• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dos game pc

Robin

Member
Ik wil een nieuwe dos game pc gaan maken. Had al in het begin van jullie forum tijdperk al eens eentje gemaakt met een pentium 4 processor. Ik ben van plan om er een tragere erbij te maken, waarom? Omdat ik vind dat de tijdstukken vanaf de pentium 1 en de pentium 4 behoorlijk uit elkaar liggen. Ik vind de oude pc daarom iets te `overdone`En daarnaast het gezeik om dos, win95 en winxp naast elkaar te installeren niet zo zie zitten. Ik wil op de `nieuwe` dos computer alleen maar dos en windows 95 draaien, en op de pentuim4 alleen windows xp erop laten staan..

Alleen mijn vraag is wat kan ik er allemaal erin proppen om er een leuke bak van te maken (wellicht me voodoo 2 in sli richting dos game bak doen)
Alleen welke onderdelen kan ik het beste ervoor pakken? Want zo lijkt mij de pentium 1 wel wat erg traag voor sommige dingen die in windows 95 kunnen draaien.
Pentium II / III zou kunnen alleen ben een beetje bang dat het weer te snel loopt.. Wat is hiervoor de beste keuze?
 
Pentium III zou ik er toch wel voor nemen, bijvoorbeeld deze: P3 800EB met 133mhz fsb.

Voor Windows 95 (heb hier nog een originele cd liggen van Win95 met USB ondersteuning, alleen geen licentie van kunnen vinden) en dos moet 256 Mb SDram voldoende zijn, maar als je in totaal 512 zou kunnen plaatsen dan zou ik daar niet over twijfelen ;). Pak bij de P3 varianten met 133fsb wel ram dat ook PC133 is.

Qua grafische kaarten geen idee.
 
Waarom geen pentium II? Sneller is wel leuk, maar voornamelijk dos games lopen op een PIII 800Mhz erg te snel..

En nee geen dosbox, nee echt puur dos, met een windows 95 omgeving erbij..
 
Voor enkel puur DOS zou je aan een 386 theoretisch al genoeg hebben.
Een 486DX66 doet het al aardig met win95.

Dan wel even je eigen config.sys en autoexex.bat schrijven voor de dual boot :p

Als je wel naar een Pentium gaat is een VooDoo 2 met losse 3D kaart natuurlijk
echt van die tijd ;)
Voor de 486DX kom je denk ik op een 256kB Vesa lockal bus kaart uit ?

De meest fijne DOS versie vind ik nog altijd 6.0 omdat 6.22 geen dosshell meer heeft.
 
Ik wil ook wel gewoon windows 95 / 98 dingen erbij kunnen doen
Wat ik weet dat de meeste spellen van die tijd op ze minst een pII 400mhz nodig hadden.. Als je echt snelheid wilde hebben. En minimaal was het dan een P166 mhz..

Wil opzicht wel een pII 333mhz steken, ben alleen beetje bang dat ik voor sommige denken wat te kort kom..

Dos shell is voor watjes ( net als die norton commander gebruikers), echt pro had dat niet eens nodig als je gewoon met dos commandos om kan gaan.
Gelukkig kom ik van die tijd. Me pa had anders altijd dos 6.22..
 
P II 400 is al ruim het win95 tijdperk dus heeft weinig meer met echte DOS spelletjes te maken.
Veel echte DOS spelletjes waren ook nog cpu-snelheid afhankelijk en was een P-II ineens veel te snel.

Je vraagstelling klopt dus niet met wat je voor ogen hebt.
Mijn eerste pc was een 486SX-25 dus kom zelf van die tijd en het het traject dus ook zelf beleefd.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
HighFlow PlayStation VR-game Iron Man VR verschijnt op 3 juli Gaming 3
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
Hightower Arozzi game chairs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
iSP [VERKOCHT Assassin's Creed Syndicate game key Verkocht 1
iSP [TKA] Game Bundle; Just Cause 3 - Counter Strike: Global Defense - World of Warships Verkocht 1
P Advies game pc Hardware & Software 2
ProAce The Party 14: The game is on! Lan Party 269
J Joery - joery Coppe - Game PC (betty) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Limecat Limecat - Richard - Game PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
Freddy Star Wars Battle Pod arcade game Gaming 0
Stephan---pro War Thunder online game Gaming 1
Freddy [GEVONDEN] Nintento Game Cube kabel naar Televisie Gevonden 2
M PC blijft hangen in game Problemen & Oplossingen 4
B Even voorstellen :D Bearke Lambert mijn game rig :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
C [REFUSED] Oude game pc. Verkocht 9
ProAce ProAce - Yorick Smilda - mijn game bak :sarc: Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
ProAce Game PC €500, in gedeeltes Hardware & Software 28
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
J Jap2slow - Danny - Game-PC & HTPC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
DieHard [CLOSED]Zeer lichte game pc Gesloten 0
J Nieuwe Wolfenstein-game onthuld Gaming 1
S Advies Game PC ! Hardware & Software 11
S game pc Hardware & Software 11
PlayGamble Game op dubbelen scherm Hardware & Software 14
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
P [GEVONDEN] Socket 775 en socket AM3 Processoren en Moederborden, Game PC Neefje. Gevonden 5
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
Wizzard22 Motion capture animation for development of homebrew MMORPG game Hardware & Software 0
J Welke game speel jij op je mobiel? Gaming 13
G Video Game High School Algemene Discussies 16
MASTERBLASTER [2011] Sherlock Holmes: A Game of Shadows Films / Movies 3
Legendary1985 [GEWEIGERD] Ultra highend bench/game pc’tje met ultra highend koeling Verkocht 7
Freddy TP9 Game / Compo Topic :D Lan Party 60
Gold Leader Avenger M99, mijn retro high end Game systeem van 1999, gerenoveerd! Gallery & Build Logs 7
Wouter [Gezocht]] Game Team Buddies playstation Gevonden 3
alain-s [CANCELLED] game pc met waterkoeling Verkocht 3
D Game PC? Hardware & Software 8
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] game pc/waterkoeling pc Verkocht 4
Demolisher game / long lasting - pc Hardware & Software 5
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
focus08 Lian Li Game Cube Gallery & Build Logs 22
Wouter Forumon forum game. HighFlow Forum 8
Das Experiment Das Experiment's Edit/Game Machine Gallery & Build Logs 226
Sanders Welke game voor mij? Gaming 4
wijthoef [INACTIVE] Game PC met WC Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan