• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mozart TX alternatief

rezzyyy

Junior Member
Ondanks dat ik de kleur van de mozart tx case niet om aan te zien vind, is het model naar mijn mening wel erg cool. Zijn er ook alternatieven? Ik ken zelf alleen die mountainmods en ik kwam na lang googlen een young yeon case (of iets in die richting) tegen :). Hoe groter hoe beter!

Ik ben nu zelf een oude kingwin case aan het modden, maar voor wat ik er mee wil doen issie veels te klein. Vierkant heeft toch wel mijn voorkeur.

Ik wil meerdere loops maken.
  • CPU / mobo loop
  • GPU crossfire loop
  • HDD's mini loop

Ik heb een tijdje geleden een rad in een bak met water gelegd, wat toch wel redelijke koelprestaties gaf. Beter dan met gewoon lucht zelfs. Een nadeel was dat het binnen een paar uur al begon te roesten. Een ander nadeel was dat op den duur het water warm werd, waardoor de koelprestaties zelfs slechter werden dan met gewoon lucht.

Stel je legt een radiator in een gesloten bak met gedemineraliseerd water, gaat ie dan roesten? Het leek me eventueel wel een grappig idee om de radiatoren ook te waterkoelen zegmaar. Dus de radiatoren van de 3 bovenstaande loops in een soort reservoir leggen en vervolgens dmv. een pomp en een 4e radiator het water laten koelen. Zou dit werken? :)
 
Als antwoord op je eerste vraag: Lian-li maakt cube kasten (de 343b bijv.). Je kan natuurlijk ook 2 kleinere kasten aan elkaar schroeven, zij panelen erafhalen en dan netjes tegen elkaar aan maken.

Stel je legt een radiator in een gesloten bak met gedemineraliseerd water, gaat ie dan roesten? Het leek me eventueel wel een grappig idee om de radiatoren ook te waterkoelen zegmaar. Dus de radiatoren van de 3 bovenstaande loops in een soort reservoir leggen en vervolgens dmv. een pomp en een 4e radiator het water laten koelen. Zou dit werken? :)

Je wilt de warmte van 3 radiatoren dumpen in water en dat wil je dan gaan afkoelen met 1 radiator.

1. wat is het nut?
2. dat gaat niet werken behalve als je 3x een 120mm radiator in de bak water legt en dat gaat koelen met een 480mm radiator.
 
Als antwoord op je eerste vraag: Lian-li maakt cube kasten (de 343b bijv.). Je kan natuurlijk ook 2 kleinere kasten aan elkaar schroeven, zij panelen erafhalen en dan netjes tegen elkaar aan maken.



Je wilt de warmte van 3 radiatoren dumpen in water en dat wil je dan gaan afkoelen met 1 radiator.

1. wat is het nut?
2. dat gaat niet werken behalve als je 3x een 120mm radiator in de bak water legt en dat gaat koelen met een 480mm radiator.

Hehe mja, ik realiseer me dat dat laatste idee em sowieso niet gaat worden. Ik had gisteravond een tak gerookt en dat werkt nog al op mijn fantasie (en de capaciteit om logisch na te kunnen denken :p).

Die cube's van lian li die hier ook in de webshop te bestellen zijn vind ik heel erg mooi. Ik voel er niet zo veel voor om er 2 te bestellen en ze aan elkaar te schroeven though.. Het liefst heb ik gewoon 1 wil en klare huge mofo kast :))

Edit, ik zie nu btw dat mijn atx mobo sowieso niet in die cube's van lian li gaan passen :'(
 
Laatst bewerkt:
Misschien is deze iets voor jou:

DangerDen DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition CAS-BS15-0

Daar kan je ook flink wat radiatoren in kwijt :D


Die had ik ook nog even bekeken, erg mooie kast ook. Nadeel daarvan is natuurlijk wel de overvloed aan kabels die niet echt mooi weggewerkt kunnen worden..

Ik had een tijdje geleden aangekondigd dat ik een haf932 bij je zou bestellen, maar bij nader inzien vind ik die toch niet echt stylish genoeg ;) Vandaar dat ik zelf ben begonnen met het modden van mijn oude case. Hoe ik ook mijn best doe, die lelijke kabels zijn gewoon NIET weg te werken :(( Ook is er bij het spuiten wat misgegaan waardoor ik helemaal op nieuw kan beginnen met schuren. ALS ik dat ga doen, wil ik bij de hele kast alle popnagels uitboren en em echt GOED aanpakken. In dat geval moet ik even leren hoe je zelf weer popnagels zet, want ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dat moet :p

Ik heb al verschillende reviews gelezen over de Corsair Obsidian 800D, waar ik behoorlijk ge*l van word :p Daar valt alleen niet zo gek veel meer aan te modden. (Leuke videoreview over deze kast. Misschien kun je deze toevoegen bij de productomschrijving ;)) Mijn vriendin is volgende maand helaas jarig, dus al mijn extra centjes worden volgende maand helaas besteed aan haar hahaha.. (als een boer met kiespijn, geloof me :p) dus als ik voor deze kast ga zal dat rond de kerst zijn.

Even offtopic, hoe zit het met bestelling #8115? Is zeker die mesx die je niet hebt momenteel? Btw, vind je niet dat ik na al mijn bestellingen inmiddels zo'n mooie sticker verdient heb? :p :D
 
popnagels is kwestie van de juiste maat opzoeken erin proppen en de tang eropzetten, dat is niet zo lastig.

Ik weet niet of je windows hebt kijk ff op de lian-li site daar staat het vast wel op ;). gevind.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er uit!

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=w_IJg6v3ff0]YouTube - #738 - Lian Li Modular Cube Case Video Review[/ame]

Ps.

Bedankt voor de tips!
Ik vind die Corsair kast nog steeds heel erg vet, maar ik vind deze kast in combi met al die uitbreidingen die er verkrijgbaar zijn ECHT geweldig. Las ergens op dit forum dat er speciale popnagels voor die lian li kasten zijn. Die ga ik tzt. bestellen en dan zo'n tang. Als ik die kast ga bestellen gaat het een GROOT project worden ook :)

cheers!
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan