• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dualboot (windows xp+vista64bit) hoe en wat!?

stravinski

Oc-en is a way of life
ik ben nu eindelijk eens een keer vista 64bits aan het downloaden:)

ik wil dus dualboot gaan draaien.
waarom?
omdat ik programma's heb die niet op vista werken:(
en omdat ik met games dx10 bij vista eruit kan halen:)
daarbij komt ook nog dat ik 4gb geheugen heb en daar volledig gebruik van wil maken.

nu is de vraag hoe werkt dat? moet ik bijvoorbeeld eerst vista installeren en vervolgens xp? of juist andersom? moet ik 2 aparte partities aanmaken of is dat niet nodig?
moet ik ergens rekening mee houden? zijn er nadelen? etc etc....
hulp is meer dan welkom wil dit als het lukt vanavond nog klaarkrijgen:)

alvast bedankt;)
stravinski.

32 bit XP en 64 bit Vista is een goede keuze, ik heb het ook. Idd eerst XP op de ene partitie en later Vista op de andere. Je krijgt dan automatisch de windows bootloader, maar je kan altijd een andere installeren, die van windows is niet zo heel handig vind ik zelf.

Een bootloader is een stukje software waar je voordat je in windows komt kunt kiezen tussen XP en Vista. Dit is in principe niks anders dan selecteren en enter. Maar omdat hij standaard op Vista staat en ik meestal op XP wil, moet ik altijd wachten tot hij bij de bootloader komt voor ik even weg kan tot hij is opgestart.

Hoe je precies een andere moet installeren moet je even googlen, ik heb het ook al lang niet meer gedaan.
Let me google that for you

ok, net dus geprobeerd x64 te installeren,.... krijg ik BSOD :( dus hoe kan dat? is de iso niet in orde ? of is het een foute seeder? pc is iig stabiel! anders kon ik ook geen xp draaien + games.
heeft iemand een link naar x64 vista? waarvan zeker is dat die werkt!!??

ok, net dus geprobeerd x64 te installeren,.... krijg ik BSOD :( dus hoe kan dat? is de iso niet in orde ? of is het een foute seeder? pc is iig stabiel! anders kon ik ook geen xp draaien + games.
heeft iemand een link naar x64 vista? waarvan zeker is dat die werkt!!??

Dan heb je een insteeling in bios niet goed staan.

ahci, acpi en plug and play os of dergelijke.

Voor vista heb je de vista drivers he????
En programma's kun je proberen in compatibiliteits modus te installeren in vista, maar k doe da nooit.

Dan heb je een insteeling in bios niet goed staan.

ahci, acpi en plug and play os of dergelijke.

Voor vista heb je de vista drivers he????
En programma's kun je proberen in compatibiliteits modus te installeren in vista, maar k doe da nooit.

plug and play moet op "NO" staan toch?

en wat moet er nog veranderd worden dan :S?

Plug and play op : ON

XP en vista zijn toch plug and play OSen???
Usb stick insteekt werkt hij toch zonder iets te installeren??

klopt, maar een medewerker van asus vertelde mij juist deze uit te laten staan:p maargoed ik zal eens op ON zetten... verder zijn er geen instellingen die ik kan veranderen...
ahci, acpi <- 1 van die 2 kun je s1 of s3 (ofsowiets) instellen of s1+s3 in ieder geval... dat zal toch niks te maken hebben dat ik BSOD krijg bij het opstarten van vista ( het balkje dat voorbij komt, dat deel opstarten)

-EDIT-
ok nu eens geprobeerd met plug and play OS op ON kreeg BSOD, vervolgens vista eens opnieuw geïnstalleerd nog steeds BSOD oftewel denk dat die VISTA corrupt is, want ik heb met de "repair" tool van vista geprobeerd te fixen, daaruit bleek dat er een fout was gevonden die niet per direct gemaakt kon worden dus ik ga gewoon vrolijk verder met het downloaden van een andere x64 vista :)

Laatst bewerkt:
ey, je kan mijn vista dvd toch gebruiken, die je van me hebt gedownload.

Het spreekt gewoon voor zich, alle programma's behalve drivers werken perfect onder vista.

vind je de toestaanmelding irritant, zet dan UAC uit bij Gebruikers, dan heb je dit niet meer.

ey, je kan mijn vista dvd toch gebruiken, die je van me hebt gedownload.

Het spreekt gewoon voor zich, alle programma's behalve drivers werken perfect onder vista.

vind je de toestaanmelding irritant, zet dan UAC uit bij Gebruikers, dan heb je dit niet meer.

ten eerste:p uhm de vista dvd die ik van jou heb gedownload? welke:p jij had je pc te vroeg uitgezet waardoor de download ophield!!:eusa_wall:

ten tweede:066: ik ben al bekend met vista, ik heb een tijd de beta gedraait en vervolgens ook nog eens sp1 maar dat was allemaal 32 bits, nu is het tijd voor x64:D:033::023:
gister dus geprobeerd maar tevergeefs want de iso was corrupt, vista gaf zelf ook aan dat er een "boot-probleem" was.
dusja dan houdt het op. maargoed vanavond attempt 2:066: hopelijk

nou het is dus gelukt. vista x64 staat erop:)
het was even worstelen met de updates e.d. maar hij staat erop.
die bsod die ik eerder kreeg? jah was dus een corrupted iso;)
ben wel tevreden en al... alleen heb klein probleempje:
crysis werkt niet meer en far cry:(
ik heb ze nog even paar seconden kunnen spelen maar nu niet meer:S

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
maomanna Naamloze symbolic links Windows 8 Hardware & Software 1
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
Hightower windows 8 install via externe hdd. Problemen & Oplossingen 15
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
LRAB Pc boot tot Windows 7 logo en crashed. Problemen & Oplossingen 24
Skydrone Windows afsluiten Hardware & Software 11
Fumfum Fumfum's roze Windows Mac Pro Gallery & Build Logs 15
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
P Black Windows 1000 Gallery & Build Logs 8
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
M Windows installatie.. Problemen & Oplossingen 3
D Windows legaal of niet ? Hardware & Software 1
Xelation Windows Explorer Vervanger Hardware & Software 5
DutchMicro Windows 8 Hardware & Software 21
Cygnitr0n Windows 7 Gadgets Topic Hardware & Software 5
D Windows rand met gamen Problemen & Oplossingen 3
Sw333t [Gezocht] Windows XP Home of Professional inclusief legale licentiecode. Gevonden 1
D met 12gb ram een 32bit windows? Hardware & Software 9
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1
S usb windows locker Hardware & Software 1
TYPHOON Windows 7 Freeze Problemen & Oplossingen 4
R Windows 7, opeens taal veranderd en in veilige modus? Problemen & Oplossingen 5
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
D equalizer windows 7 Hardware & Software 13
Sanders Blue Screen bij afsluiten windows Problemen & Oplossingen 1
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Robin Moet ik een ssd nog alignen met windows 7? Hardware & Software 2
D vaak gebruikte items verwijderen windows 7 Hardware & Software 9
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
Traxtorm Windows 7 Ultimate, veranderen van Bitssysteem (32 naar 64 bit en andersom) Hardware & Software 16
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
Kadett 'Euro' teken in Windows 7 Problemen & Oplossingen 14
Freddy Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit) Hardware & Software 19
Fuwa Fuwa Ingame Printscreen in Windows 7 ??? Algemene Discussies 5
Freddy SSD optimalisatie voor Windows 7 Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan