• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Mocht je meer ledjes willen per phaser bank, kijk dan naar de TLC5940 .. die kunnen 16 leds per stuk aan, en kan je chainen aan elkaar zonder dat je daarvoor meer poorten nodig hebt op de arduino.. de arduino komt ook standaard met een library om ze aan te roepen.

heb het zelf ook gebruikt voor mn x71f .. werkt redelijk soepel.

Thanks man, ken die 5940 niet. Is dat een 16 byte shift met pwm?
Heb flink zitten graven en heb 3 hele boeken over arduino en andere electronica gelezen, lekker met me voeten in het water aan het zwembad!
(electrotechniek kwam uit een heeeel ver verleden toch weer een beetje terug, nu alleen de praktijk nog)

Ben van plan om een matrix te gaan bouwen met een max7219 (gratis sample aangevraagd) hiermee kan ik de 20x2 leds voor de 2 dcims en de 20 leds voor de nieuwe main deflector gaan aansturen. Komt een aparte transistor driver of fet array voor ivm de 120 mA die ik per segment moet gaan pushen. Heb al een simpel circuit getekend, moet die alleen op een forum laten valideren.
Erg leuk spul allemaal, ga me hier erg mee vermaken dat weet ik al wel!

Ik heb zomaar een vermoeden dat je veel hoger komt dan de 6e plek die je nu hebt qua votes :)
Toch qua votes met 3 Nederlanders bij de eerste 6 in de 2 categorieën !

"Temporary disposable mails are NOT legal for us, and we may delete the votes in the end."

Hahaha, thanks man!
Ik denk dat er dan bij iedereen wel een stukje minder stemmen zullen zijn als daaronder live, hotmail en gmail horen ...
We zien wel !
Veel suc6 iig kerel, die eerste plek behoord gewoon bij jou!

Ik vind persoonlijk TRON en die van jou ook heel erg mooi hoor, zou het niet erg vinden om daar onder te staan :)
Ik ben eigenlijk allang blij met wat deze week allemaal gebeurd is.
Als ik hier ook nog een leuke plek mee behaal kan mijn jaar (jaren) niet meer stuk :)

Mocht je meer ledjes willen per phaser bank, kijk dan naar de TLC5940 .. die kunnen 16 leds per stuk aan, en kan je chainen aan elkaar zonder dat je daarvoor meer poorten nodig hebt op de arduino.. de arduino komt ook standaard met een library om ze aan te roepen.

heb het zelf ook gebruikt voor mn x71f .. werkt redelijk soepel.

Das best een pittig beestje met 120mA per pin!
Hoeveel trek jij er doorheen? Heb je heatsinks moeten gebruiken?
Thanks man!

Das best een pittig beestje met 120mA per pin!
Hoeveel trek jij er doorheen? Heb je heatsinks moeten gebruiken?
Thanks man!

Ik heb 2 TLCs dus 32 leds totaal, ik gebruik wel 25 graden leds omdat alles toch naar voren moet, maar hij pakt alles.

qua warmte.. hij wordt wel warm maar niet heet, dus is best te doen.. je kan uiteraard altijd wat er tegen aan plakken qua heatsink just-in-case.

tis ook stukken simpeler qua resistors.. je gebruikt 1 2kOhm resistor per TLC, en een paar 10kOhm voor de pullUp/pullDown poorten, en thats it.. geen gezeik met resistor per ledje en dat soort onzin (dat hebben de gozerts van TI dus netjes gedaan).

als je dus 2 TLCs chained kan je 1 set per kant gebruiken (1-16 links 17-32 rechts).. je moet 5 pinnen doorlussen van de een naar de ander .. als het goed is werkt dit schema goed, is een van mn oude ontwerpen en dus nooit getest.. http://devs.opendune.org/~xaroth/arduino/TLC5940 Chain_pcb.pdf
Daarbij hoorde een shield ontwerp a-la dit: http://devs.opendune.org/~xaroth/arduino/shield_pcb.pdf .. dan loop je dus de pinnen van de shield naar PCB1 (IN), en van PCB1 (OUT) naar PCB2 (IN) (zo kan je er dus ook meer dan 2 chainen.. ik zou zelf niet voor meer dan 4 gaan want volgens mij zit je dan al aan de max van een arduino's voeding. .. in de dir Index of /~xaroth/arduino/ staan de Fritzing schemas van beide. de designs van wat ik nu zelf gebruik (buttons, shield mk2 en xarduino mk2 staan daar ook in ter referentie)

de arduino site heeft interessante info over de TLC: Arduino playground - TLC5940
qua beschikbaarheid, ik had ze zelf van freeduino.eu vandaan.. als je ze enkel bestelt levert ie best snel.. je kan natuurlijk ook kijken of lemonade van mijnprintplaat.nl ze kan leveren.. samen met de printplaten uiteraard :)

Ik vind persoonlijk TRON en die van jou ook heel erg mooi hoor, zou het niet erg vinden om daar onder te staan :)
Ik ben eigenlijk allang blij met wat deze week allemaal gebeurd is.
Als ik hier ook nog een leuke plek mee behaal kan mijn jaar (jaren) niet meer stuk :)

Yep, die TRON is ook vet idd! Ik stond op een gegeven moment 5e, helemaal in het begin. Toen werd het minder en minder, en nu iets van 8e:p

Gefeliciteerd Asphiax:

Second Place Winner of Scratch Build Category
USS EURISKO - Intrepid Mark II Class (by ASPHIAX)

Total scores: 81.74 (CM judges: 54.47 + Public vote: 27.27)

gefeliciteerd met je 2e plaats in de CM contest :D

Gefeliciteerd Asphiax:

Second Place Winner of Scratch Build Category
USS EURISKO - Intrepid Mark II Class (by ASPHIAX)

Total scores: 81.74 (CM judges: 54.47 + Public vote: 27.27)

Gefeliciteerd

Gratzzz Asphiax !!!!!

Bedankt mensen !
Tis een mooie dag voor de nederlandse modding scene met 3 nederlanders op de 2E plek.

Dat kan geregeld worden ! Moet ie wel eerst helemaal af zijn aan de buitenkant.

Misschien dat er iemand een mooie GFX kan maken voor de nederlandse contributie van deze compo?

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan