Dank je voor de reactie.
(email ook ontvangen)
De meningen verschillen over GLS en zowel TNT.
De laatste tijd zijn de reviews over GLS vaker positief dan negatief.
Wij zijn juist afgelopen jaar na 8 jaar TNT overgestapt naar GLS.
De afgelopen 8 jaar (Completer.nl) hebben we enorm veel problemen gehad met TNT.
Als verzender komen stuiten we natuurlijk vaker tegen problemen.
Met TNT is de afgelopen twee jaar te bont geworden, vele vermiste pakketten, diefstallen, beschadigingen, vertragingen noem maar op.
Eind vorige jaar waren we daarom op zoek gegaan naar een alternatief.
Na vele overwegingen (DHL, UPS, etc.) is GLS het beste uit de bus gekomen.
Het is inderdaad zo dat ze in de NDP periode vele fouten maakten, aangezien hun opzet nog in de kinderschoenen verkeerden.
De afgelopen jaren hebben ze hun bedrijfsvoering flink verbeterd.
Na een test periode van een kwartaal waren we dan ook overtuigd dat GLS goed klaar gestoomd is voor het echte werk.
Zo ook hun Track en Trace systeem, dat is echt veel beter dan die van TNT. Je kan bij de T&T van GLS direct zien waar het pakketje is. Bij problemen is het pakketje ook veel sneller terug te vinden.
Met TNT zou je weer een onderzoek moeten opstarten en daar gaat weer weken over heen.
Bij GLS is het veelal binnen een week opgelost.
We zijn nu bijna een jaar verder en zijn zeer tevreden over GLS.
In het afgelopen jaar hebben we “slechts” 2 vermiste pakketten gehad welke binnen een week zijn opgelost (met TNT waren we zeker al in de tientallen).
Leveringen zijn ook lekker snel (in bijna alle gevallen binnen 2 werkdagen).
En we hebben van klanten ook meer positieve feedback gekregen over GLS dan negatieve.
Het voordeel van TNT t.o.v. GLS is dat ze vele postkantoren tot hun beschikking hebben.
Bij GLS zou je naar de dichtstbijzijnde depot moeten rijden, wat een behoorlijke afstand kan zijn. Dat is natuurlijk niet fijn.
Met GLS hebben we dan ook afgesproken dat we bij elke zending, gratis een 2e bezorgpoging aanbieden, als het bij de eerste bezorgpoging niet afgeleverd kan worden.
De 2e bezorgpoging kan de ontvanger zelf een nieuwe bezorgdatum afspreken met GLS.
Zo kunnen we samen met GLS toch de postkantoren van TNT compenseren.
We hopen dat je ditmaal tevreden bent met de bezorging van GLS.
Mocht je in het vervolg toch jouw bestelling met TNT willen verzenden, kan je dat aangeven bij de notities van jouw bestelling.