• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender

Alecs010

Active member
Ik heb in mijn systeem 13 fans met de aqua computer lt5 fan controller. Daarop zitten drie 4 way splitter kabels met molex aansluitngen (zitten ook verbonden aan de psu).

Heb aquasuite geintalleerd maar wat ik ook instel of probeer de fans blijven volle snelheid aan staan, en doet niks met de veranderingen die ik maak, dacht doe ik iets niet goed, heb ik de 3 splitterkabels direct op het moederbord aangesloten, zodra de pc opstart gaan ze gewoon rustig draaien, maar zodra hij aan het opstarten is en denk ik bepaalde settings laad van moederbord of windows gaan ze weer op volle snelheid draaien.

Of gebeurd dit doordat de molexen zitten aan gesloten zodat de fans gewoon continu volle snelheid blijven draaien?

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?? of een oplossing voor??
 
Freddy, Ze stonden al op pwm beide dus mobo en aqua suite,

Nu ben ik per plitter kabel ze op me mobo gaan aansluiten en kom er achter dat me onderste rad alleen die 4fans draaien volle snelheid. nu staan ze uit en is het systeem stil. Nu dacht ik misschien de splitter kabel zelf niet in orde was, had er nog 1 liggen heb die aangesloten ook direct op het moederbord zoals de andere nu zitten, maar helaas nog steeds gaan die 4 fans volluit..

Wel zitten alle 3 de splitter kabels op 1 voedingskabel maar dat moet niet uitmaken toch?? Wat ik nu nog kan proberen is fan voor fan aansluiten van de 4 die volluit gaan draaien om te kijken of een fan dit veroorzaakt..
 
Dubbel check de instellingen in de BIOS van jouw mobo (en Aquasuite).

In de BIOS moet de fan control dus ingeschakeld zijn en op PWM staan.
Verder kan je misschien nog op "silent" mode zetten ipv standaard.
Of zelf aanpassen, bijvoorbeeld vanaf 50 graden pas op 100% laten draaien ofzo, heb je dit allemaal al geprobeerd?
 
Freddy, in de bios staat alles pwm, nu sluit ik alles weer aan op de lt 5 controller maar weer 1 van de 3 gaat volluit en in aqua suite. maar de lt5 controller hefft 1 kanaal met 4 pinnen de rest met 3. maar moet ik dan niet splitkabel hebben van 3 pins??

Het gekke is ook dat op me moederbord ik dus 2x4 fans met die 1 losse erbij goed krijg zodra ik dan de laatste splitter aansluit die gewoon volgas gaat, en als de fana van dan los probeer van de splitter die volgas gaat stuk voor stuk op het moederbord blijfen die wel per stuk rustig draaien..

Ik kom er niet echt uit helaas..

Nu aftellen voor me nachtdienst morgen weer even verder proberen
 
Zo vandaag weer bezig geweest maar met de lt5 fan controller krijg ik het niet voor elkaar nu zitten er 11 aangsloten en het systeem blijft gewoon normaal maar als ik nog een split kabel aan sluit gaat alleen die fans op die kabel volluit, heel gek ook nog een keer kabel gewisselt helaas geen resultaat dus nu 2 y splitters bestellen en alle fans via het moederbord laten lopen.

Heb nog meer fans liggen daarmee ga ik op me htpc spelen met de lt5 fan controller en dan kijken wat er nu fout gaat, wat ik nog wel wil proberen is uit me oude behuizing de thermaltake F6 commander eruit halen kijken als ik alle drie de splitter kabels met fans daarop zet wat er dan gebeurd. Blijft die het dan wel goed doen is het denk ik een instelling van de lt5 die niet goed is, maar blijft raar dat het niet gewoon op het moederbord draait met alle fans tegelijk...

Heb ook indd geprobeerd om in de bios te instellen wat er ook gebeurd blijf de zelfde snelheid draaien dus kwa grafiek een rechte lijn maar helaas werkt dat niet..
 
Dan gaat mijn gedachte van het mixxen van fans niet op. Of mix je de LL120-ers met de SP120-ers? Kan zijn dat er verschil in de fans zit ondanks alles van Corsair is, maar dat lijkt me sterk want PWM is PWM.

Even terug gelezen (had ik de vraag welke fans je gebruikte ook niet gesteld.. hehehe) en ik lees dat je alle fans verdeeld op je lt5 controller? Vergeet niet dat deze, zoals je al zei, maar 1 PWM header heeft, rest is 3pins en dan vervalt PWM aansturing dus. En dan zit daar je probleem dan gok ik want een PWM fan gaat zich anders gedragen gezien ie niet via PWM aangestuurd kan worden. Hier vind je nog een leuk stukje leesvoer over PWM mocht het niet geheel duidelijk zijn.
 
ja indd... moet dat wel weten :), want de 2 spltter met 4 fans per stuk nu zitten met molex maar wel 4 dezellfde. nee mixen liever niet als ik de splitter kabel gebruik.

Had vandaag 2 y splitter zonder molex binnen, kon er maar 1 aansluiten dat wekt dus nu heb ik er 11 draaien. veleng pwm kabels bestellen en kijken of die dan wel normaal doet met 13 fans. dan toch indd goed verdiepen in een fan xtender of controller met alle kanalen pwm indd :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X schroef / bevestiging problemen rad + shroud + fan + 1 of 2 mm metaal + fan gril Waterkoeling 4
Slader Singularity Computers Multi-Node ARGB+Fan? Waterkoeling 3
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
K Intel NUC8i7beh2 fan noise Overige Koeling 4
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Tikkende fan MSI 1080TI 11 gigh Overige Koeling 1
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle - 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua NOTOS O 120 PWM Fan Digital RGB (5PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Gelid Solutions Stella - 120mm ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Fan and Digital RGB RF Remote Controller Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Notos Xtal 120 Fan Digital RGB (3PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Fan & RGB controller Cases en Modding 1
P 2 x Y fan splitter kabels combineren Overige Koeling 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E Schakelen Noctua NF-F12 5V USB 120mm Fan op Marantz SR5008 receiver uitgang Overige Koeling 9
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy EK-Vardar EVO 120ER RGB fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Z 4-pin PWM Fan Hub voor 10 fans? Advies Waterkoeling Setup 1
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
Freddy Lamptron CL420, RGB Fan + Ledstrip controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
P Pwm fan aansluitingen Waterkoeling 9
P Probeem met cha fan Overige Koeling 3
XenoMorpH PVC Fan mesh / dust filter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Hightower Corsair rgb led fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t Corsair Graphite Series 230T 120mm Fan Orange LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel IIICooltek Silent fan 120mm HighFlow Product Reviews 0
DuctTape Fan keuze. Advies Waterkoeling Setup 4
Hightower EK 180mm fan HighFlow Webshop 2
TinusB Aerocool DS Edition 140mm Fan - BLUE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Slader delta 120mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer fan mesh guard Cases en Modding 0
M Fan controller en toebehoren. Overige Koeling 38
D Fan draait soms niet Overige Koeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan