• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PS3 op VGA-beamer

larsc2

New member
Hallo,

Ik heb een poosje terug zelf een beamer gemaakt met een overheadprojector en een oud tft schermpje, nu zou ik hier graag met de ps3 op kunnen. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen. Het is een 15" scherm met een resolutie van 1024x768 en alleen een VGA aansluiting.

alvast bedankt.

ik heb nu dit gevonden op internet, weet iemand hoe de kwaliteit hiervan is en welke resolutie de ps3 zal gebruiken?

BigDennis

Er staat tot 1080p bij, maar dat is vast niet met vga neem ik aan..
 
PS3 heeft alleen HDMI toch ?
Zo ja zal het bakje in de kabel het digitale signaal om moeten zetten naar
een analoog VGA signaal ....

HDMI = DVI + digitaal audio

Verder ben ik niet zo heel erg op de hoogte, maar mischien helpt het als je
de systemen onderling een beetje kent ? ^^

*edit*
Een pure HDMI poort heeft dus niet de analoge signalen zo als een VGA kaart
die vaak wel (via een verloopje) heeft !
Een aaneen rijging van verloopjes (zonder actief deel) zal hier dus niet werken.
 
Hallo,

Ik heb een poosje terug zelf een beamer gemaakt met een overheadprojector en een oud tft schermpje, nu zou ik hier graag met de ps3 op kunnen. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen. Het is een 15" scherm met een resolutie van 1024x768 en alleen een VGA aansluiting.

alvast bedankt.

ik heb nu dit gevonden op internet, weet iemand hoe de kwaliteit hiervan is en welke resolutie de ps3 zal gebruiken?

BigDennis

Er staat tot 1080p bij, maar dat is vast niet met vga neem ik aan..

VGA (Analoog) heeft een max resolutie van 2048x1536.
Dus 19280x1080 kan prima.

Over die kabels kan ik weinig zeggen.
Meestal zijn ze niet geweldig of werken 9 van de 10 keer niet.
 
Meestal zijn ze niet geweldig of werken 9 van de 10 keer niet.

Dat hoor je inderdaad maar al te vaak en heeft mogelijk te maken met mijn *edit* ^^ (post 2).

En dan ... 3 miskopen op kabel gebied en je bent net zo veel kwijt als een 15" met DVI ?
(2e hands van marktplaats o.i.d.)
Van DVI <=> HDMI hoeft geen conversie plaats te vinden, het verschil is wel of geen audio.
(en de stekkert natuurlijk => verloopje).
 
Een ps3 heeft niet alleen een HDMI uitgang, ook een voor analoge signalen en composiet.

Ik kan kijken op marktplaats, maar het inbouwen is niet zo eenvoudig ivm de overheadprojector ed.

Ik denk dat ik die kabel gewoon probeer, anders stuur ik hem gewoon weer retour;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 PS3 inbouwen in gaming pc Cases en Modding 1
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
vincent PS3 voor thierry Algemene Discussies 13
D-foX ps3 waterkoelen Waterkoeling 1
Robin026 PS3 waterkoeling (kitje) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
W [IN-ACTIVE] PS3 bluetooth earphone Verkocht 8
HighSpeed^ [TUTORIAL] Bouw je PS3 om! Gaming 6
Bullus Gran Turismo 5 [PS3] Gaming 91
Fuwa Fuwa Sony PS3 bricks causes: Final Fantasy VIII ! Gaming 10
Colossus Sony roept gebruikers op oude PS3's niet te gebruiken na datum-bug Nieuws en Sport 2
HighSpeed^ [PS3] DNS-Fout Probleem? Hier de oplossing Gaming 0
Freddy Gran Turismo 5 Prologue [PS3] Gaming 3
Freddy Geluidsinstallatie voor: TV + Mediacenter PC + PS3 Hardware & Software 34
Freddy Playstation 3 / PS3 Controller op de PC! Gaming 1
MASTERBLASTER java ps3 media server. Hardware & Software 5
M Bitspower VGA Multi-Link Bridge For 2 Slots Application (POM) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Raijintek Morpheus 8057 Black Heatpipe VGA Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
T Bitspower VGA SLI/Crossfire Bridge For 3 Slots Application - Acrylic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
the_cyberspace Bitspower VGA waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Tath Bitspower MSI GTX 970 Gaming Design VGA Card. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower EVGA GTX 970 Supercloked VGa Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Playstation 4 / PS4 - HDMI naar VGA met converter? Gaming 11
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
vincent 2 vga in 1 pc 2 desktops :P :D Hardware & Software 1
S VGA waterblocks fullcover en universeel Waterkoeling 2
l3p [VERKOCHT]2 x EK-VGA Supreme HF Universal Acetal/Copper + 2 x EK-VGA Easy Mount Verkocht 1
DjangoSoe [IN-ACTIVE] vga/ dvi/ hdmi gezocht gevraagd gevraagd Gevonden 0
ShadowBumble [VERKOCHT] Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 + EK Block + Backplate + MiniDP -> VGA Adapter. Verkocht 4
V Advies gevraagd m.b.t. 2 maal VGA coolers Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoel set voor cpu en vga Advies Waterkoeling Setup 3
Bullus EK-VGA Supreme HF HD7970 Cu Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
vincent EK-VGA Easy Mount HF - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
Rooneys Ik krijgt een piepmelding van moederbord of vga? Problemen & Oplossingen 6
Fall3n [GEZ][TijdelijkLenen] Male DP To Dvi Adapter of Male DP to VGA Adapter Gevonden 3
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R [INACTIVE] Beetje fasoenlijke VGA kaart met WC (full cover) Gevonden 6
D advies voor vga waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
The_Saviour# [inactive] vga Gevonden 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan