• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
31fubanner.jpg

Zeer klein updatetje maar weer. :p

Had weer eens gehoopt meer te kunnen doen, maar ik bleef te geregeld hangen en verdwaald raken in de probleempjes en de mogelijke oplossingen daarvoor. (Plus natuurlijk het gebruikelijke tijdsverlies dat heet "zoeken naar die schroevendraaier" en voetbal kijken op zondag)

Tijdens dat gezoek naar oplossingen had ik gisternacht diverse hardware ingebouwd om te kijken etc etc.

De combi dakraampje en grakablokken had ik nog niet gezien. Staat lang niet slecht. Alleen nog wat knalgele vloeistof erdoor en het is een mooie doorkijk naar binnen. :p

05.jpg

Van binnen:

08.jpg

Wel heb ik tijd genomen om die messing profielen te boren en te tappen.

06.jpg

Die paaltjes ga ik nu wel direct tegen het frontplaatje aanzetten. De bedoeling van de vorige update gaat voor mij teveel precisiewerk worden. Ben bang dat het dan hier en daar een beetje scheef gaat zitten. Beter simpel houden voor nu. P12 komt steeds dichterbij.

Hier nog een mooie tabletflits foto van de boel met mobo, kaarten en wat radjes erin:

07.jpg

Hoop opties voor een loop, maar elke loop komt net niet mooi uit. Met een T-line is het imo een stuk gemakkelijker om een loop te bedenken. Een reservoir heeft meer beperkingen wat plaatsing betreft.

Maar genoeg ge-update voor vandaag. :)

sponsor

00banner.jpg

Gaatjes-update

Eerst het gat voor de CPU koeler bevestig gaatjes verder afgemaakt. Had deze van de week al gezaagd, maar die was te klein.
Mooi excuus om de figuurzaagvaardigheden verder te trainen. De lijntjes beginnen af en toe aardig recht te worden. :)

01.jpg

Deze keer wel groot genoeg:

02.jpg

selfquote:
Voorin het dak komt mogelijk nog een radiator. Dat zal het beeld daarboven weer drastisch veranderen.

(het idee is nu om ipv een gril de gaatjes een stukje door te trekken op het dak.)
GxhR2dA.jpg

Dat heb ik vandaag gedaan.

Een lili gaatjes bracket als mal gebruikt.

03.jpg

Nog een stuk of 400 te gaan...

04.jpg

Alle gaatjes van de bracket gedaan. :p

05.jpg

Van binnen nog meer mooie gaatjessfeerverlichting. :)

06.jpg

Schoongemaak:

07.jpg

En een vormpje ervan gemaakt:

08.jpg

09.jpg

Van tevoren had ik het gaatjesboren al een beetje geoefend op de oude V1000. Toch was het even spannend om het resultaat onder de plakband vandaan te trekken.

10.jpg

Zag er goed uit op het eerste gezicht. :)

11.jpg

12.jpg

En het resultaat:

13.jpg

Die kruiskopschroeven waren om de radbevestiging even uit te testen; bolkopjes voor deze lengte heb ik direct maar besteld.

Fan boven, rad eronder:

14.jpg

En rad boven,fan eronder:

16.jpg

Waarschijnlijk ga ik in dat koperplaatje van het front ook een paar rijtjes gaatjes boren.

Voor de rad boven combi had ik gelukkig wel bolkopjes op maat.

17.jpg

Met een lili plakkertje:

18.jpg

Morgen de andere radiatoren bevestigen. Pfff. tijd begint te dringen. P12 is volgende week alweer. :p

sponsor

Laatst bewerkt:
Net de gaatjes geteld. Er zijn 670 nieuwe gaatjes bijgekomen. :p

echt mooi gedaan in de top met al die gaatjes :gek

Thanks Vincent! :D

Mooi werk met de gaatjes, de TP is alwel bijna idd en half afgemaakte bakken komen niet bij mij in de auto ;)

haha Thanks! :) Meer dan de helft af zal me zeker wel gaan lukken. Donderdag heb ik nog vrij.:079:

Diep respect om even 400 gaatjes te boren, maar ow wat ziet het er gaaf uit.

Thanks Sw333t! :)

Shit hé, 400 gaatjes is niet niets... Het loont wel, ziet er fucking nice uit!!!

Thanks Nesty! :)

400+ gaattjes...en zo te zien niet 1 fout....jij durft wel :p Knap werk!

Thanks XenoMorph! :) Ik had nog wel een plan B achter de hand. Gat maken en daarin een koperen plaatje met gaatjes . :D

Wooaaa monnikenwerk xD Resultaat is gelukkig erg vet!

Thanks Freddy! :)

Alle gaatjes even schoongemaakt:

19.jpg

20.jpg

Nu verder met dit ding. Fan ophangding is wat te licht voor een radiatortoeter. Die gaat vervangen worden door een plaatje.

21.jpg

Dan nog een gat in de bodem maken voor het 140mm rad. En waarschijnlijk moet de voeding lager gezet worden. Die blokkeert nu namelijk de CPU kabel van het mobo. (anders moet die een lelijke omweg maken.) Dit zal het achterste van de kast niet mooier maken, maar daar zijn achterkanten voor. :p

Nu weer verder.
whip1010.gif

Als ik een custom sateprikker houder wil hebben, dan weet ik al waar ik de gaatjes moet bestellen :D.

haha Zal 's kijken hoeveel de prijs per gaatje zal zijn. :p

Ziet er strak uit zeg 600+ gaatjes boren pffff.

gr sander

Thanks Sander! :) Was voor mij ook een boel pfff ;)

respect voor het super netjes door werken van die gaatjes.
Ziet er echt netjes uit.
Geniet van de build.

Thanks Zwelgje! :)

3fubanner.jpg

Plaatje gemaakt:

22.jpg

Weer tien gaatjes erbij. Dat 120mm gat is met de figuurzaag gedaan. Weer eens wat anders dan rechte lijntjes volgen.

Dat ziet er een stuk degelijker uit als het originele lili plaatje. :p

23.jpg

moertje moertje :)

24.jpg

En die zit goed vast. :p

25.jpg

Fangaatje modden om een verzonken schroefje te kunnen huizen:

26.jpg

De Push-Pull toeter:

27.jpg

28.jpg

Nu die 140mm installeren.
running.gif

sponsor

Alle radjes zitten nu vast. Hier nog twee rauwe flitsfoto's:

10Cf2HW.jpg

Airduct ertussen geplakt. Die ga ik van de week nog even netjes uit een ander plaatje vouwen. Houdt de luchtstroom van beide rads een beetje van elkaar gescheiden. Staat ook wel mooi symetrisch ten opzichte van de vouw in de middenplaat.

NT1PamH.jpg

ongeveer nog te doen:

• Voeding nog laten zakken tot de bodem
  • frontplaatje opnieuw maken
  • zijpanelen bewerken (window en wat gaatjes)
  • hardware plaatsen
  • loop maken
  • kabelmanagment zal ik denk ik niet veel tijd meer voor hebben. (hoop dat ik nu m'n lift naar PT niet kwijt ben)

sponsor

Ahh, echt supper netjes allemaal!,

nu wil ik toch ook wel weer een lianli! heb er al zoveel gehad, maar dat blijven echt DE cases!

Thanks k.3nny! :) Zelf heb ik bijna geen ervaring met cases van een ander merk. Ik heb zelfs helemaal niet zoveel ervaring met computerkasten. 1e kast: zo een plastic geelbruine, 2e kast een brushed alu van een onbekend merk, 3e kast de V1000, 4e kast: de V2000 en de 5e kast: weer een V1000. :D Dit in een tijdsbestek van ongeveer 18 jaar. :icon_karu:
Misschien is het de kwaliteit van deze kasten die me niet naar iets anders doet verlangen, of ik ben gewoon erg eenkennig en ongelofelijk saai. :schaam ;)

00banner.jpg

De voeding moest een stukje omlaag. Dit omdat er tussen de voeding en de middenplaat geen ruimte zat, Er moest wat ruimte komen om de CPU kabel van het mobo direct door de middenplaat naar beneden te laten lopen.
Een mm of vier lager zou hiervoor genoeg zijn.

Door de focus op de theedoek is de foto een beetje onduidelijk. Het gaat om dat lijntje. Dat is het reepje dat eraf moest.

01.jpg

De gaatjes van de psu extender 4mm verlengt

02.jpg

Nieuwe PSU voetjes gemaakt. :)

03.jpg

Die waren in 1e instantie bijna 3 mm te groot. Dat heb ik eraf gevijld. Vandaar die broek vol messinggruis. :p

Messing brushed PSU stands

04.jpg

06.jpg

05.jpg

En waar het allemaal om te doen was:

07.jpg

Voldoende ruimte voor een paar kabeltjes.

En nog een beluchtingsopeningetje erbij. :)

08.jpg

Straks even een filtertje voor die opening knippen.

Nu even het frontplaatje opnieuw maken. Daarvan morgen weer een update. :039:

sponsor

Heb zelf ook op 1 of andere manier een liefde voor de saaiheid, strakheid, kwaliteit en materiaalkeuze van Lianli :)
Maar 1 kast die dat hier overwonnen heeft en dat was de Origen Ae (ook brushed alu alleen dan 5mm)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan