• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Hij gewoon super gaaf Kerol

Kan niet wachten tot hij helemaal klaar is

+1000 voor skills

Thanks man!
Er zit nog wel een 120 uur werk in denk ik ! kan dus nog even duren.
Wel wat ideetjes aan het opdoen voor de binnenkant, zit te denken aan de hele baseplat coveren met plexi en daar een gigantisch LCARS paneel van maken met leds, of meerdere llagen plexi met leds. Weet nog niet precies.

Dat ziet er al erg mooi uit. De blauwe LEDS geven een mooi effect door het zwarte rooster. :)

Thanks man! Het is de bedoeling dat er ook een 20-tal rode leds hoog achter de mesh geplaatst worden (bijna uit zicht) welke snel achter elkaar kunnen oplichten met aan het einde een rode laser (om de phasers na te bootsen) De microcontroller daarvoor komt als het even meezit begin volgende week binnen :woot
Hierbij plaatje van het ontwerp voor de 8 kanaals afstandbediening, moet wel elke phaser (led/laser combi x2), Main deflector (1) main deflector beam (1), warp nacellles (2) en DCIM's (2) apart kunnen schakelen :icon_super:
2wmj4gw.png

Yes, Back to business! Compleet nieuwe dienst voor onze zuiderburen bedacht en beschreven. Vanaf nu mogelijk om internationale/nationale en 0800/0900 telefoon nummers recht vanuit de backbone via een carrier ethernet/MPLS en dikke SIP trunk mijn cloud based UC oplossing in te fietsen! Me potentiele afzetmarkt met 1000% vergroot! VET!!! Anyway ...

Gister avond om 1 uur in de nacht begonnen met kleien. (Ik weet het, te veel mogelijkheden voor grapjes LOL) En vanochtend even wat pics genomen, zometeen weer verder! Ondanks dat ik sinds de kleuterschool niet meer iets met klei gedaan heb, gaat het best redelijk. Truck is om de apoxy klei wat te laten stollen voordat je het erop doet, hierdoor kan je wat druk uitoefenen zonder gelijk hele stukken te verzieken. Als alles dadelijk mooi gschuurd is en wat bijgewerkt met plamuur zal je waarschijnlijk niet meer het verschil zien tussen de klei en de depron. (ehhh, hopelijk ....)

k2k1uh.jpg

iddjbb.jpg

Heb hier een vraag van een ander forum die ik toch ff met jullie wilde delen!
Wat is eigenlijk het nut van die klei boven dat van het schuim dat je hebt gebruikt?
Thansk for asking! Heb wat foto's gemaakt, plaatje zegt meer dan 1000 woorden!
Dit is een plaatje depron en een wit A4tje. Ga het even met de A4 doen aangezien ik zuunig ben op me depron! (deze plaatjes depron zijn 3 mm dik btw)
9gd08n.jpg

Het buigen om een bocht gaat redelijk eenvoudig. Ik heb dit gedaan met mijn vrouw dr fohn en met een heatgun of verfstripper (alhoewel de verfstripper de depron erg snel deed verwarmen en het licht vervormde)
sl05k9.jpg

Maar het is niet de enige bocht die ik moet maken. Vooral de neus is een complexe verzameling van bochten en hellingen. Als je de depron op deze manier zou buigendan zullen er vouwen ontstaan. deze kan je wel wegsnijden en de overlappende stukken op maat maken maar dan zitten er toch "hoeken" in de voorkant van de neus (wat een perfecte curve moet zijn)
2la66n6.jpg

Ik heb diverse technieken geprobeerd van heatguns tot fohns tot camping oventjes en het koken van de depron maar het lukte gewoon niet. Met de klei lukt het wel!
2lsfnfn.jpg

lytxw.jpg

Laterz
ASPHIAX

Nope, hij wordt in mooie grijstinten gespoten met de airbrush.
Daar kan ik wel wat hulp bij de voorbereiding bij gebruiken trouwens.
Zijn er highflowers die helemaal lost zijn op de airbrush?
Ik ben een complete beginner en heb een flink project voor me staan.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Vooral iets dat weathering heet baart mij zorgen.

ik vind kleien ineens heel interessant geworden :eek: vroeger speelde ik met autootjes! :eek: Maar deze build geeft mij interesse in klei! LOL

Ga je je hele build vol met klei doen en vervolgens verder? of maar aantal plekken?

ik vind kleien ineens heel interessant geworden :eek: vroeger speelde ik met autootjes! :eek: Maar deze build geeft mij interesse in klei! LOL

Ga je je hele build vol met klei doen en vervolgens verder? of maar aantal plekken?

Hahaha, ik met space lego, LOL!
Alle onmogelijke randen en hoeken gaan met de Apoxy klei, de rest met de depron.

Gaat de goede kant op, alleen veel langzamer dan ik verwacht had. Dit stukkie heeft 3 uur geduurd. Uitdenken, tekenen, verkeerd snijden, tekenen, snijden, passen en schuren en dan plakken. En dat voor de basis frame, de binnenkant van de frame met de streepjes en de toplaag. Maar ja als ie eenmaal klaar is ...

Hierbij even een kleine update van het werk van gister
2cx9rhx.jpg

Hier is een mooi voorbeeld warom het depron werk af en toe zo lang kan duren en je redelijk vaak iets over moet doen.
Mooie rechte lijn toch? Ik heb er even een zwart lijntje met paint bij gezet.
eh0hmh.jpg

DUS NIET !!!! Door alle verschillende glooiingen en curves moet je zowat in 3D gaan denken.
2wnpjsh.jpg

2qitl00.jpg

25u4lmv.jpg

2gxfk3a.jpg

Laterz
ASPHIAX

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan