• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CM Storm Trooper + waterkoelings opties

Robin

Member
Ik wil voor me nieuwe build een andere behuizing kopen..
Nou viel mij die CM Storm Trooper behuizing erg op..

Een zeer mooie behuizing met een prettig prijskaartje van 120 euro ..

Ik wil ik de toekomst / nabije toekomst het liefst toch een waterkoeling setje erin gaan hangen zodat ik geen gezever heb met grote luchtkoelers..

Nou zit ik te denken om 2 loops te maken..

Ik wil hiervoor de processor gaan koelen en later mits ooit nieuwe gpus ga kopen ook 2 videokaarten in crossfire / SLI kunnen koelen..

Met deze review op youtube

krijg ik te horen dat er bovenin geen 360 radiator gaat passen..

Er kan wel een 240 of een 280 radiator erin.. Tom logan geeft zelf aan (aan te raden is) om alleen een cpu ermee te koelen..

Ik weet dat er bovenin een radiator kan.. En onderin er ook eentje in kan.. Ik wilde de high performance radiator die ik boven zou bouwen gebruiken voor de videokaarten.. En dat een radiator die voor de processor meer als voldoende is.. Moederbord gaat zoiezo niet gekoeld worden i.v.m budget en niet nodig vinden..

Is het uberhaupt wel mogelijk om een crossfire set / SLI set videokaarten te koelen met een 240 of 280 radiator.. of kom ik dan gewoon te kort? Ocen ga ik niet doen met de huidige grafische kaarten.. Wellicht ik de toekomst wel met een nieuwe set kaarten...

Een single loop lijkt mij niet intressant omdat dan de temperatuur van de processor dan ook weer iets omhoog zal gaan wegens de warmte dump van de videokaarten..
 
Met 120 mm aan koeloppervlak pér onderdeel kom je sowieso wel genoeg.
Dan is het een beetje afhankelijk van wat je verwacht van het setje en welk wattage de kaarten dumpen.
Temperaturen van 60 graden moet je dan wel redelijkerwijs kunnen bereiken, met het verwijderen van die irritante fans op de kaarten.
Maar verwacht je een full load van 45 graden op een 240 rad, dan kan je beter kijken naar een grotere case met meer rad oppervlakte.
 
Wat voor radiators zouden jullie doen..

Kan een processor ook gewoon met een 240 rad goed worden gekoeld..En kan een 360 rad 2 videokaarten koelen (crossfire / sli)
 
Dit is precies de zelfde case die ik ook wil kopen mijn vader heeft die case hij ziet er goed uit mooie front pannel zit er op, allen de HDD schijven moeten aan de andere kant dan normaal maar dat maakt niet uit en de SSD heeft een eigen vakje onder in de case waar je geloof ik wel 4 SSD in kan zetten.

Is een hele mooi case :)
 
Ik vind die kast prijs / prestatie gewoon het beste.. Soms zie je dan wel een kast die ik minder mooier eruit vind zien en dan ineens 130 euro kost, wat meer is dan die cm storm.. Ik doe voornamelijk mijn HAF932 weg omdat ik die lelijk vind aan de voorkant.. En ik vind hem ook te open waardoor er meer geluid naar buiten komt.. En die cm storm zit gewoon beter in elkaar.. Als ik een 240 rad onderin de haf932 wil plaatsen zal ik voornamelijk moeten zagen.. In de cm storm heb je wel ruimte wat je ervoor geschikt kan maken..

Nou weer door met het waterkoelings gedeelte. Anders heb ik voor niets dit topic aangemaakt..
Ik heb net wat zitten zoeken, en zie dat er op pompen gebied weinig te niks is veranderd.. Nog steeds de DDC pompen en de D5.. Ik zag ook dat er een nieuwe D5 erbij gekomen was in een kleinere variant... Nadelen van beide pompen vind ik:

De DDC kan nogal wat zoemen.. Ik heb hier nog een PMP-400 liggen van koolance.. Maar dat ding zoem volgens mij ook wel.
Voordeel is wel dat die pompen minder energie verbruik hebben, 18 watt per pomp.. Ik neem aan dat dit op de maximale setting is..
De D5 verbruikt zo 32 watt wat ik eigenlijk wel veel vind voor 1 pomp. (over het geluid weet ik verder weinig maar het schijnt dat de D5 stiller zou werken.. Daarnaast schijnt ook dat de D5 meer liters kan pompen per minuut alleen dat de opvoer kracht van de pomp lager ligt.. En bij de DDC kwa opvoer kracht het beste is, maar iets minder liters weg pompt..

Daarom ook gelijk vraag 1:

Wat is met de dag van vandaag belangrijker? Dat je meer liters per minuut kan door pompen of dat je een betere opvoerdruk van de pomp hebt? Ik neem aan dat tegenwoordig de radiators en blokken niet meer zo restrictief zijn?? Of heb ik het fout?

Wat mijn verdere plannen zijn.. Ik wil bovenin een triple radiator plaatsen waarmee ik de videokaarten ermee zou kunnen koelen(ik de cm storm) En ik wil een 240mm radiator op de bodem plaatsen voor de processor te koelen. Want dat leek me het maximale ongeveer wat in de kast zou passen..

Welke radiatoren het worden zal ik eerst moeten bekijken, want ik zit ook nog met de afmetingen
Maakt dit verder nog uit welke merk ik neem? Ik heb hier nog een swiftech MCR220-QP-K 240 radiator liggen uit een projectje wat ik eerder had gedaan en ook nog een Black Ice GT Xtreme Lite 240, maar ben alleen een beetje bang dat hij iets te dik gaat worden..
Zijn er nog andere radiators die nog veel beter koelen? Is die swiftech een zeer goede radiator is deze gemiddeld?
Hoe kan ik zien of ik een radiator hebt voor low tot mid RPM fans en welke radiators geschikt zijn voor high RPM fans..

Kwa reservoir zit ik te denken aan een bay reservoir iets met pompen erop? Ik wil dit namelijk erg compact en overzichtelijk houden. Iemand die een leuke weet die ik vast nog niet gezien heb? Heb highflow en aquatuning al bekeken..

Ik wil 2 loops maken zoals bekend.. 1 voor de processor en 1 voor de videokaarten. zijn hier nog specifiek een bepaalde type pomp voor aan te raden.. Bijvoorbeeld veel flow voor het GPU gedeelte en daarom een D5 pomp..
En een DDC pomp voor de processor omdat daar meer hebt aan de opvoerdruk van de pomp.

Zit ik in de goede richting en zijn er nog tips voor mij..
Ik weet het nog niet allemaal hoe dingen werken enzo want voor mij word het pas me 2de loop in me nieuwe systeem.
 
Het verschilt per loop, een waterblok zal weerstand geven, een radiator is te verwaarlozen.
In jouw geval zal je voor de CPU vrijwel elke pomp kunnen nemen, en voor de GPUs is een pomp met een opvoerhoogte boven de 1.6M wel aan te raden.
Liters/min maken niet zoveel uit, met 1 radiator zal deze eerder te snel dan te langzaam pompen.

Radiatoren verschillen vooral in dikte, een dikkere zal een wat sneller draaiende fan fijn vinden en een dunnere kan ook met stillere fans, dit verschilt niet heel erg, hoogstens een graad of 2-3.

Als ik jou was zou ik er tevens over denken om 1 loop te doen(tenzij het je om de looks te doen is).
Dit geeft minder slangen, en geeft je wat meer ruimte om 1 goede(stille) sterke pomp te kopen die alle onderdelen kan koelen, ga vooral voor wat je mooi vind, kijk daarna pas naar specificaties.
 
Je moet wel een paar dingen in gedachten houden met de cm storm trooper.
Ik heb er een 'mod' mee gedaan en hem voor zover mogelijk was inside volgepropt met waterkoeling. Steeekt een 360 & 240 radje in, theoretisch zou ik er nog een 240 bijkrijgen.. Maar is me een beetje overkill voor cpu only loopje ^^.

Maar goed, waar je zeker en vast rekening mee moet houden is dat je in de top absoluut niet veel plaats hebt of je moet gaan modden! Door het draagsysteem kan je geen fannen in de top plaatsen. Dus zou je het draagsysteem er al moeten uitgooien of aanpassen (bij mij is het er uitgegooid en de draaghendel door schroefjes terug op de kast gezet.) want je hebt maar 60mm plaats in de top. dus zoals ik al zei, met fannen kan je misschien de dikte van een corsair h100 steken.

En in de bodem kan je perfect een 240 radje steken al is het wel echt wringen. Aangezien je juist maar 85mm ruimte hebt.
Wil je niet dremelen in de case, kan je beter een andere kiezen... Want zonder aanpassingen is het toch niet een zo goede case als ze zeggen.. Maar eenmaal je er de dremel inzet heb je echt ruimte om rads er in te krijgen.

En verder, je zei 2 loops... Ga dan voor zo'n koolance res waar je de pompen in kan plaatsen, dat bespaart je echt al heel veel moeite en boor/dremel werk ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S "Frost Dragon" CM Storm Trooper Stryker Gallery & Build Logs 12
S Cm Storm Trooper "Stryker" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Robin Triple radiator in CM Storm Trooper behuizing. Waterkoeling 31
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
J Cooler Master Storm Trooper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
J joeri1 / Joeri / Red Storm Gaming-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
J CM Storm Enforcer + EK-XLC Predator 240 (Extern) Waterkoeling 2
Sw333t [VERKOCHT] CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset Verkocht 2
bundymania Cooler Master / CM Storm Sirus-C Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania Cooler Master CM Storm Quickfire Rapid-I - Mechanische Tastatur im Test (deutsch) HighFlow Product Reviews 2
M Storm 14 // 10-11-12 Oktober // 200 seats Lan Party 1
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Reaper Gaming Mouse - GERMAN HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Ceres 500 Gaming Headset - ENGLISH HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm PULSE-R Gaming Headset [Deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm HAVOC Gaming Mouse (English) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm HAVOC Gaming Mouse [Deutsch] HighFlow Product Reviews 0
J Jap2sloW CM Storm WC build Gallery & Build Logs 13
JeanPaul [IN-ACTIVE] Cooler Master CM Storm SF-19 USB 2.0 Verkocht 0
l3p [Wedstrijd] Cooler Master Storm Scout 2 Full Midnight Black Algemene Discussies 57
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Sw333t CM Storm Speed RX Mousepad medium HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Seb1980 Seb1980 - Sebastiaan - Storm Of Grim Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Sw333t [VERKOCHT] CM Storm Sentinel Advance II Verkocht 4
T [little project] Storm Rebuild Gallery & Build Logs 5
X-Tripiot [IN-ACTIVE] CM Storm Enforcer Nieuw in de doos Verkocht 0
S demciflex stof filters cm storm enforcer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
VoYaGeRTM Zijpaneel met window voor CM Storm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, NB, SB, Mosfets, 2x EAH6850, CM Storm Sniper (BE) Advies Waterkoeling Setup 7
Fall3n Fans voor Storm Sniper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B coolermaster Storm series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Mikey's44 coolermaster sniper storm project Gallery & Build Logs 16
M XSPC waterkoelings kit? Wacht nog even tot januari! Waterkoeling 2
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
vincent [VERKOCHT] waterkoelings onderdelen Verkocht 17
thiesggb [GEVONDEN] Diverse waterkoelings-benodigdheden Gevonden 5
vincent [TKA] diverse waterkoelings onderdelen aquacomputer koolance ek. Verkocht 7
joostgvk wat voor Waterkoelings radiator voor mijn PC-opstelling? Advies Waterkoeling Setup 25
P Mening over waterkoelings set a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 0
G aantal waterkoelings vraagjes Waterkoeling 6
M Samenstellen van waterkoelings set Waterkoeling 6
T Waterkoelings Setje Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan