Ik kon kiezen om voor simpel geheugen te kiezen op pc-6400 t/m pc-8500. Maar dan vond ik niet bepaald snel geheugen. Ik zocht echt iets van pc-9600. Maar ik kon maar weinig geheugen vinden in die trend.
Kon gaan voor de OCZ Flex 2x2GB Pc-9200 en die zijn ook zo rond de 130 euro totaal. Alleen dat geheugen kan niet erg veel volt hebben. Want ik had van xblade (op hardware.info) dat zijn modules kapot zijn gelopen op 2.4 volt.
En dat risico wilde ik niet lopen. En de PC-9600 versie kan je alleen maar krijgen in 2x 1GB sets. (daar liep ik eigenlijk ook niet echt bepaald warm voor)
Kon ook gaan voor de OCZ Reaper 4x1GB PC-9600. Volgens mij zitten er de zelfde chips erop als het OCZ flex geheugen (want anders gebruiken ze ook niet het zelfde voltage en dezelfde timings. Alleen het reaper was voor mij eigenlijk de betere keuze, alleen dan zou ik weer met 4x1GB zitten (had eerder team extreem 4 x 1GB en dit was nou ook niet echt bepaald super geheugen)
Dus ik wist niet of dit ook wel goed ging lopen met 4x1GB modules.
Ik wilde eerst voor DDR3 gaan en een Rampage Extreme x48 en een coolermaster Haf behuizing (denk ik) maar ik heb het momenteel niet zo breed om DDR3 en nog eens een duur DDR3 mobo te kopen.
Ik had ondertussen al 205 euro gespaard. Toen kwam ik op deze review: (of beter gezegd ben er reviews naar gaan zoeken, want wilde wel weten dat het geheugen zou doen van G.Skill F2-9600CL5D-4GBPI.
Toen ik zag dat dit 2x2GB was en gewoon op 1333 mhz kan lopen was ik meteen verkocht. Opzicht is het geheugen wel erg duur, maar je moet wel beseffen dat dit de enige goede keuze is als je extreem snel geheugen wilt hebben. En DDR3 platform was voor mij gewoon wat te duur. Dus dan hoef ik ook me mobo niet weg te doen.
Gaat dus om dit geheugen wat zo ongeveer 750Mhz kan halen.:054::118:
Reviews:
http://www.xtremesystems.org/forums//showthread.php?t=194916
En als je dit ziet word je helemaal gek :eusa_dance:
Coolarer FTW
http://www.ocxtreme.org/forumenus/showthread.php?t=3499
Wellicht dat ik er nog een x48 mobo erbij ga zoeken die vrij hoog wil kwa fsb.
Waarom dit extreme geheugen? Omdat ik wil OCen. Ik vind de CPU speed eigenlijk niet zo belangrijk, maar wil een zo hoog mogelijk Frontside bus speed kunnen halen. De cpu pas ik daar dan op aan door de multiplier omlaag te schroeven.
Dus 600Mhz Fsb is dan zeker te halen, i.i.g het geheugen zal niet bepaald in de weg zitten.