Na hier op het forum een echt mooie buildlogs te hebben gezien begon het bij mij toch ook te kriebelen.
Alleen heb ik maar een beperkte ruimte in mijn pc kast om een pc behuizing te plaatsen.
Het grootste vak is namelijk 48 cm hoog 50 cm breed en 55 cm diep.
Nu is dus mijn idee om 2 afzonderlijke pc kasten te kopen en die aan elkaar te maken.
Met dus in de ene kast de hardware en de andere de voeding en de rads en reservoirs met pomp in bay.
Sharkoon revenge
Formaat (BxHxD) 200 x435 x490 mm
Sharkoon revenge value
Er zal veel dremelwerk enzo aan te pas moeten komen.
Maar nu heb ik dus wel 8 bays.
1 kast wordt dan gevuld met 2 van deze.
En dan 2 rads van 360, voor elke loop 1 dus.
En de andere kast voor het moederbord, grafische kaart(en), branders, hdd's en een fancontroller.
Mijn bedoeling is dus om er 1 geheel van te gaan maken wat ook nog makkelijk weer uit elkaar te halen moet zijn ivm eventuele hardwarewissel en/of waterkoelings wissel.
Voorlopig zal het gewoon nog alleen maar bouwen zijn, maar als dat af is dan kijken voor een pc upgrade naar i7.
Of als het sneller gaat dan ik verwacht eerst mijn huidige setup erin met maar 1 loop.
Alle radfans en eventuele andere fans zullen de Noctua 120MM NF-S12 1200RPM of gelijkwaardig worden, omdat die toch het stilste zijn, tenminste dat lees ik hier regelmatig.
De kleur is iets minder maar die gaan helemaal zwart worden.
Verder geen of zo min mogelijk lampjes en toeters en bellen.
Als het kan gewoon helemaal zwart.
Ik zit alleen te denken wat het makkelijkst is.
De hardware zeg maar linkerkast of rechterkast als je er voor staat?
Ik denk zelf links omdat aan de rechtste kant dan toch het moederbord tray enzo er allemaal uitgedremeld en gezaagd gaat worden en wanneer ik die zijkant er af haal toch ook overal nog vrij makkelijk bij kan komen.
Maar dat zal ik denk ik pas het makkelijkst kunnen zien als ik die kasten hier heb.
Of is het in jullie ogen een onbegonnen zaak?
Want jullie hebben veel meer ervaring hierin dan ik.
Pc blijft normaal gesproken op de plaats staan.
Lanparty's enzo ga ik weinig naar toe.
Greetz Ries
Alleen heb ik maar een beperkte ruimte in mijn pc kast om een pc behuizing te plaatsen.
Het grootste vak is namelijk 48 cm hoog 50 cm breed en 55 cm diep.
Nu is dus mijn idee om 2 afzonderlijke pc kasten te kopen en die aan elkaar te maken.
Met dus in de ene kast de hardware en de andere de voeding en de rads en reservoirs met pomp in bay.
Sharkoon revenge
Sharkoon revenge value
Er zal veel dremelwerk enzo aan te pas moeten komen.
Maar nu heb ik dus wel 8 bays.
1 kast wordt dan gevuld met 2 van deze.
En dan 2 rads van 360, voor elke loop 1 dus.
En de andere kast voor het moederbord, grafische kaart(en), branders, hdd's en een fancontroller.
Mijn bedoeling is dus om er 1 geheel van te gaan maken wat ook nog makkelijk weer uit elkaar te halen moet zijn ivm eventuele hardwarewissel en/of waterkoelings wissel.
Voorlopig zal het gewoon nog alleen maar bouwen zijn, maar als dat af is dan kijken voor een pc upgrade naar i7.
Of als het sneller gaat dan ik verwacht eerst mijn huidige setup erin met maar 1 loop.
Alle radfans en eventuele andere fans zullen de Noctua 120MM NF-S12 1200RPM of gelijkwaardig worden, omdat die toch het stilste zijn, tenminste dat lees ik hier regelmatig.
De kleur is iets minder maar die gaan helemaal zwart worden.
Verder geen of zo min mogelijk lampjes en toeters en bellen.
Als het kan gewoon helemaal zwart.
Ik zit alleen te denken wat het makkelijkst is.
De hardware zeg maar linkerkast of rechterkast als je er voor staat?
Ik denk zelf links omdat aan de rechtste kant dan toch het moederbord tray enzo er allemaal uitgedremeld en gezaagd gaat worden en wanneer ik die zijkant er af haal toch ook overal nog vrij makkelijk bij kan komen.
Maar dat zal ik denk ik pas het makkelijkst kunnen zien als ik die kasten hier heb.
Of is het in jullie ogen een onbegonnen zaak?
Want jullie hebben veel meer ervaring hierin dan ik.
Pc blijft normaal gesproken op de plaats staan.
Lanparty's enzo ga ik weinig naar toe.
Greetz Ries
Laatst bewerkt: