• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

908fbdf4a2282715bcf2fd82a5a80472.jpg

ax1t2g.jpg

't Gaat er steeds meer op lijken. :p Keep up de good work! :023:

Dinsdag komt de epoxy levering van poly-service en dan kunnen we echt gaan beginnen!
Styropor plaatjes 1 en 3 mm zijn binnen, de bakplaat is omgebouwd voor het verwarmen en vormen van de plaatjes, order voor highflow staat klaar, order voor pc hardware staat klaar, fangrills liggen onder de laser bij cncworks, reservoirs van Peter zijn er over een paar weken, Ready .... Set .... Go .... !!!!

Enige waar ik moeite mee heb is de schakeling solderen voor de servo's. Heb het schema, de spullen maar ik kom er gewoon niet uit. MTS is te lang geleden, of ik heb nooit echt goed opgelet ... :017:

vraag het aan de mensen die verstand hebben van solderen/electro? ^^ misschien kunnen die je verder helpen..

anyway: ben benieuwd naar de volgende grote update nu ik dit allemaal lees :D

Hier is het verslag van deel 1 van dit weekend".

ASPHIAX
1621wzp.jpg

V.S

EPOXY
jttr90.jpg

Zag erg tegen deze klus op. Ik wist dat als ik dit niet goed zou doen dan zou het model waar ik al een aantal weken werk in gestopt had, in gevaar komen. Vol enthousiasme dus begonnen. Ik heb weinig plaatjes van het echte epoxy werk omdat je met plastic handschoenen vol met epoxy beter niet aan je camera kan komen.

Dus, eerst meerdere lagen losmiddel op het model gespoten. Deze laten drogen en daarna een dikke laag epoxy op het model. Het leggen van het glasvezel op de platte strekkende delen is geen probleem. Dit gaat eenvoudig maar dan komen de hoeken .
WAT EEN DRAMA!!! Ik wist van het probleem met rechte hoeken met glasvezel maar wist niet dat het zo erg zou zijn. Een te rechte hoek houdt in dan er boven op de buitenhoek een blaas met lucht en in de binnenhoek een ronding zal vormen. De binnenhoek is wel ok deze kan je rechtplamuren. De blaas met lucht is wat anders. Deze is niet plat te drukken en kan je niet laten zitten. Je kan er niet overheen schilderen omdat een lichte tik de verft zal doen scheuren of zelfs eraf zal spatten. Eruit snijden en dicht plakken met epoxy dus.
2el402e.jpg

Voor een leek zijn eenvoudige vormen redelijk simpel te doen. Een complexe vorm als de eurisko met verschillende aangrenzende binnen en buitenhoeken is best pittig! Ik zal dus volgende build nogmaals goed na denken voor hieraan te beginnen.

Maar hier is het resultaat
2dran36.jpg

33z49bc.jpg

Bovenkant van de onderkant scheiden
119pefs.jpg

En weer terug bij de baseplate
33y1ic4.jpg

Beginnen met het uithollen van de kap. Ik heb dus uiteindellijk gekozen om toch niet een mal te gaan maken. Dit vooral door het feit dat ik mezelf niet goed vertrouw met de epoxy. (Ik hoor jullie denken .... Ja dus toch weer anders !!!!)
rtdxqo.jpg

De DCIM's kunnen eindellijk open
fxtk4w.jpg

Steeds een laagje dieper, lijkt wel een oud romeins theater!
1igxop.jpg

Helemaal hol. Ik heb op strategische plekken wat schuim laten zitten omdat het geheel toch best flexibel en kwetsbaar werd. Door het schuim blijft het de bedoelde vorm houden. Er zal nog een laag plamuur en epoxy/glas een de binnenkant komen voor extra stevigheid.
1zeavf6.jpg

Kap is helemaal klaar. Tenminste, aan de binnenkant is er nu genoeg ruimte voor de hardware. De buiten kant gaat dik in de plamuur en kan afgewerkt worden met mooie rechte hoeken.
1zvydu9.jpg

Uiteindellijk dus weer goed met veel aanpassingen "On the Fly" moeten uitvoeren. Maar dat is juist het leuke van het spelletje voor mij!

Mijn vrouw was zoals gewoonlijk als ik weer aan het klussen was geweest minder happy !
15pg09d.jpg

Laterz
ASPHIAX

Hierbij de laatste update van vandaag.
Heb mij trouwe knutsel pc weer uit elkaar liggen voor een test fitting in de EURISKO.
Zo zag hij er in de V1 uit
2j63042.jpg

De V2 met wat plexiglas werk.
20rvhiq.jpg

Eurisko Test fitting
9a4emx.jpg

264jg94.jpg

Aankomende week de bestelling eruit doen nu de interne dimensies bevestigd zijn.
Nog wat epoxy werk voor de binnenkant en dan beginnen aan de deflector tunnel.
Laterz
ASPHIAX

Kwam gister thuis om een leuk pakketje te vinden !
De eerste Highflow order is binnen!

Hierbij de eerste officiele inhoud van de USS EURISKO.

De beste radiators die ik kon vinden. Ik ben van plan te gaan overklokken en heb dus flink wat koeling nodig.
vnjoye.jpg

30vf18i.jpg

Om een lang schip als de EURISKO te voorzien van genoeg flow moet ik een sterke pomp plaatsen. Misschien gaan dit er zelfs 2 worden als dadelijk blijkt dat de coolant niet genoeg circuleerd.
73miaw.jpg

De Fans voor bovenop de radiators. Deze komen in een push-pull configuratie te staan met de fans die in de onderschotel komen. Dit om de koeling nog verder te verbeteren. Door de dikke thermochill rad's kwam ik in ruimte tekort en heb ik dus deze ultra dunne (12mm) fans van Scythe genomen.
bfrvcm.jpg

De White Hot EPS plasma conduits worden verzorgt door de tubing van Feser.
107w3ea.jpg

Een paar mooie stukken mesh voor de DCIM's op de bovenkant en voor de onderkant
2gt3yuo.jpg

Hierbij een vraag uit mijn Engelse buildlog die ik met jullie wil delen.

Goede vraag, ik zal het model eens wegen.
De Kap is precies 2,3 Kg. Het is enkel styrofoam met wat plamuur en een laag epoxy/glasvezel. De MDF baseplate is ongeveer 3,5 Kg en ik denk dat de deflector tunnel met de pylons ook ongeveer 2,5 kg gaan zijn.
De Brink of Modding Reservoirs met coolant zullen ongeveer 1 Kg per stuk gaan wegen.

Dus het geheel zal zo'n 10 tot 11 Kg gaan wegen.

Ter referentie de lian-li PC-A77FA is ongeveer 9,2 Kg

snap niet goed dat je maar 1 laag gedaan hebt en ook niet waarom je niet met vezels hebt gewerkt ipv geweven mat (want dit werkt toch veel moeilijker?
Greetz B0B0

Ik zou het verschil niet weten. Dit omdat dit de eerste keer is dat ik met epoxy/glas bezig ben. De manier waarop ik dit gedaan heb is iig niet de manier waarop ik een volgende zou doen dat kan ik je wel zeggen.
Er zitten op de meeste delen 2 lagen 160gr/m2 keper weefsel en er komt aan de binnenkant nog een laag die in contact staat met de buitenlaag. Hierdoor een opgesloten laag van schuim en plamuur gemaakt. Dit zal mij wel de stevigheid gaan geven die ik zoek.

En daar zijn ze : Itsy en Bitsy !!!
De build to order reservoirs voor de EURISKO!
Beschikbaar gesteld door Brink of Modding

Ze moesten precies 27 cm lang en 5 cm breed zijn om in de Warp Nacelles te passen.
(update hierover volgt later vandaag)

Itsy en Bitsy

35mo1gw.jpg

10qlw77.jpg

Peter, Toppie !!!!

Laatst bewerkt:
Hier is de update voor dit weekend, gister weinig kunnen doen ivm opruimen van de schuur :eusa_wall:

Begonnen met het afwerken van de buitenkant. Een van de laatste leuke stoffige werkjes.
24pf04m.jpg

Alle onderdelen van de onderschotel aan de baseplate gelijmt
10xda2o.jpg

Daarna alles in de epoxy.
dxgsck.jpg

dhd1xv.jpg

Ben begonnen aan de Main Deflector
Mooi stukkie plexiglas genomen en in een gat in het midden een stuk mesh geslepen.

opvzd.jpg

ddyge1.jpg

Met wat Depron om de randen af te werken. Nu is het wachten op de deflector tunnel in de plamuur en epoxy zetten voordat ik hem verder kan afwerken.
mx2ctv.jpg

160o7z7.jpg

Daarna begonnen aan de warp nacelles met de reservoirs van Brink Of Modding.
De foam pylon en nacelles gingen het niet worden. Flinke tegenslag van een dag werk. Ik wilde de nacelles hol maken maar de stijfheid van de epoxy/glas zou niet sterk genoeg gaan zijn om de reservoirs, coolant, tubing en fittingen te kunnen ondersteunen. Laat staan dat er dadelijk mechanische krachten op los gelaten worden als de servo's gemonteerd zijn en de gehele vleugel sectie kan bewegen. Back to the drawing board ...

Oplossing snel gevonden. Toch stiekum wat MDF stukkies in het model, LOL
4lhh6h.jpg

28is0af.jpg

Zelfs in een starship moet er op het gewicht letten, dus al het overbodige mdf eruit
2agus87.jpg

Even een test fitting. Dit is dus met de oude foam pylons. (Eronder zit de nieuwe oplossing)
34yph7k.jpg

Hiermee gaat de partitie sterk genoeg zijn om alle krachten aan te kunnen.
33nawra.jpg

Formaat is gelijk gebleven ivm de relatieve afmetingen
nmmij8.jpg

Zij aanzicht met het reservoir dat iets door het hout naar buiten steekt.
Dit wordt later allemaal mooi met depron afgewerkt.
2hd5vzc.jpg

FF met een enkel simpel ledje, ben met WWWicked bezig voor een 10 voudige led opstelling.
9k9zqe.jpg

Totaal plaatje
9qz4vl.jpg

Kon het niet laten om ook gelijk even de Main Deflector te doen. Deze moet nog afgewerkt worden met de Angel Eyes techniek (daar heb je hem!) en/of frosted techniek.

24cwidu.jpg

Erg jammer dat ik nou geen 2 losse blauwe leds had ...

En dat was hem weer voor dit weekend.
Deze week echt meters maken ...

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan