• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Hydromon Giant II (THG-II project)

Ziet er goed uit allemaal ... en ik was al trots op mijn rad+shroud+fans ... tja ... *sip gezicht* HAHA

Ik zie dat je de eheim pomp op zijn kop hebt gemonteerd , dus dat mag ook al ? handig ! mag je zo'n pomp ook gewoon los op de bodemplaat van je kast zetten of gaat ie dan stuiteren ? ik heb geen waterkoel ervaring dus vroeg me dat af ..

Succes met de build verder ;-)

Ziet er goed uit allemaal ... en ik was al trots op mijn rad+shroud+fans ... tja ... *sip gezicht* HAHA

Ik zie dat je de eheim pomp op zijn kop hebt gemonteerd , dus dat mag ook al ? handig ! mag je zo'n pomp ook gewoon los op de bodemplaat van je kast zetten of gaat ie dan stuiteren ? ik heb geen waterkoel ervaring dus vroeg me dat af ..

Succes met de build verder ;-)
Je zet de pomp best goed vast (op zijn kop, links, rechts ... maakt niet uit) op rubber of een ander isolerend materiaal want anders gaat ze trillingen veroorzaken (en die geven vaak een heel irritant geluid door)

Ik heb van die rubber ringetjes die bij de Lian Li kast zaten voor de Hdd's . Denk dat ik die ertussen ga zetten en dan met 4 bouten op de bodemplaat.

Ik zag in een heel oud topic , dat je een pomp niet zo mag monteren dat de inlaat op z'n kop komt. Maar dat ging over een D5 pomp. Dus bij een Eheim mag de inlaat wel op z'n kop ? (niet dat ik dat ga doen ...)

zie hier het betreffende topic
http://www.highflow.nl/forum/f6/pomp-verticaal-monteren-mag-dat-266/

Laatst bewerkt:
Ik heb van die rubber ringetjes die bij de Lian Li kast zaten voor de Hdd's . Denk dat ik die ertussen ga zetten en dan met 4 bouten op de bodemplaat.

Ik zag in een heel oud topic , dat je een pomp niet zo mag monteren dat de inlaat op z'n kop komt. Maar dat ging over een D5 pomp. Dus bij een Eheim mag de inlaat wel op z'n kop ? (niet dat ik dat ga doen ...)

zie hier het betreffende topic
http://www.highflow.nl/forum/f6/pomp-verticaal-monteren-mag-dat-266/
De inlaat zit vooraan, dus hoe je hem ook rond zijn as draait, die blijft altijd hetzelfde ... het heeft niet zozeer met de inlet te maken, dan wel met het rotterende element binnenin en met het feit dat je steeds moet zorgen dat de pomp geen lucht trekt (vandaar dat je pomp normalitair ook net achter je reservoir wordt gemonteerd). Een inlet onderaan zou dus inderdaad een probleem kunnen geven ...

De hoekfitting op/in jouw videokaart, leunt die op de PCB van jouw kaart?
De fitting is metaal, straks maakt die nog kortsluiting :S
Ik zou er een rubberen plakje eronder leggen ofzo.

En kan de Aquastream pomp op zijn kop gebruikt worden?
Laing/Swiftech DDC pompen kan dat namelijk niet.

Ziet er overigens super uit ;)

Neen Baretsu is niet dood, enkel f**ng druk bezig op het werk én thuis (net verhuisd en wel wat werk dus en op bureau tussen de 60 en 70 uren per week ... ISO audit he :091:). Maar heel af en toe heb ik nog een klein beetje tijd vrij om toch nog ietswat te verbeteren aan THG2:

Jawel, die San Ace's (jep, dat dure spul) liggen hier nu toch al lang genoeg dus tijd om deze in te bouwen!

thg2_91.JPG

Opnieuw een shroud gemaakt, deze keer eigenlijk uit één deel en dan geplooid, verder popnagels voor de montage en de hoeken ...

thg2_92.JPG

Door de verhoudingen lijkt alles misschien wat kleiner maar vergis je niet, ze zijn bangelijk groot (51mm hoogte, 172mm diameter!):

thg2_93.JPG

Deze passen in ieder geval een pak beter op de rad en in de kast ... met een breedte van 18cm zit het geheel nu veel beter zonder spanning:

thg2_94.JPG

Verder heb ik ook de hele achterkant opnieuw gesloopt (kwestie van bezig te blijven :p) want er zit een nieuwe voeding in: de OCZ EliteXStream 1000W ... monorail en maar 16cm diep!!! Ik haal nu toch een 200MHz meer :D

thg2_95.JPG

Zal dus nu de achterkant nog opnieuw moeten maken (iets voor volgende week met het verlengde weekend misschien)

Oh ja, nog vergeten: ook mijn sound is er wat op vooruit gegaan ... heb een Creative Gigaworks Progamer G500 aangeschaft ... een koopje want laatste stuk, mag dan wel niet digitaal zijn, klinkt in ieder geval goed :D ... bonke bonke!!

thg2_96.JPG

thg2_97.JPG

mooie schroud heb je daar gemaakt... wat zijn de specs van die fans... ze zien er uit of ze een kernreactor kunnen koelen!!!!

Specs: 12V, 0.48A, 5.76W, 2000 RPM, 4.2 m³/min(!!), 6.9 mmH2O(!!)
Operating mode: 10.2 - 13.8V
Geluid: 36 dBA max
Gewicht: 780 gr (!!)
afmetingen: 51mm hoog, 172mm diameter

... en ja, die zijn dus effectief van alu, niet van plastic. Ook geven ze de speed weer (3-pins dus). Eigenlijk maar één nadeel: ZE ZIJN F**NG DUUR :p

En voor de geïnteresserden: wat haal je hier nu uiteindelijk uit?

Ik heb nog niet enorm veel tijd in OC'en kunnen steken maar de resultaten zijn best al 'bevredigend" te noemen :p

CPU-Z: 4427 MHz
PCMARK05: 21.405 Marks
3DMARK06: 26.661 Marks
3DMARK Vantage: 21.934 Marks

ik ben er van overtuigd dat ik er best nog wat meer kan uitpersen, maar dan zal ik dus eerst wat tijd moeten vinden ... en geloof me, ik zoek echt wel goed :p

En wat met de temperaturen? Wel, de kamertemperatuur is hier nu 26°C (ja, ik zit nu op zolder en er is nog geen airco ... en die PC is als het ware een kacheltje):

Zonder OC: CPU op 29° C idle, 37° stressed
4.427 MHz OC: CPU op 35°C idle, 48°C stressed

Al bij al dus bevredigend te noemen.

PS: alle scores kan je verifiëren op hwbot als je wil

Laatst bewerkt:
O ja, nog één zaak vergeten te vermelden: ik heb er nu een OCZ SSD 60 GB inzitten in afwachting van 2 Patriots Warp v3 256 GB SSD's die ik ergens volgende maand wil aanschaffen (en die in Raid best nog wel wat brokken zouden kunnen gaan maken, zeker in mijn PCMARK05 score!)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan