• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Blauwe verf voor de Gigabyte Z87X UD4H

Roelst

New member
Ik ga binnenkort beginnen aan een build met een blauw-zwart thema. Gezien er in het high-end segment geen moederborden meer te vinden zijn met blauwe accenten moet ik er zelf maar wat van maken.

Het moederbord waar ik mee ga werken is de volgende:
856356_5__49356-5.jpg


De kleur blauw waar ik van uit wil gaan is ongeveer de volgende, maar wel met een mooie glans:
06000501_.jpg


Nu komt mijn vraag: Welke verf kan ik het beste gebruiken en heeft iemand tips hoe ik het beste de verf kan aanbrengen?
Om het logo zichtbaar te houden had ik als idee om er gewoon overheen te verven om het er vervolgens af te schuren met een heel fijn stukje schuurpapier.
 
Zou dat tegen de warmtewisselingen kunnen? Ik mag hopen dat het niet heel warm wordt, maar zal natuurlijk redelijk veel kunnen gaan fluctueren. Het zou zonde zijn als er allemaal barstjes in komen.
 
Autolak kan tegen een stootje warmte bedenk maar eens een zwart auto die bij 40c in de zon staat.
Ik denk dat je bordje het eerder begeeft bij die temps

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2
 
Waarom zou je zo'n prachtig moederbord verven?! Kijk eens naar TTL's video voor wat inspiratie, zoals twee kleuren Corsair Vengeance Pro gemixt (bij dit moederbord rood en zilver).
Als je echt blauw-zwart thema wilt, koop dan een zwart-blauw moederbord. Verven is erg riskant :)
 
Waarom zou je zo'n prachtig moederbord verven?! Kijk eens naar TTL's video voor wat inspiratie, zoals twee kleuren Corsair Vengeance Pro gemixt (bij dit moederbord rood en zilver).
Als je echt blauw-zwart thema wilt, koop dan een zwart-blauw moederbord. Verven is erg riskant :)

Het nadeel is, is dat er in het high-end segment gewoon geen LGA1150 moederborden zijn met blauwe accenten. Een rood-zwart systeem heb ik al en wil dus graag een keer iets anders. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik misschien toch voor een meer midrange moederbord te gaan(UD3H van Gigabyte), maar dan mis ik helaas wel wat features waar ik graag gebruik van maak.
 
gigabyte-z87x-ud3h.jpg

Volgens mij valt de z78x ud3h gewoon in het hogere segment
maar wat zou je dan missen als de kleur zo belangrijk is?

En als het over oc functie gaat dan was de -OC toch een betere optie geweest maar dan zit je weer met de kleur oranje
 
Ik heb inderdaad ook nog gekeken naar de -OC, maar dan zou ik zelfs de PCI sloten moeten gaan verven en dat gaat me echt te ver.

Added after 39 minutes:

Overigens is het belangrijkste verschil tussen de UD4H en de UD3H het aantal power phases (16 vs 8).
 
Laatst bewerkt:
ok al clockt ie er niet minder om minder power phases ten zij je op stikstof gaat werken mischien.
(snap het wel daar voor heb ik een z77 mpower genomen)

maar zou als jou was niks verven. gaat niks te goede komen behalve een verlopende garantie
 
Het zijn alleen de heatsinks die rood zijn, waar maken jullie je nou zorgen over? Die kun je gewoon demonteren, bewerken en weer monteren. Of je koopt een MSI XPower, die is nog zwarter met een enkel geel accent dat ook zo blauw kan zijn.

Mensen hier zijn echt te bang om modden soms hoor. Wie niet waagt die niet wint.
 
Het zijn alleen de heatsinks die rood zijn, waar maken jullie je nou zorgen over? Die kun je gewoon demonteren, bewerken en weer monteren. Of je koopt een MSI XPower, die is nog zwarter met een enkel geel accent dat ook zo blauw kan zijn.

Mensen hier zijn echt te bang om modden soms hoor. Wie niet waagt die niet wint.
Punt is dat verf de "heat dissipation" minder goed maakt, dus ook hogere temp.
 
Komaan hoeveel hebben we het nu over? Ze zijn fabriek af toch ook gespoten? Is allemaal geneuzel in de marge hoor. Als je gruwelijk wilt overclocken kwak er dan een waterblok op als je mobo temps te hoog zijn. Maar als je ze eerst helemaal parelstraalt ofzo en dan een dun laagje verf erop zit er net zoveel op als fabriek af.

trouwens kans ik dat deze rode vlakken gewoon plaatjes zijn net als bij de MSI Mpower en de heatsinks eronder zitten. Toen waren die fabriek af al restrictief. Alleen heb je ooit een verhaal gelezen dat iemand daardoor problemen kreeg?
 
het lijkt er toch echt op dat dit gewoon verf is en geen plaatjes. Is er een winkelketen waar ze dit soort hardware gewoon in een vitrine hebben liggen? Dan ga ik daar gewoon even langs om er goed naar te kijken.
 
Wat het 'niet durven' betreft, hou er wel rekening mee dat dit een advies topic is van een beginnend modder. Zijn beginnend idee hing bijvoorbeeld helemaal niet over enkel de blokken. Ook is zijn moederbord niet van de goedkoopste, iemand die ervaring heeft zal er niet over twijfelen om die te overspuiten, maar al beginneling is dat veel geld voor een eerste poging ;)
 
Het gaat wel enkel over de blokken. Op het power knopje na is er verder niks roods waar ik me aan kan storen. Daarbij is dit niet mijn eerste mod projectje, maar wel de eerste keer dat ik overweeg om naast de behuizing, ook de onderdelen aan te passen.
 
zijn de rode accenten niet gewoon te verwijderen aan gezien dit meestal sier strips zijn.
Als je die netjes verwijderd krijgt daarna zelf gemaakte strips plaatsen.
En de originele bewaren.
Zo dat je de originele terug kan plaatsen als je toch een onverwacht RMA krijgt dat je Niet met je garantie zit.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Blauwe Feser One vloeistof inkt afdruk op D5 Photon reservoir Waterkoeling 1
DieHard [IN-ACTIVE] 2 blauwe CCFL (30cm) en 2 groene CCFL(30cm) (eventueel ruilen) Verkocht 14
animal baars Fan connector PCB en wipschakelaar blauwe led HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
V PSU Blauwe connectoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Rammstation Hitte geleidende verf HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Bepaalde verf? Om je case te spuiten. Cases en Modding 6
Zehel Welke kleur zijn de kasten van Corsair (verf laten mengen) Cases en Modding 0
F Verf van plastic halen Handleidingen en Installatie Tips 6
R Conrad UV verf applicatie Cases en Modding 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan