• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ook dit jaar gaan we weer een HighFlow Casemod Compo houden @ TP10 :)

De organisatie hiervan staat nog open, graag zouden we van jullie willen horen hoe jullie de organisatie hiervan het beste willen zien.

Dus welke regels, stemmers, jury, inschrijving etc.

Suggesties, ideeën, graag hier even laten weten, dan doen we ons best om deze mee te nemen met de organisatie :)
 
1 ding is zeker wat ik er van vind, geen plaklaatjes via het net plaatsen maar een uurtje organiseren zodat de deelnemers zijn casemod op een lange tafel kan stallen. zo kunnen de evt. belangstellende even rustig naar de casemods kijken en een briefje invullen en die in een ton schuiven. zo zijn de casemods mooi van dichtbij te zien.

Wie gestemd heeft even een stempeltje op zijn hand zetten om zo casemod criminaliteit te voorkomen dat een persoon meerdere stemmen kan geven.

Dit gebeurde ook op campzone en vond dat echt 10x beter als voorheen op de party.

Oja, wat betreft een evt. jury: de jury mag dan ook stemmen die dan bestaat door critiche mensen die kijken naar afwerking, kabelmanegment en orginaliteit.
laat de jury dan op het laats stemmen met extra 10 punten. anders krijg je weer een winner met een standaard case met vol gepropte leds en TL-buizen.
 
Laatst bewerkt:
1. Stemmen op afstand uitschakelen.

Begrijp het voorstel van Vincent wel, maar denk niet dat veel mensen 2 pc's gaan meenemen omdat ze er 1tje aan de casemod compo willen laten doen!
 
@ Forseti, ik denk dat je gemist hebt dat Vincent maar een uurtje de mods wil uit laten stallen...

Denk dat dat wel een top idee is. Gewoon een nominatie ronde houden, of op 't forum, of daar door een samengestelde crew (al dan niet van TP-crewleden), en degenen die door die ronde heen komen, op een afgesproken tijd een uurtje of 2 uurtjes hun mods laten uitstallen op een vooraf ingerichte plek of iets dergelijks.
 
1 ding is zeker wat ik er van vind, geen plaklaatjes via het net plaatsen maar een uurtje organiseren zodat de deelnemers zijn casemod op een lange tafel kan stallen. zo kunnen de evt. belangstellende even rustig naar de casemods kijken en een briefje invullen en die in een ton schuiven. zo zijn de casemods mooi van dichtbij te zien.

Wie gestemd heeft even een stempeltje op zijn hand zetten om zo casemod criminaliteit te voorkomen dat een persoon meerdere stemmen kan geven.

Dit gebeurde ook op campzone en vond dat echt 10x beter als voorheen op de party.

Oja, wat betreft een evt. jury: de jury mag dan ook stemmen die dan bestaat door critiche mensen die kijken naar afwerking, kabelmanegment en orginaliteit.
laat de jury dan op het laats stemmen met extra 10 punten. anders krijg je weer een winner met een standaard case met vol gepropte leds en TL-buizen.

O dan val ik er al buiten :(
 
Ik denk ook dat als je zo'n case hebt je zelf wel beseft dat echte mods veel mooier zijn tbh, daarom ook dat ik (nog) niet mee ga doen.
Ik vind het idee van een voor selectie en dan korte tijd ten toon stellen eerlijk gezegd wel een goed systeem.
 
Ik ben het wel eens met vincent, de cases op een dedicated tafel zetten zodat mensen goed kunnen kijken, enigzins wat licht erop zodat alle details goed te zien zijn en een votebox.

of dit te realiseren is hangt natuurlijk af van de organisatie en of er plek is om dit te doen.
 
Inderdaad de externe stemmers uitsluiten.

Wat ik mis tijdens de mod compo is het verhaal erachter. Wat is er allemaal gedaan en waarom zijn bepaalde keuzes gemaakt.
En wat is er zo mooi aan die mod? Waar is de bouwer het meest trots op en waar zat het meeste werk in.


De afgelopen jaren zag je foto's of liep je er langs, maar dat was het dan. Wat uitleg over de gemaakte keuzes en bepaalde hobbels die de bouwer heeft moeten nemen, maken dat je een mod meer gaat waarderen.
Voor het zelfde geld heeft iemand de kast zo kant en klaar gekocht.

De gemiddelde stemmer heeft bijvoorbeeld geen oog voor mooie gesleevede kabels, tenzij die daarop gewezen wordt.
En de casemod van Daantjuhh14 van afgelopen jaar werd ineens een stuk leuker als je wist dat het oorspronkelijk een Ikea kast was.

Misschien een alternatief: de jury met daarin o.a. Freddy, sponsors, de winnaar(s) van vorig jaar en mensen van de organisatie een top 5 laten samenstellen. Die top 5 op zaterdagavond in een videofilmpje van hooguit een minuut laten vertellen waarom hun mod moet winnen en dan elke koper van een kaartje laten stemmen via hun inlog.

Of wellicht een juryprijs (incl juryrapport) en een publieksprijs.

Just my 2 cents .....
 
Nog meer tips/ideeën?
Aub gewoon posten als je iets in gedachten heb, TP10 komt nu wel heel snel dichtbij en daarvoor moet het natuurlijk zo goed mogelijk geregeld zijn :)
 
Misschien is het wel leuk om een casebadge aan de winnaar te geven met daarop "winnaar HF casemod compo TP10".
Ik kan me voorstellen dat de winnaar dan leuk op een andere lanparty kan laten zien dat hij de winnende casemod heeft.
 
Een tegoedbon voor de gratis koffie? :sarc:

Anyhow, heb dit topic al een aantal keren voorbij zien komen en heb er mijn gedachten eens overheen laten gaan.
Zie wat goede ideeën voorbij komen hier dus wilde eens meedelen in het commentaar :p

Stemmen op afstand lijkt me sowieso geen goed iets, haalt het idee van The Party competitie een beetje weg aangezien iedereen die juist niet op de TP is de stemming kan maken of breken.
Je zou een gecompileerde stemming kunnen organiseren van aanwezigen en vakkundige, waarbij je een ratio bepaald. Laten we zeggen 70% van het totaal is door de +- 1000 aanwezigen van TP, en de overige 30% wordt bepaald door een aantal professionals. Die laatste tellen dus een stuk zwaarder mee, maar niet op een manier waarop het publiek compleet uitgesloten wordt.
Op TP zelf ligt op elke plek een briefje met nummer en naam, hier zou je een stukje op kunnen printen wat als je stemblaadje geldt (met een of andere zegel/logo zodat reproductie lastig wordt).

Zou ook leuk zijn om gast-vakkundige in huis te halen. Heb vernomen dat Peter niet meer komt? Maar zou wel geweldig zijn als dé "L3P D3sk" langs komt om zijn oordeel te vellen over ander hun werk. En krijgt ook hij een tegoedbon voor de gratis koffie.
En áls je dan voor een vakjury als onderdeel kiest, zorg dan wel dat die gevarieerd in elkaar steekt.
Met Highflow als duidelijk aanwezige sponsor krijgen sommige natuurlijk al gauw een nare smaak in hun mond als de mod-compo gedomineerd wordt door Highflow leden (die dan ook nog eens met z'n allen aan dezelfde tafel zitten).
Hoewel dat waarschijnlijk wel terecht gewonnen zou zijn (wij zijn beesten :D ) wil je het natuurlijk niet als slechte reclame voor het bedrijf/TP/de competitie.
Dus roggel ook iemand van The Party in die jury en misschien kan iemand zelfs nog wel ergens een professor in de kunsten vandaan toveren. Zomaar wat ideetjes.
 
ik ga absoluut niet tegenspreken dat Coolfris mooie dingen maakt, maar ik bedoelde eigenlijk iemand die echt afgestudeerd is van de kunstacedemie en dus op professionele wijze verstand heeft van vormen/kleuren en combinaties.
Zou misschien leuk zijn lijkt me.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Forseti Servers op TP10 Lan Party 3
M TP10 - 2 vraagjes Lan Party 3
MrGiorgio “Highflowmeeting @ TP10 de belangrijkste zaken" Lan Party 20
E 'leveren' op TP10? HighFlow Webshop 3
M TP10: Het grote "Plekken spel" Lan Party 0
P Tp10! Lan Party 107
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow Veilingen! HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Hoi Highflow en PC enthousiasten Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
M Super klantenservice. Bedankt HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow Black Friday 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy HighFlow partner programma HighFlow Computer Cooling Shop 9
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy HighFlow Black Friday 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Fijne feestdagen 2017!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 5
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy HighFlow op vakantie: Vrijdag 10 november t/m vrijdag 24 november 2017 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan