• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

siNAS by wwwicked

Sw333t

I Love my NUC
siNAS2.png


Allereerst de naam, siNAS. Het doel van het apparaatje is dus wel duidelijk lijkt mij. si er maar voorgeplant vanwege de looks (stuk naar onderen meer daarover).

Nadat L3p spijtig genoeg de Squirt stopte, heb ik besloten het kastje van hem over te nemen. Ik was al van plan om een NAS te bouwen (Windows based) en dus was het een en ander snel beklonken.

Afgelopen vrijdag stond hij dan ook hier in Heijen:

01.jpg


02.jpg


Ik kan wel met zekerheid zeggen dat L3p smaak heeft (iig qua behuizingen).

Om even aan te geven wat het formaat van dit lieve ding is, ben ik zo vrij geweest om mevrouw Avier erbij te roepen als gezelschap:

03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


Echt klein dus :D.

De hardware (voor zover bekend, kan nog wel iets in wijzigen):

Moederbord: nog zoekende
Processor: nog zoekende
Geheugen: 4gb DDR3 (2x2)
Grafische kaart: onboard
Bootdisc: 64gb SSD (Samsung / OCZ of Intel)
Opslag1: 1x Western Digital Caviar Green 1Tb (WD10EADX)
NAS gedeelte (RAID1): 2x Western Digital Caviar GreenPower 2Tb (WD20EARS)
Besturingssysteem: Windows 2008 Server.

Wat gaat er met het kastje gebeuren:

- Montage mogelijkheid maken voor een ITX moederbord,
- Binnenzijde zwart spuiten (wellicht met wat oranje/gele accenten),
- 2 windows maken (1 per zijpaneel),
- Leds in het front aanpassen,
- Sleeving (oranje/geel),
- en alles wat er verder nog in mijn kop komt.

Wanneer moet hij klaar zijn:
Geen finish datum voor :p. Maar wees gerust, geen CleanLi praktijken ;).

Reeds in huis, besteld, aangepast:

1x Western Digital Caviar Green 1Tb (WD10EADX) en 2x Western Digital Caviar GreenPower 2Tb (WD20EARS) zijn reeds in huis.

En 1 zijpaneel zit al een gat in voor een window (heel lief, is 20,7 x 11,7 cm :D). Plexi paneel had ik gefrost om te kijken hoe het staat, maar ben ik niet helemaal tevreden over. Komt nog een andere oplossing voor, maar dat hou ik voor nu even voor me.

08.jpg


Toen ik met de naam aan het stoeien was (zat in mn hoofd met WinNAS, maar dat bekt niet), zag ik op de tv een reclame over sinaasappelsap. En dus was siNAS geboren. Deze naam trek ik ook door naar de twee zijpanelen, deze krijgen een stickerprint van sinaasappels.

Een impressie (niet helemaal exact qua locatie van het onderwerp, maar wel "full cover"):

09.png
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit :)
Ga je de voeding gebruiken die er in zit of word die ook nieuw? En hopelijk deze keer wat minder twijfelen ;)
Nee, de voeding die er in komt is een Cooler Master Flex ATX PSU 220W, deze zou in de CleanLi komen en zal wel goed passen bij de NAS aangezien hij lekker klein is.

follow en je foto's doen het niet! iets over verbinding die verbroken was..
Zal dan iets tijdelijks geweest zijn, de foto's doen het hier iig wel.

Echt helemaal geweldig dat hij toch nog een verdere zinvolle toekomst heeft! :)
Ik ga hem volgen.
Thanks mate, zonder jou was dit niet mogelijk geweest.

haha, Maar die naam! haha, lach me nog de b*llen uit de broek!
Deze naam was gewoonweg de best passende. Denkend aan de NAS een reclame zien op de tv van "Oranges". Dus siNAS :D.

Om de naam nog wat meer te verklaren:

09.png


:sarc:

follower erbij nice!
Thanks.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan