• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Asus ROG G46VW Gaming laptop

Rinneh

New member
Naar aanleiding van lang zoeken ben ik tot de conslue gekomen dat er maar weinig draagbare gaming laptops beschikbaar zijn en of gewoon net iets te "lelijk" zijn.

Uiteindelijk kwam ik op deze laptop uit G46VW - Strike on the Move

Maar ik kom deze nergens in webshops tegen. Omdat highflow toch wel meer high performance producten gericht is vroeg ik me af of deze te bestellen is bij Highflow en wat de kosten hiervan zijn?
 
De MSI gaming laptops zijn me helaas te glimmend qua uiterlijk, maar ook de accu duur is belabberd slecht zelfs bij non gaming situaties. De schermen die ze gebruiken zijn dan ook het goedkoopste wat erop kan.

De resolutie van de Asus is niet erg hoog, het schijnt wel een paneel te zijn met iets betere kijkhoeken. Mischien dat ik die zelf nog vervang. De rest is qua formaat nog te doen namelijk voor mij.

De Lenovo's hebben oververhittings problemen en ook daarbij is het scherm erg slecht. Vooral niet erg bright.

Dus dit en de Alienware m14x waren nog me enige opties. De laatste heeft een hogere resoluties maar locked drivers. Daarnaast schijnt de accu daarvan ook niet geweldig te zijn in tegenstelling tot de R1 variant.
 
Helaas blijkt alweer dat het scherm niet erg helder is van de Asus rog laptop, Dat wordt 'm uiteindelijk dus ook niet.

De BTO's hebben helaas ook niet al te beste schermen. Ik was op zoek naar een relatief portable maar toch higher end systeem emt een goed scherm. Paar jaar terug had ik de Sony Vaio Z13 gekocht, perfect apparaat in die tijd. Enorm goed scherm die nogsteeds als 1 van de besten geld met alleen de Elitebook schermen voor zich. Licht, had een Geforce 330GT m Gpu die flink over te clocken was waardoor ik zelfs recente games als Dishonored en Borderlands 2 erop kon spelen.

Maar het is nu wel tijd voor iets snellers. Maar ik vrees dat alleen de Asus Ultrabooke 15inch met geforce 650GT m overblijft waar ook een IPS scherm in zit. Kost me dan alleen 1600. Tenzij de Asus zodanig goedkoop is dat ik er dan maar een extern scherm bij gebruik op werk.
 
Omdat ik veel op locatie werk is het wel enigzins belangrijk voor me in combinatie met grafisch vormgeven. De Sony Vaio Z serie heeft schermen die zelfs beter presteren dan de Macbook pro schermen op gebied van kleuren reproductie (heb ook een Macbook pro gehad overigens). Maar vooral de combinatie draagbaar, relatief krachtig en betaalbaar is lastig. CPU vind ik minder belangrijk omdat de eerste generatie corei5 die ik nu heb al meer dan voldoende is, grafische kracht niet zo voor gaming maar ook niet voor het gebruik binnen in Photoshop etc omdat ik de drivers niet kan updaten zonder bios hacks wat ik dan ook weer niet voor elkaar krijg op mijn huidige laptop.

uiteindelijk kwamen op mijn lijstje de Lenovo Y580, Alienware M14X, Asus G45, Asus N56 en Asus Zenbook UX51VZ terecht, en de laatste 3 waren de enigen qua prestaties die voldoen aan de eisen (oververhitting bij de Lenovo is een probleem, alienware accu en driver problemen). De N56 heeft dan ook nog problemen met de adapter die maar 120watt kan leveren en dat trekt het systeem ook onder full load waardoor die niet gaat opladen dan. De G45 koop ik wel als deze een redelijke prijs heef ten dan zoek ik wel een oplossing voor het scherm anders maar de dure UX51VZ.
 
Ah ik heb d ehele tijd op de internationale site zitten kijken. Hij is dus niet eens voor de Nederlandse markt. Deze kan dicht dan i guess :). Jammer :( Zoveel mooi spul wat hier niet te krijgen is.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C ASUS ROG SLI-Bridge (2-way) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Vannos [VERKOCHT] Asus Oc Station ( rog ) Verkocht 5
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
D [IN-ACTIVE] Asus rog oc station Gevonden 0
Legendary1985 [VERKOCHT]--Nieuw in doos-- Asus ROG MATRIX 5870/2DIS/2GD5 Verkocht 3
Colossus Asus RoG GPU - Radeon 5870 "Matrix" 2Gb Hardware & Software 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
M Asus M.2 standoff en screw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Bios updaten Asus X99 E WS Hardware & Software 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
XenoMorpH Asus 970 Strix waterblock gezocht Gevonden 0
T Asus Zenith treadripper 1950X waterkoeling Gallery & Build Logs 7
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
A Asus Rampage II Extreme Waterkoeling. Waterkoeling 3
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Hightower cablemods ledstrip asus aura ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
Freddy EK-FB ASUS R5-E10 Monoblock RGB Edition *pre-order* HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
Bas9466 Core xg asus hero 8 Gallery & Build Logs 4
DBRichard [VERKOCHT] ASUS 780 DCII SLI compleet watergekoeld (polished CSQ) Verkocht 1
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
Meelobee [TKA-GPU] 2x Asus R9280X (DC2T-3GD5) Verkocht 0
D Bitspower ASUS MAXIMUS VII IMPACT HighFlow Webshop 1
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Bjorn@demichiel.nl [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 690 Verkocht 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan