• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fractal Design R5, 7700K, 1080Ti SLI zo stil mogelijk?

Even wat verder getest met de Predator bij in de loop als radiator, met de fans in gebruik maar de pomp niet onder spanning (de reden waarom ik die QDC's er tijdelijk in heb gehouden).

In deze configuratie blijft de watertemperatuur rond de 36 graden hangen met de fans rond de 800rpm en de pomp relatief hoog (met 4 QDC's en een extra pomp zonder spanning in de loop durf ik niet anders) en beide GPU's op 100% usage op 100% TDP. Als ik dan nog eens 100-150W van de CPU in de loop steek, zal dat geen 10 graden extra mogen zijn... Op 60% TDP, kom ik op een Watertemperatuur van ongeveer 32 graden.

Wat is dan de stilste configuratie bovenaan? Een HWlabs Black Ice 420mm GTS met 3x Noctua NF-A14 PPC 2000 PWM op lage toeren bovenin? OF een EK XE360mm met 3x Noctua NF-F12 PPC 2000 PWM's voorin en de 280mm GTS naar de top met 2 van die Noctua Redux?
 
[FONT=arial, sans-serif]Ik twijfelde initieel nog tussen een 420mm GTS of een 360mm XE (van EK). Na wat opzoekingswerk en een suggestie van iemand bleek die SR-2 eigenlijk beter te presteren op lage rpm's dan de XE, wat mijn bedoeling is, terwijl hij bovendien beter schaalt dan de 420GTS en dus een hoger totaal vermogen kan disiperen dan de 420GTS. Bovendien is een 360mm ook nog geschikt om vooraan te zetten, en past in meer cases dan een 420... De kans dat ik onderweg nog hardware aanpas is doorgaans eerder groot :). Dat was de redenering. Laten we hopen dat het goed is zo :)



[/FONT]
 
Vorige week eerste pakketje toegekomen:

IMG_1960.jpg

Tijdelijke inbouw gedaan om dimensies en koelvermogen in de praktijk te kunnen testen:

IMG_1962.jpg

Uiteindelijke keuze in 2e radiator / fan combinatie gemaakt en wat PETG bijbesteld om mee te experimenteren. Vandaag netjes geleverd:

IMG_1963.jpg

Eens kijken wat we hier van bakken :) update volgt!
 
Is het niet zo dat je de EK blocks de IN waterflow het beste links kan monteren? Dat stond iig bij mijn RX Vega EK blok in de handleiding.

Niet dat ik weet... Op de blokken zelf staat het volgens mij niet... De handleidingen heb ik niet meer bij de hand...

Added after 20 minutes:

Intussen de installatie gedaan

Eerst het oude systeem afgebroken. Daarvoor was de drain natuurlijk wel heel gemakkelijk:

IMG_1964.jpg

Ik had nu zo'n pijpje bij besteld om de terugloop bovenaan het reservoir te kunnen installeren... Nu had ik die onderaan, wat de enige optie was om niet te veel turbulentie te hebben.

IMG_1966.jpg

Noctua's installeren op de SR-2 radiator... Door de extra ports bovenaan, moet je wel in pull installeren, anders zit de radiator schuin...

IMG_1967.jpg

Na wat passen en meten heb ik dan een pad gevonden waar ik me in kon vinden... Ik had wat PETG en enkele hardline fittingen bij besteld, waardoor ik eigen alle verbingen, op 1 na, in hardline kon doen... Dat viel beter mee dan verwacht! Hier klaar om een eerste keer af te vullen, met de drain klaar en even een extra voeding aangesloten voor de pomp.

IMG_1968.jpg

1 lekje na, van een 90 graden fitting die niet vast genoeg zat, ziet het geheel er zo uit:

IMG_1977.jpg

Detail van het stukje boven het reservoir:

IMG_1978.jpg

Klein foutje gemaakt door de bracket per ongeluk ondersteboven te installeren. Op wat doorhangen na, ben ik wel tevreden van die drain setup... Dat doorhangen wil ik nog oplossen.

IMG_1981.jpg

GPU blok is goed gelukt. Wel een beetje schade aan de HDC fitting rechts boven, omdat ik daar echt een tang voor moest gebruiken. Er mag nog een andere SLI bridge op, op termijn en misschien ook wel sleeved cables...

IMG_1979.jpg

De ene verbinding die nog in ZMT is gebleven (ik dacht dat ik de meeste in ZMT zou moeten maken):

IMG_1980.jpg

Bij het heropstarten even een stress-momentje met een BSOD, dat waarschijnlijk iets met Fan Xpert te maken had, die geen CPU fan meer zag. Dat is nu opgelost...

Temperaturen in mijn standaard 60% TDP mining activiteit brengen het water nu op 33 graden met fans rond de 800rpm en de pomp op 80%, wat hoorbaar, maar in verhouding heel erg stil is. Op 100% TDP maar zonder overclock, gaat het water naar 41 graden. De cpu staat nog op stock settings nu...

Ik ga er de komende dagen nog wat mee experimenteren, maar 't is een fijne ervaring geweest tot op heden, met een resultaat dat er mits een aantal to-do's al mag zijn wat mij betreft...

Ik heb nog wel 1 foutje gemaakt: Ik had 2 NB-eLoop 140mm, 1400rpm fans besteld, maar die bleken voltage gestuurd ipv PWM gestuurd te zijn... Daar had ik geen splittertje voor, dus de Noctua's Redux' zitten er nog in... Weet iemand of ik die dingen kan terugsturen? Of moet ik die zelf verder verkopen?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
C Fill port Fractal Design Meshify S2 Waterkoeling 4
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
D Plastidip fractal design define s Gallery & Build Logs 2
E Fractal Design Define S window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
gerjanlubbers [VERKOCHT] fractal design arc midi (licht gemod) Verkocht 11
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
V Fractal Design Adjust 108 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
canonchiel Fractal Design Arc Arc Midi R2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
G Fractal Design by KITO Gallery & Build Logs 10
G Fractal design - artic white R4 case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
vincent The new Adjust 108 fan controller from Fractal Design HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Zwelgje Fractal Design Node 605 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78
M Fractal Design USB 3.0 UPGRADE KIT FOR DEFINE R3/R2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
J [Waterkoeling] €800 euro, i7 860, 5870, Fractal Design Arc miditower Advies Waterkoeling Setup 7
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
argon Fractal Design Define XL Cases en Modding 31
LightStar Fractal Design R2 Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
LightStar Fractal Design Array Mini ITX Nas Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
LightStar Fractal Design R2 Cases en Modding 6
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
U 280mm rad in een fractal node 605 Cases en Modding 4
M GTX 780 CPU Fractal XL R2 behuizing Advies Waterkoeling Setup 7
Tath Bitspower MSI GTX 970 Gaming Design VGA Card. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy GEVONDEN: Custom grill voor op 360 radiator (design) Gevonden 27
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
volcom [Gezocht] HD7970 met reference design Gevonden 0
psyduck170 EKWB introduces CSQ design HighFlow Product Suggesties en Nieuws 128
Freddy Bitspower 120mm en 140mm Custom Design Fan Grill - Mesh Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R cosmos s By LuigiS italian Style design Gallery & Build Logs 37
Dark-NighT Highflow design case. Cases en Modding 16
1 Vraagje : Hoogte (UN)design brackets Waterkoeling 2
S Hoge temperaturen 7700K Waterkoeling 28

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan