• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuw WC set

Bokeh

Member
Beste lezer,

Ik ben nieuw hier maar heb wel al wat ervaring met WC in mijn systemen.

ik wil een nieuwe set bouwen voor mijn i9 9900KS
Nu ben ik aan het kijken naar een reservoir en pomp die ik aan elkaar kan monteren.
En ben dit tegen gekomen en dat lijkt me wel wat.
gaat dit op elkaar passen en hoe bevestig ik die 2 aan elkaar?
ik zie geen schroef gaten waar ik de pomp op de reservoir kan maken.

Aqua-Computer D5 NEXT Pump - With Oled Display, Fan and RGBpx Controller (pomp)
Watercool HEATKILLER® Tube 100 D5 reservoir.

ook zou ik graag slang willen gebruiken dat inwendig 13mm is. welke slang en koppelingen kan ik het beste gebruiken.

groet Ben
 
dank je voor je reactie,

ik zit nog in dubio, of ik alleen flexibele slang wil gebruiken of gecombineerd, dan dan bedoel ik voor de dingen die vast in de pc zitten zoals de radiatoren en de pomp. om daar harde buis voor te gebruiken en naar en van de cpu flexibel.

heb je ideeën ? of wat is wijsheid ?
 
Je kan inderdaad een mix doen, dat doen vele mensen.
Flexibele slang is veel makkelijker in gebruik.
Het is verder een kwestie van smaak :)
Als je van jezelf weet dat je een perfectionist bent en alles strak moet, dan kan je beter gelijk voor harde buizen gaan, anders gaat het je irriteren en ga je het waarschijnlijk alsnog doen :sarc:
 
ik ga dat zeker uitzoeken wat ik wil. nadeel vind ik wel als ik een keer mijn cpu eraf moet hebben dat ik het hele systeem moet leeg laten lopen.

is daar een goede oplossing voor?
 
Over het algemeen haal je jouw CPU niet zo vaak eraf, alleen bij een volgende hardware upgrade na aantal jaar :)
Maar als je van plan bent dat vaker te doen, dan kan je het beste gaan voor flexibele slang, dan hoef je niet alles leeg te laten lopen.
 
Dat zijn goede radiatoren, X-Flow is ideaal als een behuizing hebt waar je beperkte ruimte hebt met de aansluitingen van de radiator (voor de tubes).
X-Flow of normaal (aansluitingen voor de tubes aan 1 zijde) maakt verder voor de prestaties niks uit.
 
Die komen eind deze weer binnen.
Maar wel beperkt, de meeste zijn al verkocht en gereserveerd, mocht je specifiek dit reservoir willen en er haast mee hebben, is het aan te raden om jouw bestelling zsm te plaatsen, zodat er ook een voor jou gereserveerd kan worden.
 
Waarschijnlijk wordt dat veroorzaakt door de cookies van jouw browser.
Je kan dan het beste even de cookies verwijderen, browser volledig afsluiten, opstarten en opnieuw proberen.
(of een andere browser proberen)
 
@Freddy
een vraag, ik heb vandaag mijn spullen binnen gekregen en ziet er allemaal super uit.
nu heb ik een probleem met de juiste reservoir. omdat deze in een korte hoogte moet. nu is mijn vraag :

deze reservoir EK-RES X3 150 RGB vind ik erg gaaf met dat RGB. nu zou ik deze aan willen passen dat deze minder hoog word.
met de volgende onderdelen. Dus kan ik de buis en de top van de EK-RES X3 150 RGB eraf schroeven ? en daar onderstaande delen opzetten ??

de tube zodat het geheel lager word: EK-RES X3 - TUBE 110 - 64mm
de top zodat ik gelijk een haakse hoek heb : EK-RES X3 - Multiport TOP
En het logo binnenin vervangen voor een korte: EK-RES X3 - Anticyclone SHORT

zou je me hier een duidelijkheid in geven??

Groet Ben
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
aadje93 Nieuw waterkoeling set(je) max €400 Waterkoeling 2
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0
l3p [VERKOCHT] Cooler Master GX 750W *Nieuw* Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W *Nieuw in vlies* Verkocht 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan