• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?


  • Totaal aantal stemmers
    161

Miesepies

Opperprutser
Makkelijk besteld, snel verwerkt, goede prijzen, zelfde avond nog verzend bevestiging. Dat is wat we graag zien, toch ?

Alleen, waarom wordt er gebruik gemaakt van GLS ? Dit is zo'n ballen toko. Lees de reviews, en je komt er zo al een aantal negatieve reacties wat betreft GLS tegen. Vooral leveringsproblemen en beschadigingen. Helaas heb ik ook al enkele vervelende ervaringen met GLS gehad.

Op de site wordt gesproken over zowel GLS als TNT, maar waarom is er geen optie om hiertussen te kiezen tijdens het bestel proces ? Dit zou mij heel wat blijer maken.

Michel
 
Dank je voor de reactie.
(email ook ontvangen)

De meningen verschillen over GLS en zowel TNT.

De laatste tijd zijn de reviews over GLS vaker positief dan negatief.

Wij zijn juist afgelopen jaar na 8 jaar TNT overgestapt naar GLS.
De afgelopen 8 jaar (Completer.nl) hebben we enorm veel problemen gehad met TNT.

Als verzender komen stuiten we natuurlijk vaker tegen problemen.
Met TNT is de afgelopen twee jaar te bont geworden, vele vermiste pakketten, diefstallen, beschadigingen, vertragingen noem maar op.

Eind vorige jaar waren we daarom op zoek gegaan naar een alternatief.
Na vele overwegingen (DHL, UPS, etc.) is GLS het beste uit de bus gekomen.

Het is inderdaad zo dat ze in de NDP periode vele fouten maakten, aangezien hun opzet nog in de kinderschoenen verkeerden.
De afgelopen jaren hebben ze hun bedrijfsvoering flink verbeterd.
Na een test periode van een kwartaal waren we dan ook overtuigd dat GLS goed klaar gestoomd is voor het echte werk.
Zo ook hun Track en Trace systeem, dat is echt veel beter dan die van TNT. Je kan bij de T&T van GLS direct zien waar het pakketje is. Bij problemen is het pakketje ook veel sneller terug te vinden.
Met TNT zou je weer een onderzoek moeten opstarten en daar gaat weer weken over heen.
Bij GLS is het veelal binnen een week opgelost.

We zijn nu bijna een jaar verder en zijn zeer tevreden over GLS.
In het afgelopen jaar hebben we “slechts” 2 vermiste pakketten gehad welke binnen een week zijn opgelost (met TNT waren we zeker al in de tientallen).
Leveringen zijn ook lekker snel (in bijna alle gevallen binnen 2 werkdagen).
En we hebben van klanten ook meer positieve feedback gekregen over GLS dan negatieve.

Het voordeel van TNT t.o.v. GLS is dat ze vele postkantoren tot hun beschikking hebben.
Bij GLS zou je naar de dichtstbijzijnde depot moeten rijden, wat een behoorlijke afstand kan zijn. Dat is natuurlijk niet fijn.
Met GLS hebben we dan ook afgesproken dat we bij elke zending, gratis een 2e bezorgpoging aanbieden, als het bij de eerste bezorgpoging niet afgeleverd kan worden.
De 2e bezorgpoging kan de ontvanger zelf een nieuwe bezorgdatum afspreken met GLS.
Zo kunnen we samen met GLS toch de postkantoren van TNT compenseren.

We hopen dat je ditmaal tevreden bent met de bezorging van GLS.
Mocht je in het vervolg toch jouw bestelling met TNT willen verzenden, kan je dat aangeven bij de notities van jouw bestelling.
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Uiteraard baseerde ik mijn verzoek op mijn ervaringen met GLS (NPD). Ik begrijp jullie standpunt, zeker gezien dat jullie een hoop pakketten per dag versturen, en dus meer ervaring hiermee hebben.

Alhoewel een 2e afspraak te maken is met GLS, ben je nog steeds verplicht om de gehele dag thuis te zijn, aangezien zij geen tijden afspreken. Wanneer je dus de gehele week aan het werk ben is dat dus erg onhandig.

Ik hou nog steeds mijn voorkeur voor TNT en zal in de toekomst dus in de bestelling aangeven dat ik pakketten via TNT wil ontvangen.

Michel
 
hee,

ik weet dat ik er niks mee temaken heb, maar tnt is veelal minder betrouwdbaar dan gls.
zelf een kennis die bij tnt werk zijn onte veredn over tnt.

de reden is vaak ook omdat tnt voor weinig geld veel willen bereiken.

wat ze bij mij een keer gedaan hadden is een pakket door de keuken raam had gegooid/ geduwd.
en een berichje via de de postvakje dat hij door de keuken raam is gedeponeerd.

gelukkig zaten er 2 maal 3d brillen in.

maar voor het zelfde geval kunnen ze ook bij mijn hdd doen (gelukkig was er iemand thuis).

daarnaast krijgen wij (nummer 11) erg veel post/pakketje binnen van nummer 11 a/b en soms zelf 10 of 12.

lijk wel alsof men te lui is om de goede nummer te zoeken.

uiteraard heb ik ook goede ervaring met tnt.maar algemeen ben ik meer tevreden over gls.
 
Ik vind TNT zelf ook beter en heb geen problemen met ze gehad.GLS is nog steeds niet langsgeweest lol terwijl er op die track site staat dat het vandaag bezorgt wordt:011:

Hele dag gewacht voor niks lol
 
toch jammer, ik heb op dit moment zelf een probleem met tnt.
mijn klachten brief gaat vandaag de deur uit.
ik heb op 09-09-2008 een pakked met spoed verzonden naar amerika, nog steeds niet aan gekomen.
kan net zo goed 20 euro betalen ipv 34 euro voor spoed.
hij staat nog steeds : op 29-09-2008 vrij gegeven door douane van land van bestemming.
ging ik vorige maand naar de postkantoor voor verheldering.(op 20-10-2008) mocht ik een nummer bellen van TNT met mijn eigen mobiel.
van af die nummer kreeg ik een andere nummer dat ik kan bellen.
en die nummer die ik kreeg via de nummer achter de bon van TNT werkt niet.
dus heb ik 2 weken geleden een klacht in gediend via mail, kreeg eer gister een mail terug met een acrobat bestand (standart klachten brief) en die moet ik invullen en opsturen naar de Post kantoor zelf (TNT).
ik heb het gevoel dat ik van de muur naar de wc naar de garage wordt gestuurd.

ik ben absoluut geen fan van TNT.

maar aan de andere kant, mijn vriendin heb een eigen web winkel waar ze kleding verkopen.
perweek verstuurd ze van 3 tot tijdens zeer drukke momenten 10 a 15 pakketje tegelijke tijd.
en ze heb tot nu toe geen problemen met TnT.
lijkt wel alsof TnT alleen maar bij mij de boel verneuk.
vanaf nu zet ik ipv hung als naam Henk op de pakket.
dan gaat het misschien beter.
pakketje door keuken raam is tot daar en toe, mij laten betalen voor service die niet is na geleefd vind ik wel klote.
 
Laatst bewerkt:
vanaf nu zet ik ipv hung als naam Henk op de pakket.
Wuahaha :D

Maar elk verzendbedrijf heeft weleens problemen.
Ze versturen per dag wel duizenden pakketten, als er dan bij enkele verkeerd gaan, dan is dat relatief gezien weinig.

Afgelopen vrijdag hebben we nog extra ons best gedaan om voor Charles een pakketje de deur uit te laten gaan, per TNT, zodat het zaterdag bij hem bezorgd zou worden.
Mooi niet dus, hij heeft het pas vandaag ontvangen -_-

Zulke gevallen komt zowel voor bij TNT als bij GLS.
Maar uit eigen ervaring meer bij TNT dan bij GLS.
 
Tevreden....maar TNT

Super tevreden met de service van Highflow.
Op vrijdag (vorige week)mailtje gestuurd of het zaterdag dan binnen kon krijgen. Dit was zo, dus snel bestelling gedaan en betaald met Ideal.

S'avonds mailtje ontvangen ,dat mijn order afgehandeld is en verstuurd was.

Als TNT haar werk goed deed dan had ik hem zaterdag binnen gekregen.:045:

Zaterdag gewacht(geen info tracktrace):icon_cry:
Zondag(nog geen info):icon_cry:
Maandag(geen pakketje ,geen info)(s'avonds Freddy gemaild)
Dinsdag(eindelijk tracktrace info)(antwoord Freddy)
Woensdag(pakket binnen)

Bleek dus dat mijn pakket verkeerd was gesorteerd,waardoor ie in een ander route zat.Foutje bedankt.
 
over gls vraag het me af ik heb niks anders dan problemen met die mensen. Van uberhaupt niet komen of wel komen maar niet aanbellen en gewoon direct papiertje in de brievenbus dat ik het even bij het depot in utrecht! mag komen halen... Laat tegenwoordig alles bezorgen met TNT. Postkantoor zit ook op een paar minuutjes fietsen dus ja dat heb ik liever.
 
Dan zal ik zeker de enige positieve zijn over GLS.
Ze zijn in Alkmaar snel, vroeg en goed.

Als ik met TNT laat doen, kan ik dus mooi tot 's avonds laat gaan wachten of een dag extra.

Terwijl TNT en GLS beide hun depot praktisch om de hoek zitten hier.

Verder de service van Highflow heb ik niks op aan te merken. TOP!
 
TNT gaat naar mij per trein tot Heerenveen, GLS laadt het bussie
al in Zwolle in. Een GLS chauffeur kan dus ook geheid m'n deur
niet in 1x vinden terwijl de meer lokale TNT chauffeur daar nooit
problemen mee heeft.

Als gevolg kan ik er bij GLS dus ook geen peil op trekken hoe laat
ze komen terwijl TNT hier stipt tussen 13:00 en 14:00 is.
 
TNT gaat naar mij per trein tot Heerenveen, GLS laadt het bussie
al in Zwolle in. Een GLS chauffeur kan dus ook geheid m'n deur
niet in 1x vinden terwijl de meer lokale TNT chauffeur daar nooit
problemen mee heeft.

Als gevolg kan ik er bij GLS dus ook geen peil op trekken hoe laat
ze komen terwijl TNT hier stipt tussen 13:00 en 14:00 is.

TNT CHEATER fuck TNT klaar :005:

*EDIT* en UPS :005:
 
@ Wouter, ik heb deze discussie nog gevonden waar ik een hele uitleg heb gedaan over keuze GLS/TNT.

En bij een andere topic was er weer een discussie over TNT vs GLS, dus heb die berichten hier naar toe verplaatst :)
 
TNT CHEATER fuck TNT klaar :005:

*EDIT* en UPS :005:

Je mag van TNT denken wat je wilt, net als ik dat van GLS mag.

Maar om mij dan gelijk voor cheater uit te maken vind ik wel erg
ver gaan.
Ik zie mijn pakketten (oud topic of niet) het liefst met TNT komen.
En voor alle duidelijkheid, ik heb geen aandelen TNT of ander soort
binding met dat bedrijf.
Alleen laatst met die hele slechte wegen heb ik eens eenmalig wat
langer op TNT moeten wachten maar dat zal toen bij GLS niet anders
geweest zijn.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan