• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Weerstand tussen cclf lamp wie kan me helpen??

emielzij

Junior Member
Ik heb hier een cclf lamp liggen (rood)
Besteld uit de shop.
Alleen het grootste deel van me kast is blauw blauwe leds, fans enz...
Alleen die rode cclf lamp is zo vel dat al het blauw ook rood is geworden en dat was niet de bedoeling. Als ik mijn pc opstart en de lamp dus ook. Is hij minder vel en dan heb je een heel mooi effect zo wil ik hem dan graag houden alleen 2 min later is hij weer zo vel :icon_neutral: Nu wil ik daar dus graag een regelbare weerstand tussen knutsellen. Maar mijn vraag is is dat mogelijk? En die adapter die er bij zit is die anneloog of electrische? Als het electrische is kan ik er geen weerstand tussen prutsen want dat fikt de hele bende door. En om te kijken wat voor weerstand ik ong nodig heb dacht ik dat bereken ik wel even R=U/I

Alleen het volgende staat op de adapter

12v -> 620v
4,88w

Dus we hebben U en P
Daar mee kan je dus de ampere uit rekenen met I=P/U
Alleen welke u moet ik nou gebruiken? de u voor de adapter of de U na de adapter?? dus moet ik 12 invullen of 620 invullen bij u?
 
voor de adapter kun je proberen een potentiemeter ertussen te zetten.

dat hij ipv 12v maar 10v ontvangt, hopen dat dat het is, anders zul je na de adapter een poteniemeter moeten zetten die 620v aankan, maar die zijn duur.
(heb er zo ene liggen, daarom weet ik het)

het kan zijn dat als hij maar 10v ontvangt hij niet zal werken, dat weet je pas als je het probeerd,
werkt hij daarna niet, dan zal het op de 620v lijn worden, en die wat verlagen naar laten we zeggen 575v ofzo
 
als je die minderd, zal je er achter komen dat die niet minder brand maar eerder in het midden uitgaat en alleen de hoeken nog branden. Ik denk dat dat ook niet compleet is wat je wilt. Ik heb eerder iemand gezien die dit probleem had. Dit heeft er van die lampion folie voor gehaalt in de kleur van de ccfl en dat er strak overheen getrokken...beetje richting een ghetto mod maar het doet wel wonderen. De ccfl word trouwens maar 20 a 30 graden tops dus je papier gaat er neit aan kapot :p
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan