• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WWWicked's Sw333t

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vervelend dat je nog een CM kast heb moeten bestellen. Heb je tenminste wel lekker veel reserveonderdelen mocht er iets kwijt raken :082:.

Ben benieuwd hoe het totaal plaatje er uit komt te zien.
Tot nu toe zien de foto's er veel belovend uit :041::041:.

Iedergeval succes.

keep up the good work

He... keek net even naar de track&trace informatie van de nieuwe CM kast:

30.07.2010:
Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd

Why? :snik

Kleine mini update, heb de harde schijven nu in Innovatek HDD boxen zitten. Oogt (imo) gelijk weer een stuk netter en het is ook een stuk stiller (de oude constructie resoneerde nogal).

sw333t_18.jpg

sw333t_19.jpg

In de bovenste zit de opslag schijf, de onderste huisvest de boot schijf.

Enige probleem waar ik tegenaan liep, was dat ik sata kabels met een 90graden aansluiting had. Die paste dus niet :(. Dus nu een rode satakabel (de kant met de 90graden hoek zit op het mobo) en een oranje satakabel. Toch eens kijken naar andere kabels.

Edit: Nog maar twee van deze kabels besteld.

Laatst bewerkt:
Net nog even met Kenny zitten babbelen via MSN. En hij gaf aan dat het beter zou zijn als ik slechts 1 window erin zou laten zetten, terwijl ik er 2 windows in wil hebben (1 links en 1 rechts) :005:.

In het kort, komt het er op neer dat het gaas in een van de sidepanels in de weg zit voor een mooi window. Ik snapte het eerst ook niet en op deze foto's is het ook niet duidelijk te zien wat hij bedoelde:

censuur censuur censuur

Ga geen compromissen sluiten, er moeten 2 windows in komen te zitten. Dus er is weer een nieuwe CoolerMaster Elite 333 besteld en zal hopelijk vrijdag of zaterdag bij hem zijn.
Daarvan gaat dus de "gladde" sidepanel van gebruikt worden, zodat die 2 windows wel mogelijk zijn :icon_super:.
Ze zullen bij Informatique wel denken.. huh.. weer een :p.

Tevens een preview van hoe de radgrills zullen komen:

More to come ofcourse.. al zal het nu natuurlijk wel weer wat langer duren (maar het moet perfect zijn).

Uhm, ooit van de CM shop gehoord? :p
Cooler Master Parts Shop
Zou je veel geld besparen!

Verder zou ik die harddisk boxen wel even stealthen met originele frontjes, nét dat stukje strakker! :)

Nee, niet stealthen. Hou daar niet zo van. Maar waarschijnlijk gaan die boxen er toch weer uit. Het zou de schijven koel moeten houden, maar 51 / 54 graden vind ik niet koel.

En ja, heb van de CM shop gehoord, het scheelt wel veel geld. Maar de levertijd is extreem traag (heb ooit 2 weken moeten wachten op dit zijpaneel dat gewoon op voorraad was).

Dat vind ik waardeloos gewoon.

Er is nog niet veel te melden qua updates, wel een change of plan.

Harde schijven gaan namelijk naar de opzetkast, ze worden namelijk te warm (bootdisk 45 graden, opslag 48 graden). Dit zijn idle temps!.

Ze zitten nu wel in Innovatek HDD Boxen, maar die houdt de schijven ook niet koel. Wil daarom de schijven verplaatsen naar de opzetkast, waar ze op de bodem gemonteerd zullen gaan worden (achter elkaar) en met een fan constructie erbij.

je schijven draaien idd zeer warm, bij mij met die Scythe HDD silencer en een GT AP13 ervoor bleven m'n 4 schijfjes stil en koel en zonder rammelingen.

Maar ik ben wel benieuwd, btw, ik vraag me af of je met die "magere" heoveelheid opslag wel toekomt, ik zit hier begot met 7.64TB bruto :p

Heb geen bakken met opslag nodig, staat geen HD film materiaal op en ben geen heavy gamer (dus geen shitload aan gb's vanwege de ladingen games). Films worden als DVD gedownload, omgezet naar AVI Divx en dan verplaatst naar de HD van onze WD mediaplayer (320gb).

Op dit moment:

C-partitie (HDD0 - 50 gb): 27 Gb vrij (Windows)
D-partitie (HDD1 - 100 gb): 46 Gb vrij (Documenten)
O-partitie (HDD1 - 400 gb): 206 Gb vrij (Opslag)

7,64 TB zou iig behoorlijk overkill zijn voor ons :p.

Oke, weer wat wijzigingen.

Eerst zou het 1 grote loop worden: Res -> Pomp1/cpu -> Rad1 -> Pomp2 -> GPU block -> Rad2.

Maar vind dat toch de groot en zag in eens een enorm mooi bay reservoir in mijn favo shop:

Dacht eerst dat het gewoon een dual bay res was, totdat ik eens beter keek en de omschrijving las. He...
icon3.gif

De wieltjes in het reservoir zullen echter wel het veld gaan ruimen, wil niet teveel gewiebel voor mijn neus zien.. alleen water. Reservoir gaat nog wel een extra behandeling tegemoet zien, ga alleen nog even niet veel daarover vertellen.

De H50's krijgen nu elk een eigen taak, de ene voor de cpu en de andere voor de gpu. Waardoor het dus zo gaat worden:

CPU loop: Res rechts -> Pomp1/cpu -> Rad1,
GPU loop: Res links -> Pomp2 -> DangerDen Maze5 gpu block -> Rad2.

Tevens zal er een tweede fillport in komen (een voor GPU, een voor CPU loop). De afdichtingsdoppen in de fillports zullen de Koolance Pressure Valve VLV-VL002K zijn (mits het past natuurlijk).

De fans die op de rads komen, zijn ook al bepaald (dank je voor het aanbod L3p), het worden de Enermax 120MM Apollish SILVER 1700RPM UCAP12-S. Deze moeten nog wel aangepast worden qua ledjes, hier komen warm witte leds in. Overigens geen push pull configuratie, alles wordt Pull (intake on top) met shroud er tussen.

Heb ook een aantal Aluminium 120MM Black Fan Filters in bestelling staan bij Highflow.

Bestelling zal eventjes op zich laten wachten, aangezien ik niets overhoudt als ik de bestelling deze week plaats. Dus volgende week woensdag wordt de bestelling geplaatst.

Special thanx to Freddy / Highflow voor de support bij het realiseren van deze build.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan