• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ColdBug / Powerplant

heb nu geklokt tot 4100Mhz -10 graden idle 40 graden 100% load. ben zeer tevreden met mijn tec en CPU .
deze week nog 2 rads extra plaatsen buiten hehehe. ik zal later nog pics posten met de resultaten eerst mijn kamer helemaal opruimen hehehe
 
al sla je me dood ik zal volgende week maar eens naar auto sloperij gaan :) kijken hoe goed de airflow is. natuurlijk moeten deze fans niet meer als 5 ampere trekken aangezien mijn controller maximaal 60W aan vermogen kan controleren.

de Scythe slip stream 140mm 1200RPM trekken maximaal per stuk 0.2A x 18 (9 fans per rad) maakt 3.6A. ik heb nog 1 kanaal over op mijn controller deze kan ik dus goed benutten.

btw weet iemand toevallig een site waar auto fans te koop zijn. kan ik tenmiste de spec opzoeken
 
Ram probleem opgelost voor de mensen met soort gelijks probleem kunnen het volgende proberen bij mij hielp dit

in bios bij memory feature TLw (-2,-1,0,1,2) bij mij stond dit op 0 ik kreeg toen enkel 9 GB te zien bij +1 kreeg ik 4 GB te zien en bij -1 krijg ik alle mem te zien.
 
Naiz.... wel beetje irritante toon :p .... maar kan je ook nog de normale reset switch en power switch gebruiken of heb ik iets gemist tijdens het lezen van deze fantastische buildlog ;)
 
zoals jullie misschien al weten koelt mijn CPU radiator niet goed maximaal koelt deze 6 a 7 graden in de avond. Helaas heeft dit nadelig gevolg voor mijn TEC. Om toch de nodige koeling te krijgen heb ik zelf paar ideeën bedacht. graag jullie mening hierover.

Optie 1:

2x Watercool MO-RA3 9x140 Pro en dan auto fans van 400mm erop :D of 18x slip stream 140 1200RPM erop.

Optie 2:

koperen leidingen maken en deze buiten tegen muur aan bevestigen voor de duidelijkheid me huidige rad zal ik nog steeds gebruiken deze leidingen zullen dan in serie komen. Ik moet nog kijken wat de totale lengte moet zijn me pomp moet het natuurlijk wel aan kunnen.

zoiets

2utlr14.jpg


Optie 3:

zelfde als optie 2 maar dan in een soort badkuip met hierin de leidingwerk en de bad vullen met water. Water zal dan automatisch koud blijven omdat deze altijd buiten in de kou blijft :).

graag jullie mening hierover
 
optie 3 zal niet heel goed werken, denk maar aan de zomer met graadje of 25.. dan zal het water echt niet koud blijven zoals met de winter bijvoorbeeld.. :)

Ga 2 overklok profielen maken, 1tje voor in de winter als ik de rads buiten ga gebruiken en 2e voor in de zomer hiervoor zal ik de 480 rad boven mijn case gebruiken uiteraard zal de klok niet hoog zijn :).

Mijn huidige rad buiten

29fzdcx.jpg
 
Ik zou voor 2x de MO-RA3 met fans ertussen.
Tis wel moeilijk eigenlijk, want nu zou het eigenlijk top moeten koelen met deze temperaturen.
Tis in Nederland denk ik 15% onder de 10 graden, en 15% boven de 25 graden :)

Is er geen optie om het ook onder de vloer te doen ? :) Daar is het altijd gemiddeld koeler dan buiten.
 
Terug
Bovenaan