• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

School, opleiding, studie, studeren, leren en uit je neus vreten

Middelbare school vind ik idd ook niet studeren :p
Wat je daar voor een vak in 1 jaar krijgt, krijg je op de universiteit in 3 maanden.
En in die drie maanden krijg je heel leuk ook nog 4-5 vakken tegelijk.
Dan moet je dus "echt" gaan studeren :D
En als je dat niet doet, loop je voor je het weet een jaar achter (A).
 
vind ik van wel:p haha:G, ik doe NG met natuurkunde en economie.. zegmaar het breedste wat er is:p jij dan ?:)
Ik heb N&T gedaan met Biologie en Economie als extraatje (VWO). Dit was tijdens het allereerste jaar dat de '2de fase' in ging. Kort daarop kwam men terug op het vereiste aantal uren en mocht men wat laten vallen.
 
Laatst bewerkt:
Dat tweede fase gedoe was voor mij een ramp.
Ik zat nog net in het jaar (5VWO) voordat de 2e fase inging.
Bleef ik dat jaar zitten en kwam ik dus in het jaar waar ze al bezig waren met de "2e fase".
Kon ik mooi in de zomer vakantie al die extra vakken van de 2e fase gaan inhalen.
Dat was echt zuur!
 
Ik liep laatst door enschede en wie liepen voor mij in de MEDIAMARKT?
236708789_9f2db515f3.jpg

die gasten van beauty and the nerd!:p ik moest zo hard lachen:p ze hadden van die achterlijke berg schoenen aan met een broek die te kort was:p met mooi weer:p hahahaha
stel gekken

en nu maar ontopic
Ik ben een student:D 3havo sta er goed voor en ga volgend jaar naar 4havo met het moeilijkste pakket en wiskunde A :p B is me net iets te..

''Moeilijkste'' pakket en dan Wi A?

Als je had gezegd VWO N&G + N&T Wi B 12 en NA SK 12 had ik gezegd oke .
 
natuurkunde kan juist wel zonder B, ik heb met de decaan overlegd en die zei dat wisk B voor scheikunde juist handig was.. natuurkunde ben ik sowieso goed in :)
 
neee, bij NG heb je nie per se WI B.
ik kan gewoon geen wisk B ik sta daar ook onvoldoende voor dus doe ik het niet.. als ik me met wisk A uit de voeten kan maken maak ik me nergens zorgen over:p
 
Pfff heren geniet er nog maar van :p

Ik heb 5 jaar lang de beste tijd gehad op de HAVO en alles met vlag en wimpel gehaald zonder ook maar een kloot te doen (NT(met B1 en B2)+Bio).

De eerste maand dat ik vervolgens op m'n studie kwam moest ik gelijk een project maken ter grote van het profielwerkstuk in 1 periode. Tegenwoordig is dat alleen maar een hoofdstuk van het hele project, maar dat doe je dan ook niet alleen natuurlijk.

Dus niet drammen want op het voortgezetonderwijs voer je geen flikker uit en studeren is het al helemaaaaal niet.
 
De eerste maand dat ik vervolgens op m'n studie kwam moest ik gelijk een project maken ter grote van het profielwerkstuk in 1 periode. Tegenwoordig is dat alleen maar een hoofdstuk van het hele project, maar dat doe je dan ook niet alleen natuurlijk.

Dus niet drammen want op het voortgezetonderwijs voer je geen flikker uit en studeren is het al helemaaaaal niet.

als het goed is kies je een opleiding die je leuk vind, dus niet drammen want op het voortgezet onderwijs doe je dingen die je f***ing niet leuk vind :013:
 
neee, bij NG heb je nie per se WI B.
ik kan gewoon geen wisk B ik sta daar ook onvoldoende voor dus doe ik het niet.. als ik me met wisk A uit de voeten kan maken maak ik me nergens zorgen over:p
Hmm maar weet wel dat wi b zeer elangrijk is voor beroepen later die je zou willen doen . in de medische wereld heb je zeker wi b nodig. En technische opleidingen ook. dus het zou kunnen zijn dat je dan later wi b moet bijspijkeren.

Ik probeer je niks op te dringen alleen je te informeren.

;)
 
ik wil de medische kant niet op en ook niet de technische, ik wil het breedste zodat ik altijd een uitweg heb als accountancy niet lukt.. ik ga eerst Small business &retail management doen, en daarna wil ik accountant op mn papieren hebben staan, weliswaar een AA.
 
Ik heb een aparte topic voor studie/opleiding gemaakt :)

Ik had vroeger trouwens ook Natuurkunde als extra vak bijgenomen bij mijn gamma profiel. Gewoon omdat ik het een super leuk vak vond :)
 
als het goed is kies je een opleiding die je leuk vind, dus niet drammen want op het voortgezet onderwijs doe je dingen die je f***ing niet leuk vind :013:

Heb jij dan wel het goede gekozen als jij daar dingen met tegenzin doet ?

Ik ging zelfs met plezier naar Engels en Nederlands, omdat juist vakken zijn waar je echt niks voor hoeft te doen behalve af en toe een boekje lezen. Het enigste wat ik met tegenzin heb gedaan op het voortgezet onderwijs was CKV :p

En idd ik doe nu idd iets wat ik leuk vind, maar die studie is zo breed dat er ook dingen tussen zitten die mij dan weer compleet niet interesseren, maar die je wel moet halen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan