• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagjes over 140mm rad, Bitspower Spectre fans, en EK Supreme HF.

Besje

<3 buildlogs
Hoi!

Voor een nieuw systeempje al een aardig winkelwagentje gevuld, maar loop toch nog tegen wat vraagjes aan...
Winkelwagens :: Waterkoeling Mini Tank - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Eerste probleem: zijn de EK CPU-blokken ook bruikbaar zonder de backplate? Heb namelijk een Zotac Z68-ITX WiFi, en daar zitten wat componenten onder de socket die het gebruik van een backplate belemmeren... Iemand hier ervaring mee? Weet dat je dan niet de optimale druk op een blok zet, maar werkt het wel?

Ten tweede is er weinig info te vinden over performance van 140mm rads. Ik zit te tweifelen tussen de EK en de Phobya. Moet gebruikt worden met vrij langzame fans, tot 1000RPM, maar vind de SR1's toch wat prijzig... Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Ten slotte de fans, heb de BitFenix Spectre 140 in gedachten, maar geen idee of die lekker werken op radiatoren... Iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat dank! Gr. Stefan. :)
 
Wat de EK blokken zonder backplate betreft: Los van het feit dat het absoluut niet aangeraden en je een stuk minder (en minder goed verdeelde) kracht kan zetten, zal je ook nog eens zelf moeten zoeken achter de juiste boutjes om alles vast te zetten, maar het kan gedaan worden. Eerlijk gezegd zou ik het afraden.

De andere twee opties ga ik aan de experts over laten :)
 
De Phobya 140mm radiatoren krijgen van Bundymania in deze 140mm rad-roundup een golden award.

Op fansnelheden tot 1200 rpm komt de Phobya ietsje beter vansf dan de SR-1 van hetzelfde formaat:

5008uo6.png


800buch.png


1200sufy.png



Die Phobya zal dus zeker geen slechte keuze zijn voor je. :)
 
Wat de EK blokken zonder backplate betreft: Los van het feit dat het absoluut niet aangeraden en je een stuk minder (en minder goed verdeelde) kracht kan zetten, zal je ook nog eens zelf moeten zoeken achter de juiste boutjes om alles vast te zetten, maar het kan gedaan worden. Eerlijk gezegd zou ik het afraden.

De andere twee opties ga ik aan de experts over laten :)

Ik weet dat 't niet verstandig is, en denk ook dat het wel gaat lukken... Maar 't gaat om een backupplan, als de backplate toch niet past. Heb ook al iemand gevonden op internet waarbij 't gelukt is, dus moet goed komen. Thnx in ieder geval!

De Phobya 140mm radiatoren krijgen van Bundymania in deze 140mm rad-roundup een golden award.

Op fansnelheden tot 1200 rpm komt de Phobya ietsje beter vansf dan de SR-1 van hetzelfde formaat:

Die Phobya zal dus zeker geen slechte keuze zijn voor je. :)

Thnx, dat was wat ik nodig had! Had die roundups van Bundy weleens gezien, maar deze nog niet. Top!

Overigens verbazend hoe slecht die SR1 eruit komt...

Ik ga bestellen! :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
N Noob into modding paar vraagjes Cases en Modding 1
M Paar vraagjes m.b.t. res + pomp (DCP 4.0) Waterkoeling 0
M TP10 - 2 vraagjes Lan Party 3
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
Ludwig Vraagjes Danger Den waterbox + Cases en Modding 4
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
boefmans 6970 videokaart: twee vraagjes Waterkoeling 1
F Pomp vraagjes Waterkoeling 2
AceBaran Lian li PC-A77 Vraagjes Cases en Modding 36
P Vraagjes over de Asus Rampage III Extreme Hardware & Software 11
jerome2710 Silverstone TJ07 vraagjes Cases en Modding 12
focus08 First build! Aantal vraagjes.. Waterkoeling 9
B Het kleine vraagjes topic Waterkoeling 4
D Paar vraagjes slangdikte 3/8":1/2" of 3/8":5/8" , Koolance cov-rp450 Waterkoeling 5
G aantal waterkoelings vraagjes Waterkoeling 6
aadje93 EK-FC4890 CF op club 3d kaartje..... vraagjes Waterkoeling 2
B Silverstone Raven RV01, aantal vraagjes erover Cases en Modding 8
M Upgrade vraagjes Waterkoeling 5
blingbling Paar kleine vraagjes. Waterkoeling 25
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
TinusB Aerocool DS Edition 140mm Fan - BLUE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C Aanpassing Koolance MVR Heat Transfer Plate, 140mm MVR-PLT140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
A (UN)Designs pomp bracket 140mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P [VERKOCHT] be quiet! Silent Wings 2 140mm (2x) Verkocht 2
arwin74 [VERKOCHT] NOISEBLOCKER 140MM NB-BlackSilentPRO PK-2 Verkocht 1
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
l3p [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower 120mm & 140mm Fan & Rad Guards Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
l3p [VERKOCHT] Enermax T.B. Apollish Red 4x 140mm & 1x 120mm Verkocht 9
dietje1908 Lian Li 140mm mesh filter / guard PT-AF14-1B HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
l3p [VERKOCHT] 2x CM Turbine Master Mach 1.8 120mm + 2x Be quiet! Silent Wings USC 140mm Verkocht 2
l3p [IN-ACTIVE] 2 x Be quiet! Silent Wings USC 140mm Verkocht 0
alain-s Vortex Fan Aluminum Series(140mm fan) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Verderf Bitspower 140mm Water Tank Mount Panel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Bitspower 120mm en 140mm Custom Design Fan Grill - Mesh Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Lian Li PC-8FIA (zilver) en 140mm fans? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Aerocool 140mm shark fan Blue edition. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Asphiax [GEVONDEN] 560 radiator (4x 140mm fan) Gevonden 1
N 140mm RAD fans. Waterkoeling 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan