• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU)

Yep ik heb drie niet-pwm fans ook in de test (NB BSP, B-blaster en de AP141 die bij de case hoort). Maar heb liever dat ik de rpms kan beïnvloeden. Heb de Nanoxia pwm->volts converter getest maar die vertaalt 40% pwm vrij hoog naar ~9V wat bij de B-blaster en AP141 iets te hard is. Maar de twee PWM fans die ik heb (Akasa Viper en Apache) zijn ook niet echt stil bij 40% pwm. 40% is trouwens de ondergrens van de chassis fan header in Asus Fan Xpert software; CPU fan ondergrens is 20% maar daar heb ik liever de pull-fan (NB eLoop). Ben van plan een lijst verschillende temps van elk fan bij idle, CPU load, CPU+GPU load.

Op dit moment gaat de voorkeur naar NB BSP met Nanoxia converter.
 
Heb het idee dat pwm fans ook veel nauwkeuriger te regelen zijn in hun rpm dan gewone non pwm fans. Heb nl 1 pwm noctua en 1 non pwm noctua. De pwm versie slaat eerder aan naar mijn gevoel dan de non bij lage rpms.
Kan het ook mis hebb naturlijk

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
 
Veel mensen klagen over lawaai van de fan in de ST45SF-G PSU. Hij begint bij idle al op 2000 toeren maar ik had er geen probleem mee. Laatst ben ik bezig allelei fans te testen voor mn rad, en ineens begon de fan geluid mij toch te storen. Kon de push-pull fans niet goed testen omdat de PSU overheersend is.


Stickers zijn lelijk...

ll-psu-noiseblocker-2.jpg

Veel beter :D

ll-psu-noiseblocker-5.jpg

De 2-pins kabel van de oude fan op de nieuwe ventilator gesoldeerd. En omdat ik toch al bezig was, kon net zo goed ook ff sleeven : duim:

ll-psu-noiseblocker-7.jpg

Snap het niet maar voor een 15mm fan levert Noiseblocker gewoon 34mm bouten :012: Dan maar knippen en vijlen.

ll-psu-noiseblocker-8.jpg

Nu klinkt iets rustiger. Het ruis wat je hoort heeft meer te maken met de camera mic. Bij idle is deze PSU nu echt helemaal still.

 
Wat PWM fans betreft, de hele bedoeling van PWM is inderdaad dat ze een veel hoger regel-gebied krijgen. Voor een 'gewone' fan/motor is 30% de ondergrens, ga je lager zal hij niet starten. Met PWM is dit mogelijk vanaf 10% (last I know).
 
Korte update :)

Systeem draait al bijna 2 maanden. Folding 24/7 ongeveer 1,7 miljoen punten per maand. Temps zijn okee (60-65C CPU, 49C GPU).

ll-loop-order-3.jpg

ll-loop-order-2.jpg

Helaas met maar een enkel AX120 rad kom ik niet heel ver met overclocken. Heb dus besloten om een nieuwe kast te kopen. Zelfde afmetingen (15 liter) maar kan 3x120 rad hebben. Kast is custom limited run en wordt pas ergens in mei verzonden. Als het zover is zal ik een nieuwe build log maken.

photos-128.jpg

photos-127.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad heel erg netjes. Ik denk dat ik dankzij deze build er ook maar aan ga wagen om met 1 rad te werken. Ik clock niet heel erg veel over en wil gewoon een stil systeem 2500k+670gtx. 70c voor een cpu vind ik niet zo'n probleem als mijn gpu onder load de 70 niet bereikt.
 
Nou echt stil is die niet (push fan 1100 rpm, pull fan 1400 rpm). Maar ja hij draait 24/7 op 100%. Dan wil ik niet echt hoger als 65C gaan. Wat ik nog niet heb geprobeerd is under-volting. Schijnt dat 4.0GHz stabiel met -0.05V moet kunnen.
 
Ik heb even wat gerommeld in de BIOS. Offset mode uitgezet, begonnen bij 4,0GHz @ 1,1V manual mode. Hij staat nu op 4,2GHz @ 1,07V (volgens cpu-z 1,112V). DRAM op 2133MHz @ 1,65V. Na 45 min prime95 stabiel heb ik folding weer aangezet. Temps zijn CPU 58-62C koelste core, 62-68C heetste core, GPU 47C, MB 38C.
 
Ik heb even wat andere hardware in deze kast gedaan. De familiekamer PC krijgt een upgrade van SG05 (zie pic) naar FT03-mini.

Freddy, hier had ik die kleine schroeven voor nodig.

fh-rebuild-1_zpsa7195a1a.jpg


Zo'n Phobya 6-fan splitter als voor alle 5V componenten (leds, ssd, dvd).

fh-rebuild-2_zps840268ec.jpg


Hertog Jan 40% korting bij Hoogvliet

fh-rebuild-4_zps11ccf3e7.jpg


Advanced LRT was te dik voor de Monsoon fittings dus wat oude DD witte tubes

fh-rebuild-5_zpsaf6ace8d.jpg


Cable city

fh-rebuild-11_zps5341d521.jpg


MDPC-X zwart en aqua

fh-rebuild-12_zps9c67ad39.jpg


2.5" schijf kan er ook bij

fh-rebuild-15_zps9060afd0.jpg


lastig om kabels weg te werken in zo'n kleine kastje

fh-rebuild-17_zps7d713754.jpg


110mm res

ft03-mini-new-top-1_zps0f4b9730.jpg


nieuwe top cover gemaakt

ft03-mini-new-top-2_zpseb7431f1.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan