• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuw moederbord Z77 Chipset.

PhoeniX

Member
Beste Mensen,

Ik heb mijn asrock z77 extreme4 verkocht omdat ik een bord wil die van een normaal atx formaat is.
De z77 extreme 4 is namelijk een iets kleiner formaat dan een atx en daar voel ik mij niet prettig bij. (De io kreeg ik er niet recht voor en 3 standoffs zijn buiten het bevestigings gebied).
Nu heb ik de asrock z77 extreme6 in gedachten.
Wil het liefst een bord met 3 pci-e sloten mocht ik ooit voor een sli setup kiezen heb ik liever een slot over dan precies genoeg :p.
Nu is mijn vraag aan jullie: Is de asrock z77 extreme6 een goed bord of zijn er betere borden rond deze prijsklasse?
Mijn budget is max €150
Asus en gigabyte sluit ik liever uit aangezien ik gewoon veel pech heb gehad met deze borden kwa coil whine (Een erg irriterend probleem).
Dit was bij de asrock verdwenen.

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren :)

Groeten Peter-Jan
 
@JW,

Bedankt voor je reactie!
Het viel mij op dat de asrock extreme6 een floppy aansluiting heeft.
Enig idee waarom dit zo is?
Ik ben eventueel toch wel over te halen voor gigabyte.
Echter moet het bord dan wel even goed of beter presteren als een asrock bord.
Ik zag de Gigabyte GA-Z77X-UD5H staan en deze lijkt mij ook interessant.
 
Geen idee waarom die een floppy aansluiting heeft.
De meeste BIOS'n ondersteunen USB, dus flashen vanaf 3,5 diskette is echt old skool.

Denk dat je gewoon je wensen in de HWI zoekmachine moet gooien en dan kijken wat dr uit komt.
Als je geluk hebt is het bord door hun getest (zeg ook niet alles) en heb je een idee wat je dr van moet denken.
Verder kun je ook zien welke HWI gebruikers t bord gebruiken, als dat dr veel zijn... zal t geen slecht bord zijn.

Daarnaast kun je ook altijd Googlen op "Naam + type + review".
Kom je bv op Tom's Hardware: Hardware News, Tests and Reviews en TechPowerUp - The latest in hardware and gaming uit.

Ben zelf een EVGA "fan", maar die zijn vaak een stuk duurder.
Mn volgende systeem gaat toch echt Asus of Gigabyte worden...
 
Kwaliteit vind ik een beetje een moeilijk woord in dit geval. Waarom? Enkel kijkend naar merk zou je zeggen dat de kwaliteit goed moet zijn: MSI, ASUS, Gigabyte, EVGA en Asrock inmiddels ook wel, als we dat vergelijken met Biostar, ECS, noem maar op. Tuurlijk zitten er altijd wel slechte borden bij (RMA/DOA gevalletjes bedoel ik dan)... geen idee, shit happens. Verder lijkt me niet dat je er erg aan kunt miskopen.

Ik denk dat het Asrock Extreme6 bord een floppy heeft omdat het bord hoger in de serie zit. Klinkt wat raar, maar vaak zie je dan wel hoger in de line-up meer features die je amper gebruikt, welke soms interessant is voor enkele mensen (floppy, firewire, mSATA, etc).

Volgens mij zit je altijd wel goed als je nog een beetje wilt klooien/tweaken/hobbyen (overklokken, CFX/SLI, een hoop schijven) met een redelijk mainstreambord binnen Z77. Voor Asrock vind ik dat vanaf de Pro4, Extreme4 tot Fatal1ty Performance. Bij ASUS (gemiddeld wel een 50 euro duurder) de P8-Z77-V, Pro en Sabertooth. Gigabyte UD3 t/m UD5. MSI de GD55/GD65 evt. een G45 bord. De rest, Asrock Extreme6/9 of Fatal1ty Pro en Asus Deluxe/RoG, MSI GD80/BigBang zijn wat meer "highend" binnen Z77. Volgepropt met features, leuke kleurtjes en marketingnaampjes en dus ook hogere prijzen. Niet verkeerd, maar daarvoor moet je het budget en een doel hebben.

Ik zou gewoon eentje kiezen die qua prijs en features voldoende is en ook niet veel meer dan dat, als je er maar goed bij voelt. ;)
 
@marcel87,

Bedankt voor je reactie :)!
Ik vind bijvoorbeeld een floppy aansluiting of firewire niet interessant.
Daar maak ik geen gebruik van dus zou het ook zonde zijn om er extra voor te betalen.
Ik ga eens goed rondkijken ;)
 
@ AverageNinja,

Dat is een mooi moederbord inderdaad!
Is dit kwa kwaliteit te vergelijken met bijvoorbeeld, Asus of Gigabyte?

Euh...


als 1e reactie?!

En daarna...

...
Denk dat je gewoon je wensen in de HWI zoekmachine moet gooien en dan kijken wat dr uit komt.
Als je geluk hebt is het bord door hun getest (zeg ook niet alles) en heb je een idee wat je dr van moet denken.
Verder kun je ook zien welke HWI gebruikers t bord gebruiken, als dat dr veel zijn... zal t geen slecht bord zijn. (lees: MSI Z77A-GD65)

Daarnaast kun je ook altijd Googlen op "Naam + type + review".
Kom je bv op Tom's Hardware: Hardware News, Tests and Reviews en TechPowerUp - The latest in hardware and gaming uit.

Over t wel of niet hebben van een firewire en/of floppy aansluiting, zou ik me niet druk maken.
Zeker als je het niet gebruikt... en ja daar "betaal" je wel voor.

Maar...

...
Ik zou gewoon eentje kiezen die qua prijs en features voldoende is en ook niet veel meer dan dat, als je er maar goed bij voelt. ;)

Zoals bijvoorbeeld overklokken, mocht je dat van plan zijn.

Dus...

...
Denk dat je gewoon je wensen in de HWI zoekmachine moet gooien en dan kijken wat dr uit komt.
...

Succes!
 
Bedankt voor jullie reacties ;)!
Ik ga voor de MSI Z77A-GD65
Voldoet aan mijn eisen en ziet er ook nog eens erg strak uit!
Hoop dat ik hem gebruikt in nette staat kan overnemen van iemand :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0
l3p [VERKOCHT] Cooler Master GX 750W *Nieuw* Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W *Nieuw in vlies* Verkocht 3
X-Tripiot [IN-ACTIVE] CM Storm Enforcer Nieuw in de doos Verkocht 0
Johnny Advies nieuw systeem Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan