• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

3-pins fan op pwm aansluiting (fancontroller)

GeenIdee

Member
Ik heb een vraagje over de zalman MFC2


Hier zit 1 4-pins aansluiting op. Nu is het probleem dat in mijn toekomstige computer geen fan zit met een 4-pins aansluiting. En met 3 aansluitingen kom ik er voor het mooie 1 te kort. En het is ook bekend dat er geen fan met 3-pins aansluiting op die PWM aansluiting kan.

Is er een oplossing hier voor zoals bijvoorbeeld een adapter kabel of iets?

gr,
 
ok, op zo'n manier, en dan geeft ie t toerental niet aan op de controller als ik t goed begrijp?

Is het dan niet zo te maken dat ie dat wel doet? Door de draadjes in een 4-pins stekker te doen en dan zo dat de goeie bij de goeie komt?
 
Nee dat geloof ik niet, je moet dan een fan hebben die "PWM" ondersteunt.
Die geeft namelijk het toerental door van de rotor in de fan.

We hebben enkele PWM fans in ons assortiment, die fans hebben ook "PWM" in het productnaam.
 
En dat is het leuke, in de antec twelve hundred zitten mooi zwarte vinnen met blauwe led, elke vind die er in zit is zichtbaar, dus je gaat niet 1 vin vervangen door een andere.


Het punt is, de kast heeft 2 120mm vinnen achter in de kast (zie je van de zijkant)
3 120mm vinnen voor, en een 200mm boven.

2 vinnen achter verbind ik met elkaar tot 1 stekker, het zelfde met de onderste 2 aan de voorkant.

Dat zijn 2 aansluiting op de fancontroller bezet.

Dan heb ik de 200mm bigboy en nog 1 120mm vin over. Deze wil ik neit met elkaar aansluiten omdat de ene koele lucht de kast in blaast, en de grote alles er uit blaast, en ik ga ook niet die ene 120mm vin vervangen door een andere omdat dat geen gezicht is.


Enige optie die ik dan nog weet is om 2 van die PWM koel vinnen met elkaar te vinden en op die pwm aansluiting te doen op de controller. De vraag is, gaat dit werken?

En dan moet ik nog maar 2 passende koelvinnen zien te vinden.


Laatste optie is om de bigboy op de standaart schakelaar te laten zitten, die zit volgens mij ergen achterop de kast als ik me neit vergis.
 
Ik was even in de war met PWM.
PWM heeft hier eigenlijk niet veel mee te maken, PWM zorgt ervoor dat het moederbord het toerental van de fan kan reguleren.

Toerental leest die zoiezo af, dus ook bij 3-pins.
 
Toppie, gaan we dat straks uit proberen.

DankU!


Editt,

Ik roep t wel zo snel, maar PWM werkt met pulzen heh. En als ik maar 3 pootjes aansluit, is die koelvin dan nog wel bestuurbaar?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T 6 pins kabel past niet Cases en Modding 4
H 4 pins 12 volt pomp icm PSU? Overige Koeling 5
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
maomanna Sata gold Pins HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
J Voeding Pci E aansluiting 6+2 pins Hardware & Software 2
Celly PSU - Missende pins van de connectors? Problemen & Oplossingen 4
boefmans GEVONDEN] 5x sleeved 3 pins spitters van 1 naar 4 Gevonden 2
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
hesselcandea 4 Pins PWM splitter Electronica 3
Sw333t [GEVONDEN] Verloopkabel van molex naar 6-pins voor 8800GTS Gevonden 13
M 8 pins connector / converter Hardware & Software 9
vincent haakse 24 pins stekker HighFlow Product Suggesties en Nieuws 28
Sparky 6 pins gesleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 4-pins verleng kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
vincent 24 pins moederbord mod Handleidingen en Installatie Tips 26
D Ac ryan Gold plated pins Handleidingen en Installatie Tips 15
ShaquilleMoreno 6-pins aansluitingen. SATA kabel gebruiken voor PCI-E mogelijk? Hardware & Software 1
C PSU Bridging Tool 20 of 24 pins ? Waterkoeling 4
damunk OCZ Vendetta 2 Push-Pins Overige Koeling 4
D PCI-e female pins AC-rayn HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
Slader Singularity Computers Multi-Node ARGB+Fan? Waterkoeling 3
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
K Intel NUC8i7beh2 fan noise Overige Koeling 4
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Tikkende fan MSI 1080TI 11 gigh Overige Koeling 1
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle - 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua NOTOS O 120 PWM Fan Digital RGB (5PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Gelid Solutions Stella - 120mm ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Fan and Digital RGB RF Remote Controller Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Notos Xtal 120 Fan Digital RGB (3PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Fan & RGB controller Cases en Modding 1
P 2 x Y fan splitter kabels combineren Overige Koeling 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
E Schakelen Noctua NF-F12 5V USB 120mm Fan op Marantz SR5008 receiver uitgang Overige Koeling 9
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan