• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ColdBug / Powerplant

Dan zou optie 3 eigenlijk wel goed zijn, puur omdat water goed geleid.. en aangezien je dan die buizen in een bak met water hebt die vriest.. zou je dus hele koude buizen krijgen en dus ook (misschien) beter gekoelde koelvloeistof.. dus dat zou wel een goeie optie zijn lijkt mij..
 
volgens mij als je een kraan in de tuin hebt hangen sluit je die leiding altijd af voordat het gaat vriezen ivm dat ijs uitzet... dus lijkt het me niet slim om ze in een bad van water te dompelen ...
 
idle op 4300 komt de cpu temp niet boven de -10 echter als ik load en de water word verwarmt tot de 40 graden dan koelt de tec niet goed daarom wil ik extra rad zetten.

helaas is enkel mogelijkheid om buiten te zetten. Heb ook reviews gelezen over MO-RA3 deze zijn echt super radiatoren.

De water circuleert ook snel ook op stand 1 deze blijft niet lang genoeg in de rad om af te koelen max koelt deze 5 a 6 graden af.
 
waterput in de grond maken van bepaalde diepte en dan soort warmtepomp creëren...
en als je water zo hard opwarmt bij stressen betekent het meestal dat je de heatload niet weg krijgt gewerkt en ga je de oorzaak moeten zoeken in omgevingstemperatuur/radiatoroppervlakte/luchtstroom aangezien dit de grootste factoren zijn in je warmteafgifte
Greetz B0B0
 
ik heb een kleine probleempje met mijn 2e loop (GPU-MOBO) ontluchten gaat niet goed omdat mijn rad hoger staat als mijn RES. Op msn heb ik al met L3P gehad. Hij had als idee om een ontlucht gat te maken in mijn rad uiteraard moet deze ook met schroef oid gedicht worden heeft iemand een idee/optie waar ik deze gat het beste kan maken.

Andere ideeën zijn ook welkom uiteraard.

zie de lucht in mijn slangen :(
23qxso4.jpg
 
omdat de levertijd van mijn nieuwe Rad (MO-RA3) nog niet bekend is en de watertemp met de passief RAD best wel hoog wordt 45 graden met OC (intelburn 30 loops, prime95 en linx). Ik heb een kleine modje gemaakt met mijn overcompleet fans :D.

zie hier semi aktief RAD :)

watertemps komen nu niet hoger als 32 graden tijdens intel burn zeker niet slecht :)

plank waar de fans op komen
65d53p.jpg


1r831i.jpg

bgqjuv.jpg


tijdelijke oplossing ik ga niet boren om 23:00 uur me buren zullen het niet fijn vinden
morgen zal ik het netjes bevestigen.

2natrfl.jpg

21m6dtl.jpg
 
maomanna zei:
lol wtf....

wat ben je allemaal van plan??????

echt te overdreven! vandaar ook de dislikes :)

gast, kom op, 5ghz kan ook op een makkelijke manier, ipv je huis compleet verneuken met allerlei gaten en weet ik t wat allemaal.....!

blijf het ziek *in negatieve zin* vinden

Legendary zei:
nou dan hoef je toch mijn build toch niet te volgen jij kan ziek vinden maar ik vind het leuk damnsz gozer wat is je probleem.
btw misschien wil ik wel nog hoger klokken hoe weet jij dat als ik 5Ghz stabiel krijg met nette temps ga ik natuurlijk nog hoger. En laat mij is een stabiel 24/7 overklok van 5Ghz of hoger is zien. (zonder dice,LN2 of tec)

wwwicked zei:
Ondanks dat ik het zelf ook niet zou doen, vind ik die dislikes ook nergens op slaan. Maar goed.. weinig van aantrekken en gewoon je ding doen toch. Iedereen gaat anders om met zijn huis / computer. Maare.. 5 Ghz op Water is best wel bijzonder hoor.

calimero zei:
de dislikes snap ik niet helemaal

Da's eigenlijk kinderlijk eenvoudig uit te leggen, maar de forum regels verbieden mij dat.
En dan is een dislike knopje erg handig ...
Geef je toch beknopt je mening zonder toelichting.

nou dan hoef je toch mijn build toch niet te volgen jij kan ziek vinden maar ik vind het leuk damnsz gozer wat is je probleem.
btw misschien wil ik wel nog hoger klokken hoe weet jij dat als ik 5Ghz stabiel krijg met nette temps ga ik natuurlijk nog hoger. En laat mij is een stabiel 24/7 overklok van 5Ghz of hoger is zien. (zonder dice,LN2 of tec)

maomanna zei:
Ieder zn mening en het is mijn recht om dit te vinden :)

Als je het leuk vind, lekker door gaan!
Ik vind het niks en veel te overdreven.
Het is overigens niks persoonlijks!

Het is niet zo dat je alleen maar ooh gaaf vet stoer en weet ik t allemaal t.
"Negatieve" dingen of zaken die iemand anders niet leuk vind.
Het wil niet zeggen dat als iemand het niks vind, dit niet mag laten horen.

Wat jij er vervolgens mee doet, is aan jou :)


Berichten samengevoegd, ieder zijn mening kwijt, dan kunnen we nu weer verder met waar het om gaat :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee hoor ik wil mijn doel behalen minimaal 5Ghz. heb al mijn Bclock tot 225 stabiel gekregen met vtt/ICH core van 1,45V. linx 4 uurtje stabiel, intel burn 20 loops stabiel en prime95 is ook stabiel :). 225 is meer dan genoeg heb niet eens hoger geprobeerd. ben nu mijn RAM aan het testen kijken tot hoever Bclock deze kan met 2:10 2000Mhz red ie sowieso heb namelijk corsair dominator GT 2000Mhz. kijken of ik 2200 stabiel krijg. overklok van 10%. zo niet dan maar 2:8 en dan de timming strakker zetten
 
hey Leg,

ik denk dat die passieve radiator niet zo veel brengt op die manier.

ten eerste dat die "maar" 3 van die tubes heeft.

hier op de mijn rad heeft die er 6 of 7.
en die radiale fan der onder maakt niet zo veel lawaai, ma verplaatst wel een bak lucht.
op de goede manier en plek.

1825-270820101468.jpg


je zou eens moeten denken over een rad van een auto, airconditioning, vrachtwagen :116:
die zal passief al veel meer warmte afgeven. daar een slow fannetje op niks aan de hand.

radiator.jpg
 
bedankt voor jullie tips :). ik ga de passief rad weghalen zodra ik mijn nieuwe MO-RA3 binnen heb, deze zal ik dan niet direct tegen de muur bevestigen :) maar op jullie advies zal ik deze van de zijkant aan de muur bevestigen zodat zowel de voorkant als de achterkant goed airflow krijgt :)
 
Terug
Bovenaan