• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

School, opleiding, studie, studeren, leren en uit je neus vreten

wij hebben "verzorging" op school, je leert omgaan met anderen, koken etc..:043: WAT EEN KAKA VAK! echt geen reet aan!

Nederlands etc moet ik heel veel huiswerk enzo van maken..
Engels is makkelijk
Frans moet ik echt mn best voor doen
Duits is moeilijk en saai en kan ik mn best niet voor doen
Natuur/scheikunde is SUPEReasy en doe ik niks voor en interesseert me wel
Wiskunde Makkelijk en doe ik niks voor
Biologie SUPEReasy doe ik ook geen reet voor
Gescheidenis is supersaai maar wel makkelijk
Aardrijkskunde is ook supereasy en interesseert me ook wel

dat was het wel :D

zit btw op 2vwo..
maar dat zegt natuurlijk niks, want pas op de HBO/ universiteit kom je echt te weten wat je kunt enzo..

zolang ik overal voldoende voor sta enzo is het wel goed.. Op de universiteit/ TU ga ik wel me best doen :D
 
Mijn tip aan de scholieren is dat je echt op tijd op zoek moet gaan naar een leuke vervolgopleiding.
Eentje uitzoeken die je echt leuk vindt.

Anders zit je straks op het MBO/HBO/Uni met een opleiding die je helemaal niet leuk vindt.
Dan is alles vanzelfsprekend veel moeilijker, waardoor je vakken niet gaat halen en dus achterstand gaat opbouwen.
Zonde van de tijd/moeite/geld :(

(spreek helaas uit eigen ervaring)
 
Mijn tip aan de scholieren is dat je echt op tijd op zoek moet gaan naar een leuke vervolgopleiding.
Eentje uitzoeken die je echt leuk vindt.

Anders zit je straks op het MBO/HBO/Uni met een opleiding die je helemaal niet leuk vindt.
Dan is alles vanzelfsprekend veel moeilijker, waardoor je vakken niet gaat halen en dus achterstand gaat opbouwen.
Zonde van de tijd/moeite/geld :(

(spreek helaas uit eigen ervaring)

Precies ga alsjeblieft 1 dag naar een studie toe en doe mee aan een meeloop dag of iets dergelijks.
Als je namelijk alles van internet afhaalt en alleen naar een open dag luistert dan kun je namelijk wel eens een heel jaar weggooien door te denken van "Ohh klinkt wel leuk".

Een klein voorbeeld, we begonnen in het eerste jaar met ong 80 leerlingen waar er nu nog ongeveer 25-30 van over zijn :p
 
Bedrijven en management heeft me altijd geïnteresseerd en ik was dus van plan om bedrijfskunde te gaan doen (al een beetje over gelezen).

Toen ging ik naar de open dagen van de Erasmus Uni in Rotterdam om mee te lopen.
Kwam ik paar bekenden tegen die daar al studeerden, die deden Economie.
Hebben ze me overtuigd om Economie te gaan doen :p
Want als je Economie in je zak hebt, heb je ook bedrijfskunde in je zak was het argument (A).

Daar heb ik nu dus wel spijt van, Economie is super theoretisch.
Je leert over de wetenschap van de wetenschap van de Economie.
Interesseert dus me dus zowat geen drol :p
 
Nee, had ik eigenlijk wel moeten doen.

Maar toen vond ik het zonde als ik een jaar zo verspilde en hield de hoop erin dat het leuker werd.
Achteraf gezien had ik wel direct kunnen switchen, want heb nu 2 jaar verspild aan achterstand :p
 
ik zit nu VWO 5. NT met informatica en M&O. Echt een makkie, fiets er doorheen zonder iets uit te voeren. (Hardware is veel interessanter dan huiswerk :p) Kijk nu al uit naar de universiteit, ga ik misschien echt iets leren :p
 
Als je op VWO niks doet, moet je oppassen als je op de Uni zit.

Ik deed ook vrijwel niks op het VWO, paar uurtjes of hooguit een dag van te voren leren en had dan wel een voldoende.

Maar deze leermethode viel vies tegen toen ik op de Uni zat :p
Dan moet je dus echt wel je huiswerk bij houden, want het gaat zo snel, voor je het weet loop je 3 boeken achter (lees boeken, dus niet hoofdstukken)!
 
weet er alles van. mijn broer heeft erg veel motivatieproblemen gehad toen hij in zijn 1e jaar zat op de universiteit. maja, ik ga echt niet een dag leren voor een 9 ipv een 7/8.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan