• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU)

Vandaag nog een lolly van Freddy gekregen!

ll-tubes-1.jpg

Noiseblocker BlackSilentPro 140mm onderin gemonteerd. Deze wordt de push fan.

ll-tubes-2.jpg

Hier de pull fan Noiseblocker eLoop. Die zit bovenop een XS-PC AX120 rad.

ll-tubes-3.jpg

ll-tubes-4.jpg

CPU blok + pomp is de Swiftech Apogee Drive II and daar de Monsoon lightports. De linker lightport gebruik ik als T-split: naar boven naar een fillport maar de standard route is beneden naar de rad. De rechter lightport bevat een Monsoon Silver Bullet (=killcoil).

ll-tubes-5.jpg

Ik had wat problemen de Monsoon 45 graden rotaries te monteren, dus besloot ik de Heatkiller blok in de lengte van de GPU kaart te monteren. Ik ben nog niet helemaal uit hoe ik de GPU met de rad goed kan verbinden, maar ik wilde de spullen toch testen. Dus als tijdelijke oplossing komt er een slang uit de voorkant van de blok, om de kaart heen en weer terug naar beneden.

ll-tubes-6.jpg

Hier kan je net zien, aan de linker kant, dat de GPU blok poort en de rad poort (nickel cirkel direct eronder) heel dicht bij elkaar zijn. Ik heb alles gemeten en waarschijnlijk kan ik ze koppelen met een Koolance Sliding 180 graden connector plus 15mm extender. En dit alleen omdat het poortje op het rad een beetje schuin staat :)

ll-tubes-7.jpg

Hier staat ze, klaar voor lancering! Ik wil een houder maken voor de fillport dat het daar boven niet los zweeft. En, zoals ik al zei, is de linker slang die over de GPU kaart boogt maar een tijdelijke oplossing.

ll-tubes-8.jpg
 
Nou loop is 99% vol, maar de T-split is niet zo handig als ik had gehoopt. Kleine bubbels kiezen natuurlijk de pomp weer in te gaan ipv recht door te vloeien :085: Is ook logische want in dat stukje fill-slang vloeit het niet. Door de kast op zijn kop te zetten, even laten draaien, stoppen, dan blijven de bubbels in rad. Als ik hem dan weer rechtop zet komt er een heel klein bubbeltje en dan kan ik weer druppeltje bijvullen.

Nog niet overtuigt dat ik een res nodig heb. Hoop dat het straks beter gaat zonder de lus over de GPU :)
 
Heb net van Monsoon de juiste fitting ontvangen. Was maandagmiddag gestuurd uit Hong Kong, was voor 10uur 's ochtends in Amsterdam, en toen dagenlang bij douane gelegen :/

Ben heel blij met de after sales service van Monsoon :)

monsoon-dhl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Damn, sjiek de friemel! Die kabels wegwerken wordt dadelijk natuurlijk wel een hel maar je bent lekker bezig met dit kleine kastje!

En damn, je kan die light ports dus als T-splitter gebruiken? Wist ik veel... Ik vond het al raar. Nu wilde ik het in mijn build (waar ook Monsoon fittingen in zitten) gaan doen met van die grote Enzotech rotaries maar dat spul van Monsoon zelf ziet er wel echt vers uit... Stof tot nadenken :)

Misschien kan je de tube die van je T-splitsing naar de radiator loopt een klein stukje inkorten om de knik wat natuurlijker te laten verlopen. En hou je er rekening mee dat je 660Ti nu nauwelijk skoeling heeft op de VRM's?
 
Misschien kan je de tube die van je T-splitsing naar de radiator loopt een klein stukje inkorten om de knik wat natuurlijker te laten verlopen. En hou je er rekening mee dat je 660Ti nu nauwelijk skoeling heeft op de VRM's?

De rad naar CPU heeft een knik omdat die E1000 meedraaide toen ik de compressie deel van fitting plaatste en ik had hem niet goed vast. Lengte is wel goed op zich. Maar ik had intussen toch alles weer uit elkaar gehaalt omdat ik niet blij ben met de verbinding GPU naar rad.

Ben nog niet uit wat ik ga doen met de RAM die onder de koelblok zit en inderdaad kan ik de VRM heatsink niet langdurig passief laten werken. Waarschijnlijk zal ik wat mesh moeten buigen om een soort shroud te maken en dan een fan monteren (misschien is de originele fan van de 660ti nog te gebruiken).
 
I see! Je kunt ook een fullcover block voor reference GTX670's pakken, maar dat heeft niks met modden te maken :p Bovendien zit je dan met dezelfde inlet-outlet locaties als toen je waterblock 90 graden gedraaid zat. Als je op een esthetisch verantwoorde wijze een 80mm fannetje oid op die VRM heatsink kunt richten ben je er ook al. Geheugenkoeling is niet echt zo'n issue denk ik, op ref 670's zitten er achterop het PCB ook verdwaalde chips die dus kennelijk volgens Nvidia zelf geen koeling behoeven...
 
De rad naar CPU heeft een knik omdat die E1000 meedraaide toen ik de compressie deel van fitting plaatste en ik had hem niet goed vast. Lengte is wel goed op zich. Maar ik had intussen toch alles weer uit elkaar gehaalt omdat ik niet blij ben met de verbinding GPU naar rad.

Ben nog niet uit wat ik ga doen met de RAM die onder de koelblok zit en inderdaad kan ik de VRM heatsink niet langdurig passief laten werken. Waarschijnlijk zal ik wat mesh moeten buigen om een soort shroud te maken en dan een fan monteren (misschien is de originele fan van de 660ti nog te gebruiken).
Heb 'm op dit moment ook passief gekoeld de VRM's na een ruim half jaar draaien ngo geen problemen gehad. Onderload kan ik de heatsink in ieder geval nog aanraken, goed heet maar niet zodanig dat ik het niet kan aanraken. De VRM's worden al warm met de referentie koeler omdat deze doorleuk de warme lucht van de GPU eroverheen laat blazen. Of warmen ze zodanig op bij jou dat je ze niet eens meer kan aanraken?
 
Heb 'm op dit moment ook passief gekoeld de VRM's na een ruim half jaar draaien ngo geen problemen gehad. Onderload kan ik de heatsink in ieder geval nog aanraken, goed heet maar niet zodanig dat ik het niet kan aanraken. De VRM's worden al warm met de referentie koeler omdat deze doorleuk de warme lucht van de GPU eroverheen laat blazen. Of warmen ze zodanig op bij jou dat je ze niet eens meer kan aanraken?

Dank voor de tip, ga dan eerst een tijdje proberen zonder extra fan. Heb nog niet getest zonder de ref koeling omdat ik nog zit te kutten met het volgende...

Afstand GPU poort -> rad poort is zo'n 40 mm, heb nu bedacht om met bitspower crystal link te doen (met dank aan Kenny voor inspiratie). Hij moet 6mm in het fitting zitten, dan 50 graden omhoog.
ll-loop-gpu-rad-1.jpg

En een 2mm knik... :icon_pidu:
ll-loop-gpu-rad-2.jpg
 
Heb wat geëxperimenteerd met acryl buisjes. Scherpe bocht buigen lukt niet goed, werd snel gekreukeld.

Daarna wat test stukjes gezaagd 45 graden en aan elkaar gelijmd om een 90 graden hoek te maken. Lijkt goed te gaan, met secondelijm hechten ze goed vast aan elkaar. Ze liggen nu in de oven te temperen.
 
Zie je de zaagsnedes nog goed in de hoeken?

Ja die zijn wel duidelijk. Zal later foto's posten.

seconden lijm is geen goede lijm voor buisjes, breekt gegarandeerd, gebruik van die acrylic gleu :) moet je met een naald toedienen :)

Je hebt natuurlijk heel veel gewerkt met acryl, en ik spreek je ervaringen niet tegen. Toch even opmerken dat secondelijm gemaakt is van ethyl cyanoacrylaat: vloeibaar acrylaat. In principe, als beide oppervlaktes perfect plat zijn moet het hechten zoals klei met klei. Maar de oppervlaktes zijn natuurlijk nooit perfect en dan is inderdaad de afschuifsterkte vrij laag. Dus voor langere buizen zoals jij maakt zou ik het ook niet willen. Maar het gaat ook om een hele korte stukje, die zal geen gewicht hoeven dragen. Voordeel is dat het waterbestendig is en ik hoop de hechting sterkter te maken door het te temperen.

Lukt het zo niet, dan zal ik uiteraard wat acrylic glue bestellen :)
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan