• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Red de stufi!!

en zo moet het ook!

(persoonlijke mening)

Als je diploma wilt halen moet je toch echt prioriteiten stellen en geen hele plasma tv's kopen en casemodding en auto's tunen van je stufi.

Elke x als ik zie staan "ik ben nog maar studentje" dan denk ik WTF als je zie wat hun gemiddeld in hun kamer hebben, kan ik niet eens normaal kopen zonder ervoor te moeten sparen en werken.

en zo moet het ook!

(persoonlijke mening)

Als je diploma wilt halen moet je toch echt prioriteiten stellen en geen hele plasma tv's kopen en casemodding en auto's tunen van je stufi.

Elke x als ik zie staan "ik ben nog maar studentje" dan denk ik WTF als je zie wat hun gemiddeld in hun kamer hebben, kan ik niet eens normaal kopen zonder ervoor te moeten sparen en werken.

Misschien werken die studenten er ook nog wel naast om dat te bekostigen :)

Nu krijg ik de minimum beurs van 90 euro per maand en daar kan ik toch echt niet m'n jaarlijkse studiekosten van 1700 euro voor 1 studiejaar.

Die 90 euro dekt net de maandelijkse kosten die ik aan mijn studie heb, lees dictaten, boeken en dergelijke.

Als je ook nog eens op kamers moet gaan zitten aangezien de studie niet in de buurt zit ben je nog een 300-400 euro in de maand kwijt aan een kamer van 10m2. Dan moeten er ook nog andere kosten af om te kunnen overleven op je kamer :p

Misschien werken die studenten er ook nog wel naast om dat te bekostigen :)

Nu krijg ik de minimum beurs van 90 euro per maand en daar kan ik toch echt niet m'n jaarlijkse studiekosten van 1700 euro voor 1 studiejaar.

Die 90 euro dekt net de maandelijkse kosten die ik aan mijn studie heb, lees dictaten, boeken en dergelijke.

Als je ook nog eens op kamers moet gaan zitten aangezien de studie niet in de buurt zit ben je nog een 300-400 euro in de maand kwijt aan een kamer van 10m2. Dan moeten er ook nog andere kosten af om te kunnen overleven op je kamer :p

Als mensen hun stufi uitgeven aan modding moeten ze dat zelf weten, maar je moet ook je verzekering enzo betalen. Mensen die naar school gaan dus 5 dagen in de week hebben dus alleen het weekend om te werken. Het is gewoon een steuntje in de rug die de meeste echt nodig hebben.

Uitwonende stufi is VEEL hoger als 90pm!

Ik heb een vriend en hij zit aan TU delft krijgt 500 PM laatste studie jaar.

kamertje 250 + internet gas licht what ever (bij mensen in huis)

eten ongv 200 PM en dan zn ouders die zijn kamer betalen dus hij krijg die 250 weer terug.

Als je op kamers ga zorg dat je ouders je ondersteunen anders haal je het maar net!
maar dan nog als je SERIEUS gaat studeren ben je veeeeeel geld kwijt!

Als mensen de stufi op de lening basis gaan accepteren wordt het studeren buiten de deur ook serieuzer opgepakt, en dat staat mij wel aan.

nu krijg je ookal geld als je thuis zit.

Het gaat hier om de prestatiebeurs. Meeste mensen hebben daarnaast een studiekrediet dat gelijk is aan hun maandelijkse betaling voor hun studie (in mijn geval 145 euro). De prestatiebeurs is een steuntje in de rug die gezien wordt als een gift als je je studie binnen 10 jaar afrond. Het studiekrediet is een lening met rente die je gewoon terug moet betalen.

Ook studenten-ov is een gift als je binnen 10 jaar je studie afrond.

Als je uitwonend gaat krijg je gemiddeld 200-250 euro als uitwonende prestatiebeurs. Woon je thuis dan ligt het tussen de 90-150 euro. Het precieze bedrag hangt af van hoeveel je ouders gezamenlijk verdienen.

Daarnaast kan je ook nog een extra lening afsluiten van maximaal 500 euro per maand. Hierover staat dezelfde rente als het studiekrediet, en ook dit moet later gewoon terugbetaald worden.

Schoolgeld is 130 p/m, en ziektekosten 91, dan heb ik dus nog niet eens mijn boeken erbij opgeteld.
Die 4 keer per jaar goed zijn voor zo'n 2 tot 300 euro per keer.
Waarom moet ik betalen voor iemand anders zn studie :S laat ze lekker zelf voor hun geld zorgen door te werken , dat moet ik ook :)
Omdat mensen ook voor jou betalen als jij bejaard bent ;)
ondersteunende samenleving

Uitwonende stufi is VEEL hoger als 90pm!

Ik heb het ook over m'n eigen :sarc: Uitwonende is bij 2 werkende ouders max. 250,- je kunt altijd meer krijgen door lenen, geen werkende ouders enz.

Waarom moet ik betalen voor iemand anders zn studie :S laat ze lekker zelf voor hun geld zorgen door te werken , dat moet ik ook :)

Ik zie je al krom lopen als de kleine Quad'jes mogen/kunnen studeren :p en dat is zeker niet van een te dikke portemonnee.

Zonder mijn ouders zou ik ook niet rondkomen hoor, moet alles zelf betalen tenzij ik echt niet kan, nou die 95euro per maand is dan snel op. Boeken, dictaten etc. kosten kluiten met geld. Plus nog keuzevakken die altijd weer geld kosten, en dan nog het schoolgeld wat torenhoog is. De rest moet ik zelf allemaal bijverdienen, waar ik weinig tijd voor heb.

Ondertekend. Het is heel krom in NL. Bezuinigen op dat waar de toekomst van een compleet land ligt. De twee onderdelen waar i.m.o. NIET op bezuinigt mag worden is onderwijs en gezondheidszorg. Behalve salarissen dan...

Laat ze eens bezuinigen op de 'studiereisjes' van de koningin en de regering. Of het hele overheidsapparaat. Daar kunnen ook wel een aantal bureaucraten de zak krijgen i.m.o. Want het is echt erg. Als ambtenaar moet bijna een formulier invullen om te mogen schijten. En dan houden ze de afschrijving van de pot nog in op je salaris ook..:hmm:011:

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
HighFlow Gefeliciteerd, Red Falcon. Felicitaties 0
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M-O-D Powercolor RX 5700xt red dragon Waterkoeling 2
P advies clear red coolant non-uv Waterkoeling 6
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
iSP Alpenföhn Wingboost 2 120mm Blood Red Review (English) HighFlow Product Reviews 0
G Nzxt s340 black/red Gallery & Build Logs 0
P Red Harbinger Fmj Series reservoir cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R Titanium Red Gallery & Build Logs 7
J joeri1 / Joeri / Red Storm Gaming-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Hightower Bitspower Pump Cooler For DDC/MCP355 (Red) - BP-DDCPC-RD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
S BIG RED 900D Steves1990 Gallery & Build Logs 38
A Mayhem pastel red? Waterkoeling 5
DjangoSoe -Red NineHundred- By DjangoSoe Gallery & Build Logs 11
the_cyberspace Mayhems X1 UV Red Coolant 1Ltr HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Red Haze (pc-d600) Gallery & Build Logs 17
volcom Aerocool DS Dead Silence Fan 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
Freddy Red Harbinger FMJseries Reservoir covers, uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
volcom phobya extension 3 pin 30 cm UV Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Cooler Master Jetflo 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
D [IN-ACTIVE] RESERVOIR BITSPOWER (Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM - Ice Red) Verkocht 0
PlayGamble Mayhems Pastel RED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
PlayGamble Red Black White MOD Gallery & Build Logs 5
B XSPC LCD Temperature Sensor V2 - Red + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
canonchiel [VERKOCHT] Bitspower G1/4 Deep Bold Red 1/2 Fitting 11 stuks Verkocht 0
G AGB-O-Matic Red of Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
yamaha_R1 a real "RED" CATHODE ? does it exist? Cases en Modding 12
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
l3p [VERKOCHT] 5 x BitFenix Spectre Pro Led Red 120mm Verkocht 4
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
l3p [VERKOCHT] Enermax T.B. Apollish Red 4x 140mm & 1x 120mm Verkocht 9
l3p Cross by Red Harbinger Gallery & Build Logs 219
K Aerocool Strike-X Panel Fan Controller Red Hardware & Software 0
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
DieHard Enermax Apollish Red 120mm case fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Homienator [RES]Bitspower Ice red. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Lindenberger Red Phantom en ik. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Sw333t [VERKOCHT] 3 x Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption 120mm RED/BLACK Verkocht 8
E Armored Red Fusion Gallery & Build Logs 48
K [IN-ACTIVE] 2x Enermax 120MM Apollish VEGAS RED Gevonden 0
chicken Aerocool 120mm Shark Devil Red edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
dennuzzz AMD Red light district Gallery & Build Logs 14
Betrayedcover Code Red X Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan