Spankyfart
Nr 13.824.918 of Holland
Zieke rad, zou alleen zelf geen bigboy's gebruikt hebben.
is alles koper?
is alles koper?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Euh? Op de foto hierboven zie je dus de shroud waar ik net enkele uren aan gewerkt heb ...Dat is ook wat ik bedoel, zonder druk kun je niet goed koelen (als je een hoge fpi hebt).
Dan gaat de lucht gewoon niet door de fins heen.
Wat is die rad? 16 fpi? misschien wel meer, mischien kun je het oplossen met een mooie shorud van MDF of iets.
Euh? Op de foto hierboven zie je dus de shroud waar ik net enkele uren aan gewerkt heb ...
OK ... misverstandje dus ... ik weet het, het ziet er zo anders uit omdat het inderdaad nogal vrij groot is ... je kan op de foto misschien niet helemaal duidelijk zijn dat er fans wel degelijk 33mm boven de rad zit ... mijn fout dus (zou eigenlijk mijn DSLR moeten gebruiken, zou duidelijker zijn ... maar die werkt op CF en gezien mijn PC momenteel helemaal uit elkaar ligt )
Deze?, dat is geen shroud.
Een shroud zit om de fan heen om de airflow richting te geven.
Nu gaat er aan alle kanten weer lucht uit, niet dat het er niet goed uitziet maar een shroud is voor je fans, niet voor je rad.
Edit; ik zie (na nog eens kijken) wat je bedoelt, ziet er goed uit. Een shroud voor 12cm fans is iid iets anders dan zo'n knaap. Het is een en al fan lol.
Het is een volledig koperen kachelradiator van een Mercedes bus (ttz, de tubes en de vinnen zijn van een Mercedes bus heater core minus één tube, de hierop gemonteerde kanten zijn van een Toyota). De koeling ziet er op het eerste zicht (met de Big Boy fans) zeker niet slecht uit ... zie http://www.highflow.nl/forum/f6/ru-ready-den-dikke-lu-1799/ : een Prescott 541 niet overclocked maakt 27°C onder stress met een watertemperatuur van 25°C, bij een kamertemperatuur van om en bij de 22°C.Het heeft niets met fout te maken, het geheel is gewoon buiten proporties en dat maakt het vreemd.
Laat weten wat de resultaten zijn, ben benieuwd (wat voor een rad is het? en is het full copper).
Yep, denk dat ik uiteindelijk toch maar eens een window ga maken ... maar dat zal voor na de verhuis zijn! Eerste doel nu is het ding draaiende hebben voor de verhuis, daarna modde(re)n we wel weer wat aanDempingmat scheelt wel weer geluid
Is de bodem goed in zicht als de build af is?
Ik moet Windows nog installeren maar vanuit de BIOS kan ik alvast opmaken dat de NB draait aan ongeveer 32°C ... meer dan goed genoeg dus. De extra warmte die aan het water wordt toegevoegd wanneer het door een blokje stroomt, is echt miniem (daarom maakt ook de volgorde heel weinig uit in een waterkoeling). Als je dus voldoende koeling hebt door een goede (of in mijn geval heel grote) rad en voldoende doorstroming (in deze loop zit ik nu aan 90l/u, eveneens voldoende), wordt de totaal toegevoegde warmte voldoende afgevoerd en kom je dus terug op dezelfde temp. Daarom stabiliseert je temp ook na een tijdje (punt waarop de warmte met jouw koeling maximaal afgegeven wordt).Mooie loop! :023:
Inderdaad creatieve oplossing rond die videokaart
Ik zat al te denken of het kon, voor als ik er eentje ga kopen, maar de GTX 295 wordt dus wel goed genoeg gekoeld in deze complete loop? Er komt nu niet te warm water langs de NB/SB en mosfets?
Ik maakte me nl. al zorgen dat ik misschien een aparte loop moest gaan doen, wanneer ik die kaart heb en ook water gekoeld wil hebben...
Ziet er strak uit iig Baretsu! ^^
Onderwerp starter | Titel | Forum | Reacties | Datum |
---|---|---|---|---|
Baretsu - Bart Van Kerckhoven - Edit Album | Edit Pictures The hydromon giant | Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor | 19 | ||
F | FireStorms Giant Core I7 BuildLog | Gallery & Build Logs | 128 |