dit laatste is niet voortgekomen uit welk wet dan ook, dus een moslim hoort dan moeiteloos aan kunnen passen.
Een Moslim behoort ook zin eigen eten(loon) te verdienen, in principe mag een moslim die gezond en intelligent genoeg is geen werk weigeren om zo van de maatschppij te teren.
Zo zijn er nog meer regels in de quaran waar een moslim dient aan tehouden.
Helaas zijn de jongeren (vaak marokaans) die niet eens 5 keer perdag bidden en alcohol nuttigen die alleen de naam profeet mohammed gehoord hebben nooit in verdiep wie hij is en dat zijn vrouw geen 9 jarige is (zoals de jaar telling van de weterse wereld) maar 9 jaar na haar vrouw zijnde(eerste ongesteldheid dus uitgerekend is het dan 13+9=22, en vroeger worden ze ook op latere leeftijd ongesteld niet zoals tegenwoordigwaar steeds meer meisjes eerder geslacht rijp worden. VAAK CLAIMEN DAT ZE MOSLIM ZIJN EN ONRUST VEROORZAKEN.
PS: Ja ik ben vandaag vrij en hebt niks anders tedoen dan steeds dingen op fora's te posten.