• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

MisterIggy - Ignasz - Mozart

MisterIggy

Speelt met water ;-)
He Hallo,

Leuk om hier ook mijn setup neer te zetten. Het is mijn eerste WC setup, ben nog echt beginner met OC-en, maar wel lekker aan het uitproberen. Ok, volgens de threadregels dan maar:

0. Echte naam : Ignasz
1. Nickname: MisterIggy
2. Leeftijd: 39
3. Woonplaats: Beilen
4. Studie/Werk: Delivery Manager
5. E-mail:
6. MSN:
7. Xfire:
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen?
Googlen bij het zoeken naar EK blokken voor mijn videokaarten.

MOBO: ASUS Rampage Extreme
CPU: Intel Quad Q9650
MEM: Corsair 4 * 2Gb
VGA: 2 * Sapphire Sapphire Radeon HD 4870 X2 (CrossfireX)
SOUND: SoundBlaster XFi
HDD1: WD Velociraptor 300Gb
HDD2: WD 750 Gb
OPT1: LG BR DVD
PSU: Corsair 1200W
CASE: ThermalTake Mozart Tx
OS: Vista Ultimate 64 bits
MON: Samsung HD 26''
KB: Logitech G15
MOUSE: Logitech
INET: @Home, 12 Mb down, 1,5 Mb up
Koeling: Thermaltake blok op CPU en op Fusion block van moederbord, EK waterblocks op de videokaarten, watergekoelde bay om Velociraptor.

Door een lekkend koelblok dat bij mijn moederbord was geleverd voor het Fusion block heb ik intussen al een videokaart moeten vervangen :097: Verder erg tevreden.

Overklokken gaat tot nu toe redelijk vanzelf: ik draai stabiel op 4,43 Ghz (stock = 3,0) door alleen de FSB aan te passen en verder alles op auto te laten. Temps komen niet boven de 70 (CPU) bij full load, idle ongeveer 47. Videokaart wordt perfect gekoeld door de EK blokken, was idle bijna 70 bij stock instellingen op lucht, nu bij full load net 70.

Het enige dat ik raar vind is dat mijn geheugen met 7-7-7-20 timings door de BIOS hardnekkig als 9-9-9-24 wordt herkend. Setje zelfs al omgeruild maar geen resultaat. Verder ben ik erg tevreden.

Ik zal hieronder vast een fotootje plaatsen, moet nog wat meer maken waar de hele kast opstaat. Die plaats ik later wel bij.

WC.jpg

He groeten, ik ben benieuwd naar reacties.

Enne, voor iedereen een goed uiteinde en beter begin vanavond, voorzichtig met vuurwerk en :icon_pidu:

Ignasz
 
Hmpf, ik weet dat er betere zijn als thermaltake blokken, maar doe eens een voorstel, wat ga ik daar van merken?

Aangaande de crossfire fitting, ik wilde de mogelijkheid openhouden in de flow tussen de 2 videokaarten een radiator te plaatsen.

ehm ten eerste een geruster gevoel dat je (als er in je andere blok al acryl zit) je veel minder kans hebt op een breken/scheuren (hoe jij het wilt noemen)
en zoizo een stel graden lagere temperatuuren
en waarschijnlijk ook nog wel meer ruimte in je computer omdat dat een erg hoog wc blok is ;)

maar je moet je natuurlijk afvragen of dat alles het waard is 40/50 euro aan te spenderen (er niet rekening mee houdend dat je je oude blok verkoopt)
 
Hooii MisterIggy, welkom op het forum :)

Zeker mooi systeem!

En als je een keer de tijd/geld ervoor hebt, is CPU blok vervangen wel aan te raden.
De meeste blokken presteren beter dan het TT blokje.
Tenzij je tevreden bent met jouw huidige blokje natuurlijk :)
 
Update - Upgrade

Na de opmerkingen hier over mijn ThermalTake CPU blok en ergernis over hoge Northbrige temps heb ik wat updates geïnstalleerd:
  • Apogee GTZ CPU blok
  • Bitspower chipset blok voor Rampage Extreme (vervangt Fusion block)
  • Bitspower Amosi Mosfets blokjes
  • Flowmeter

De bestelling kwam net als vorige keren vlekkeloos binnen inclusief een super-mario kart (die het helaas niet doet:icon_sad:). Na een weekendje sleutelen, dremelen (RAD moest naar de buitenkant van de kast in verband met extra Mosfet koelers), passen, meten, vloeken, lachen draait alles nu als een zonnetje.

Hier wat foto's:
kast1.jpg

kast2.jpg

kast3.jpg

De temps zijn nu lekker normaal; CPU bij volle belasting net tegen de 70 graden, Northbridge rond de 50 graden.:026:

Mijn MCP355 met EK-Top trekt in zijn eentje nog dapper de hele flow van pomp-RES-RAD(2*12cm)-CPU-RAD(2*12cm)-Chipset-mosfets(3)-RAD(1*12cm)-HD4870X2(2)-drivebay-pomp. De flowmeter draait wel maar ik krijg geen signaal op het moederbord. Kreeg van iemand de tip dat hij dan wel eens verkeerd om zou kunnen zitten, iemand ervaring mee? Het is de GMR-AFS1-t electronic.:doubt:

Verder wil ik komend weekend nog wat fans toevoegen, zodat iedere RAD een push-pull koeling krijgt. Heb ze al liggen, maar moet nog even verzinnen hoe ik deze erbij aan mijn fan-controller ga knopen.

Guys, ik sta open voor op- en aanmerking en tips en tricks. Ik weet dat mijn ThermalTake RAD's geen top-of-the-bill zijn maar voorlopig doen ze het prima. Mijn volgende stap zal waarschijnlijk wel het vervangen van de RAD's zijn, in combinatie met eventueel het vormen van een tweede loop voor de chipset-mosfets-drivebay koelers, óf het toevoegen van een tweede pomp in de loop. Wat denken jullie dat de beste optie is?

Voor nu ben ik weer even tevreden met wat er staat, ben benieuwd naar jullie commentaar!

Ignasz
 
ik hoop dat het is RES-> pomp niet pomp-> res ;)
en ja radiatoren is aan te raden te vervangen en het opsplitsen van je loop is ook een goed idee

btw om te kontroleren of je radiatoren het aankunnen is als het draait voelen met je hand/gezicht of er warmte lucht uit komt (echt duidelijk warm niet 1 graad boven kamer temp) ;)
 
Jaja ik weet 't

Ja ik weet dat het veel slangen zijn, maar zoals in mijn bericht beschreven, 3 mosfet koelers, CPU koeler, VGA blocks en chipset koeler levert nu eenmaal 14 (!:013:) aansluitingen op het moederbord, en dan tellen RAD's nog niet eens mee. Gelukkig heb ik een hele grote kast. Die Mozart is echt geweldig:057:

Hoe zouden jullie dat dan oplossen?:confused:

Verder, iemand nog een tip over die flowmeter? Het is deze. Ik heb hem op een fanpoort op mijn moederbord aangesloten maar krijg geen meldingen door. Komt dat omdat hij incompatible is met een gewone fanpoort of omdat hij verkeerd om is geplaatst?? Hij draait dus wel!

Ignasz

@dopestuff : ja, je hebt gelijk, het is natuurlijk RES -> pomp
 
Hoe loopt je loop precies ?

Ik heb namelijk ook 2 mosfets, north / south bridge, cpu, gpu 1 en 2, plus 2 radiatoren in een dual loop configuratie dus ook nog is 2 pompen en 2 res en ik heb niet zoveel kabels lopen... Misschien kan ik iets voor je verzinnen :)
 
nqye0x.jpg


een beetje zo als deze....
 
Die 45 graden koppelingen zien er inderdaad strak uit, 90 graden lijkt me er wat raar uitzien als je hoogteverschillen hebt. Ik ga binnenkort de boel toch maar weer eens lostrekken denk ik.

Bedankt voor de tips, ik heb wat ideeen opgedaan. Alleen nog niemand gereageerd op de flowmeter vraag, niemand ervaring mee??:wehe

Ignasz
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan