• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Show je RC voertuig/hobby topic

En hier dan een paar foto's van mijn nieuwe CopterX CX450 Black Angel:

IMG_4761.jpg

IMG_4760.jpg

IMG_4763.jpg

IMG_4754.jpg

IMG_4752.jpg

IMG_4753.jpg

IMG_4758.jpg
 
iemand van jullie toevallig ervaring met een 2 speedbak voor een baja ?
zo ja is het echt de moeite waard op terrein ?

heb al verschillende merken voorbij zien komen en wat ik zag moet je ook nog iets verbouwen en aardig in je buidel tasten
 
2 bak op de baja lijkt mij ook vet, heb er een op mijn onroad 1:10.
Maar weet niet hoe dat met offroad gaat als je tegen een berg op moet, of hij dan ( snel genoeg ) terug schakel.
Verder zijn zand en bewegende delen geen vriendjes van elkaar dus denk dat je er met alleen de aanschafprijs nog niet ben, verwacht dat het behoorlijk ondehoudsgevoelig is.

Voor minder geld kun je ook een ombouwkit voor je motor halen om naar bv 30.5CC te gaan en denk dat je daar, vooral offroad, meer aan hebt.
 
heb 3 baja's met 23, 26 en een inmiddels verkochte 30cc gehad

je raad nooit wie de snelste was :D
de 23cc won , niet met gemak maar was gewoon de snelste

helaas was de cylinder na zo'n 30 liter echt kaal en een nieuwe zuiger gaf leven tot ie op temp kwam
daarna een 26cc erop gezet maar 100% dat als dit weer op is er weer een 23cc op komt :D

30cc en meer is niks voor mij mijn cups, diff en dogbones kosten genoeg
 
Als je echt wat wil hebben wat HARD gaat moet je opzoek gaan naar dit type motor

TSReedChrome.JPG


Dit zijn de juweeltje onder de Bigscale motors helaas mag je deze niet in compo gebruiken (29.5cc inlaat op het carter ) mag bijde niet bij composities

Het gaat hier om en trevor simpson deze heeft en koste plaatje van 1250 dollar maar dan heb je ook wat
 
62cc zenoah is ook leuk maar wat ik al zei alles gaat verrot :D

en veel harder gaat het niet hoor je hebt meer kracht maar niet echt veel meer snelheid

bovenstaande is 27,2 cc en doet 79MPH red je niet met een 60cc etc.
 
Hierbij even wat modelbouw stuff wat ik in de jaren tegen gekomen ben wat ik cool vond :)

116049499_6_ANCq.jpeg


Hpi savage motor met supercharger was van en goede vriend van mij Helaas is het niet echt goed voor je motor XD

116723028_6_Y3Vo.jpeg


Ooit in en dolle bui en trike gemaakt ging hard + wheely fun factor helaas was dat ook het enige leuke er aan

616314408_6_4pBs.jpeg


Harjo aan het rijden [ volgens mij reed ik hem daar net kapot ]

616287991_6_hI6p.jpeg


Hier gingen we met de club en demo geven bij en zorg te huis de kever was van mij


234973451_6_4Bjf.jpeg


Tracker track heb ik ook geprobeerd helaas nooit afgemaakt

217716138_6_Ob6V.jpeg


Hier dus de foto dat mijn autotje ook wil vliegen

202184331_6_nxGv.jpeg

Hier en foto dat me buggie kennis had gemaakt met en 1:1 volvo v70
 
62cc zenoah is ook leuk maar wat ik al zei alles gaat verrot :D

en veel harder gaat het niet hoor je hebt meer kracht maar niet echt veel meer snelheid

Je kan wel harder met meer vermogen, maar dan moet je aan je tandwielverhoudingen gaan werken.
Hoe verder je richting de 1:1 overbrenging ga hoe moeilijker je auto in het begin weg rijd, maar je top ligt dan wel hoger.
Hoewel je niet oneindig door kan gaan want hoe sneler je gaat hoe meer lucht weerstand en dat kost weer meer vermogen enzo.

Maar als je meer cc's ( vermogen ) heb kun je dus iets meer richting de 1:1 overbrenging gaan zonder dat je acceleratie verliest.
Of je laat de tandwiel verhouding hoe hij is en ga wheelys trekken.
Maar hoe dan ook, hoe meer vermogen hoe meer schade, is het geen slijtage dan is het wel van met 100 tegen een boom aan rijden :p

Hier trouwens nog een uit de categorie snelle rc's.


Hier mijn aso opgevoerde brushless onroad, alleen nog nooit echt kunnen pieken want kan hem nooit recht houden:

 
1e filmpje gaat idd allemachtig hard :D
2e filmpje doet mij denken toen ik mijn savage nog had en dan bedoel ik de bandjes hahaha

tip voor degene met banden die ballonnen :D binnenkant van je band ducktape inplakken reduceert met 70 a 80 % van het ballonnen
weet niet of dat kan bij die bandjes die jij hebt zitten denk ik (al) verlijmd ?
 
@harjo,

Die compressor is leuk bedacht maar compleet kansloos op een 2takt. Je blaast een groot deel van de extra lucht regelrecht de uitlaat weer in.

@mukkel,

Alan szabo is de man die je zoekt. Of alan szabo jr. Maar naar verdere filmpjes moet je zelf maar even zoekken ;)

Echt respect voor zulke jongens want daar moet je echt skils voor hebben.



Dit is overigens ook een vrij wazig en oud filmpje

 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan