• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ColdBug / Powerplant

Legendary1985

Who dares, wins
Special thanks to k3nny for the name

Ik volg al paar maanden (stilletjes) verschillende builds en moet zeggen heb hoop inspiratie gedaan voor mijn eerste WC build. Als ik het doe dan doe ik het ook gelijk goed. Om lang verhaal kort te houden zal ik alvast een lijst neerzetten met wat er gaat gebeuren.

Doel van het project

Ik heb een I7 980x (golden batch) op de kop getikt 3,33ghz met 1.0Vcore :026:

av2aer.jpg


de bedoeling is om dit zo hoog mogelijk te klokken minimaal wil ik toch 5Ghz halen. Om dit te kunnen bereiken zal ik gebruik maken van TEC peltier met een koelvermogen van 300W hoop toch dat dit meer dan genoeg is om dit beest koel te houden.

Hardware:

Case: Corsair obisidian 800D
CPU: i7 980x
GPU: pending
MOBO: eVGA Classified3
RAM: Corsair Dominator GT 2000Mhz elpida 12GB :004:
PSU 1: Corsair AX1200
PSU 2: Thermaltake Toughpower VGA 650W (TEC peltier)
HDD OS: OCZ X2 Revodrive 240GB (freddy hoop dat je snel binnen krijg)
HDD opslag: 3x Ocz Vertex Turbo 120GB
Sata controller: Areca ARC 1210
Optical 1: Pioneer BDR-205 Blu-ray brander
Optical 2: Pioneer Dvd brander

Koeling:

Loop 1 (CPU):
CPU block: EK-Supreme HF - Acetal+Nickel
Coldplate: 5x5x1 CM
Res: EK-BAY Spin RES DUAL Loop
Rad: Innovatek Convect-O-Matic ULTRA Plus silver (wordt buiten geplaatst)
Pomp: Swiftech MCP655
Slang: Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
Vloeistof: Feser black


Loop 2 (GPU):
GPU block: pending
GPU backplate: pending
Res: EK-BAY Spin RES DUAL Loop
Rad: Thermochill 480 Radiator
Pomp: Swiftech MCP655
Slang: Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
Vloeistof: Feser Red


Loop 3 (Mobo):
MB block: EK-FB EVGA X58 Classified
Res: weet nog niet (tube/bay)??
Rad: Thermochill 480 Radiator
Pomp: Swiftech MCP655
Slang: Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
Vloeistof: Feser Black

Misschien dat ik de RAMS ook gelijk meeneem wie weet.

ik weet zware overkill :080:. ik zeg altijd als je het kan moet je het doen

Alle fittingen, tempsensors, bochten etc etc zullen van Bitspower zijn (matt black) 13mm op paar fittingen na.
Snelkoppelingen zullen van koolance zijn aangezien bitspower geen snelkoppelingen heeft.

Componeten voor loop 1 heb ik al binnen, deze week zal ik de componenten voor loop 2 en loop 3 bestellen.

Sponsers: Nobody wuhahahahaha

Ik ben al begonnen met het lappen van de coldplate deze moet zo glad als een spiegel zijn.

aardig gelapped vinden jullie niet :)
28w2aef.jpg


Het volgende is om een 120mm gat in de muur te maken om frisse lucht van buiten :) in mijn case te laten blazen voor de 2 480 rads boven mijn behuizing.

Next update:
Morgen
 
Laatst bewerkt:
Gave opstelling. Alleen zou ik zelf de Convect-O Matic voor je CPU omwisselen met de 480 radiator van je moederbord. Ik durf er eigenlijk vrij zeker van te zijn dat je daar meer overklokruimte mee krijgt. Tenzij je uiteraard die Convect-O Matic in de sneeuw gaat leggen ;).
 
de rad van de CPU ga ik buiten plaatsten, denk toch dat deze wel super gaat koelen met dit weer in nederland :D. en niet vergeten hoe grotere de oppervlakte hoe beter de koel prestatie. Omvang van de rad is 60 x 40 cm. 480 rad is 12 x 50 cm you do the math :)
 
als de koel prestatie mij niet bevalt zet ik gewoon 480 in serie :D. deze kan dan ook erbij nu alles toch zwaar overkill is wuhahahahah.
Ik wil toch voor mijn GPU/MOBO 2x 480 gebruiken. damnsz 4 rads voor enkel pc het moet niet gekker worden.
 
de rad van de CPU ga ik buiten plaatsten, denk toch dat deze wel super gaat koelen met dit weer in nederland :D. en niet vergeten hoe grotere de oppervlakte hoe beter de koel prestatie. Omvang van de rad is 60 x 40 cm. 480 rad is 12 x 50 cm you do the math :)

In de winter wel ja, in de Zomer is het koeler thuis dan buiten ^^
 
@l3p
ik denk toch dat ik met TEC makkelijk 5Ghz kan halen

Ik heb in de ochtend de gat in mijn muur gemaakt :)

binnenkant
28gshmf.jpg


buitenkant
15gwh2b.jpg

ik heb 120mm installatiepijp gebruikt :)

Ik heb een delta fan gebruikt met CFM van 252 :) deze is een 60W fan de krachtigste in zijn soort freddy misschien dat je in je assortiment kan opnemen. ik moest het via frozencpu.com bestellen :(

n65dav.jpg


2s8p6iq.jpg


s1kapy.jpg


Natuurlijk moet je ook een goede controller hebben, hiervoor heb ik lamptron gekozen met 60W per kanaal
jtrn0p.jpg


de blauwe leds ga ik vervangen met rode leds
 
Wuaaa dikke overkill, maar daar houden we van! :D :D

dat is ook makkelijk op te lossen back-up rad binnen plaatsten en dan met snelkoppelingen werken :D. deze rad kan ik dan op de muur naast mijn pc hangen met 4 noiseblocker fans :).

Je kan dan ook deze gebruiken ipv snelkoppelingen:
Koolance 4-Way Switch Valve / Kraan VLV-SW2X4

Als het warm weer is, dan schakel je het kraantje gewoon om, zodat je de andere loop met backup radiator gebruikt (of andersom).
Je hoeft dan niet te gaan pielen met snelkoppelingen loshalen en aansluiten :)
 
Zotte build:p

Maar let wel op met dat gat in muur. Zoek een of andere manier om tussen die pijp en de muur wat deftige isolatie te steken en goed af te dichten. Anders heb je zoals nu een serieuze koudebrug die je binnenruimte serieus gaat afkoelen en ga je echt serieus hard moeten gaan stoken om daar de temperatuur op pijl te houden in die kamer in de winter. Tenzij je het daar natuurlijk voor wil doen :p
 
Terug
Bovenaan