• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ries 2=1

1e gedeelte van de nieuwe setup is binnen.

De dozen.

29fxssp.jpg

Wat zou daar nu weer uitkomen?

w0s577.jpg

De 2 videokaarten en de 920 D0 stepping.
Batchnummer van de processor is #3847B023.

Tot zover voor nu.

:icon_pidu:

Ziet er alvast goed uit!
Goed begonnen = half gewonnen !

1e gedeelte van de nieuwe setup is binnen.

[Knip]...[/Knip]

De 2 videokaarten en de 920 D0 stepping.
Batchnummer van de processor is #3847B023.

Hou ons op de hoogte van de clock prestaties voor die D0, hij zit dicht tegen mijn batch aan... (3845B223)

En daar gaat op zaterdagmorgen alweer de bel.
Weer een doosje.

1eoylv.jpg

Met nu de volgende inhoud:

34sqx6f.jpg

De Asus Gene
Corsair geheugen
Dvd brander sata van LG

Dan alles voor de nieuwe setup weer binnen.
Nog even wachten op het volgende schip met geld eind van de maand zodat ik bij Freddy 2 waterblokken voor de 275's kan bestellen.
Maar ik denk dat ik voor die tijd nog wel even ga kijken hoe het gaat draaien.
:119:

uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!! uitproberen!!

hehe ik denk dat het zo wel duidelijk is :D vetjes ries ;)

Ja, aan de ene kant wil ik het wel uitproberen, maar aan de andere kant dan moet ik deze setup nu helemaal uit elkaar trekken.
Want anders draai ik de processor op de stock koeler.
De videokaarten is nog niet zo erg om die op stock te laten draaien voorlopig.
Dus zit nog even in dubio.

Maar dan wordt het wel krap om 2 gainwards met stockkoelers in sli te zetten.
:eusa_eh:
Komt door de backplate van de koeler.
Die zit op ongeveer 3 mm.

29f9gs7.jpg

Plus de geheugenkoeler zit wel erg dicht tegen printplaat van de videokaart aan.
Maar daar vind ik nog wel wat op.

28k7d76.jpg

Ik was toch al van plan om ze te waterkoelen want om ze zo in sli te zetten lijkt me niet verstandig.
:icon_eek:
En de waterkoelelementen zijn volgens mij lang niet zo dik als deze.

En de planning is om morgenvroeg deze setup toch maar uit elkaar te halen om dan eerst in deze kast te gaan "proefdraaien" met 1 videokaart.

Dus Dopestuff nog effies geduld.

:icon_pidu:

Toch vanmiddag maar even ingebouwd.
Kon het niet laten.
Wel met de stock koeler.
Gewoon om te kijken hoe het werkt.
Ook nog met de "oude" windows 7 erop.
Maar ja beetje spelen moet kunnen toch?
Dit was het maximale wat ik er op dit voltage pi stabiel eruit kon krijgen.

2re5p91.jpg

Maar ik snap niet niet veel van alle instellingen.
Had alleen wel gelijk het geheugen even vastgezet op 1.60 volt.

1.2 volt 3990 mhz ht aan, met stock koeler en superpi stabiel, verder stabielweet ik niet.
Lol
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=581372

Laatst bewerkt:
Ja oke, over dat geheugen op 1.65 dat wist ik.
Maar aangezien ik ook hoorde en las dat je geheugen voltage binnen de 0.5 volt van je cpu voltage moest blijven had ik die op 1.6 vastgezet.
Omdat ik eerst overklokte met maximaal 1.10 volt erop, daar 0.5 bij is 1.6.
;-)
Met die 1.2 volt erop had ik mem ook verhoogd naar 1.65.
En heb het geheugen ook al boven de 2000 gehad.
Hele avond beetje lopen aankloten om te proberen te begrijpen wat wat allemaal is.
En de voltages in de gaten gehouden met het ledschermpje.

4 Ghz met 1.21 volt.

34zd92a.jpg

Alleen een beetje hoge temps voor idle.

Laatst bewerkt:
nette clocks op mooie voltages man!! (ben jaloers :p )
maar het gaat niet om 0,5V van je cpu voltage het is 0,5V van je qpi/dram voltage

IMG_0891.jpg

(dus die 2 stukjes onder je cpu voltage staat ;) )

Die staan gewoon op auto.
Ik dacht dat het om het dram Bus voltage ging.
Want zodra ik die boven de 1.7 zet komt er rechts in het scherm te staan (in dikke rode letters) van als je meer dan 1.65 op je geheugen zet dan kan het je cpu permantly beschadigen.
En volgens mij had Freddy die Dram Bus voltage per ongeluk al eens op 1.7 of zo gehad.
En begon men er over dat je dan je interne controller kon opbranden.

Even opgezocht.

http://www.highflow.nl/forum/f5/overclock-bios-settings-asus-rampage-extreme-ii-1746/

Daaronder had je zelf ook nog gereageerd.
Dus nu weet ik het ook niet meer.
Lol

Denk een leesfout van mij.
Ik dacht dat je het over de Dram voltage had.
Maar je bedoelde dus het dram voltage in vergelijking met de QPI/Dram voltage.
En ik dacht dat je bedoelde QPI/Dram voltage in vergelijking met CPU voltage.

Computeriaanse leesverwarring.
Snap je het nog?
Hahahaha

Laatst bewerkt:
We komen er wel uit dopestuff.

:icon_wink:

En die QPI/DRAM is de 3e van het voltage wat er achter Current voltage staat toch? Daarboven. :p

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Ries-mijn systeempje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan