• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
K8TAHJr.jpg





sponsor






Blijft altijd spannend om een gloednieuwe kast te lijf te gaan met zagen en boren. :p



Halverwege en drie zaagjes verder.




Eindelijk! :D




Gelijk checken of het raampje paste...beetje doordrukken en het leek goed te passen.
Wel mooi effect met dat licht erdoor.




Eerste gat in de kast een feit.




Nog even bekijken met een plexiglaasje van een koelblok zonder beschermplastic:



Ziet er op zich wel verrukkelijk uit. :) .



Moet alleen nog de randjes een beetje ontbramen en een paar net niet bochtjes wegwerken, zodat je er ook met je neus bovenop kan zitten kijken





En tijd om opties te overwegen:

Met of zonder het metalen frame... En als zonder frame: keuze: met of zonder gaatjes voor de binnenzeskant laagbolkop boutjes.








Eerst maar weer eens de kast in elkaar zetten en het mobo en de kaarten erin steken. Beter eerst even wat meer van het totaalplaatje bekijken.



:039:



sponsor
 
tumblr_megpxz0Law1rmot3ko1_400.jpg



Op dit moment ziet het er het mooist uit zonder frame.
Maar ik denk als je je binnenkant erbij fantaseert met die gpu blocks dat het totaal plaatje dan toch mooier wordt met frame.
Maar .. verras ons :)
 
Thanks voor de input :) Dat was mijn gedachte ook een beetje. Voorin het dak komt mogelijk nog een radiator. Dat zal het beeld daarboven weer drastisch veranderen.

(het idee is nu om ipv een gril de gaatjes een stukje door te trekken op het dak.)
GxhR2dA.jpg
 
00banner.jpg
LhKqomc.gif



TP12 komt nader. Beetje voort maken begint nu een beetje een must te worden. Bij deze dan. :D


Vandaag een poging gedaan het gat van het front te vullen. Ideeën hiervoor had ik een beetje te veel en daardoor kwam ik geen stap verder. Vanmiddag maar een stapje gezet onder het mom van "zie wel waar het uitkomt".


hop

01.jpg




hop

02.jpg



en hop:


het frontgat is gevuld :)

03.jpg


Moet nog even bepalen of ik het front brushed ga doen of polijsten.


Niet supernauwkeurig@kiertjes, maar dat gaat later nog wel goed komen.

04.jpg



Plaatje wil ik vast gaan maken met een alu plaatje aan de binnenkant die weer aan de kast vast komt te zitten.
Leek me wel mooi om daarvoor aan de buitenkant messing dopmoertjes te gaan gebruiken.

07.jpg


05.jpg




En met een beetje verbeelding kan je dit raampje (dat ook op het dak van de kast komt) er alvast inplaatsen. Ik zie het zelf in ieder geval al helemaal voor me en heb het goed gekeurd.

06.jpg



Dat was 'm voor vandaag. :039:



sponsor
 
00banner.jpg




Ik had gehoopt iets meer te doen, maar het is gebleven bij gaatjes boren rond de raampjes. :schaam



01.JPG





02.JPG





03.JPG





Nu nog een manier verzinnen om het koperplaatje van de voorkant met de kast te verbinden. Aanvankelijk wilde ik dat doen met een plaatje over de gehele binnenkant van het front. Daar dan een beetje ruimte tussen voor sneaky kabelbeheer.
Maar dan zijn de gaatjes niet meer zichtbaar, waardoor voor mij het V1000 gevoel een beetje verdwijnt. Om diezelfde reden ook de dopmoertjes weggehaald.


04.JPG



Zelf dacht ik aan zo iets:

05.jpg


Aan dat plaatje kan eventueel misschien het reservoir aan verbonden worden. Maar dat hangt ook weer van slang/buisjes route af. :icon_eyes:



Tot zover de update. :eenhoorn: :icon_jook:



sponsor
 
00banner.jpg







Dingetje gekregen welke extra aandacht verdient. :D

Vaak had ik zonder succes naar een dergelijk iets zitten zoeken. Werd het me van de week in de chat zomaar even aangeboden. :) L3P kwam op z'n werk een kraantje tegen en zei dat bij het zien van dit bronzen/messing kraantje gelijk de associatie "coolfris" in hem op kwam.


Opgestuurd en vandaag aangekomen:

kraantje 300 P.S.I.





Ik denk dat i z'n plekje wel gaat vinden. :)





Super bedankt nogmaals l3p! :023:






sponsor


258qn92.jpg
 
3fubanner.jpg



Vanmiddag heeft de nieuwe verstekzaag zijn eerste kennismaking gemaakt met datgeen waar hij voor gemaakt is:

01.jpg



Ook nog de middenplaat van gaatjes en inkepingen voorzien om de boel te kunnen verbinden. De kast kan nu weer stevig in elkaar geschroefd worden.

02.jpg



Daarna nog even de irl sketchup erbij gehaald om te bekijken hoe ongeveer verder te gaan:

03.jpg


Ik geloof dat het wel redelijk de goede richting op gaat.

Pompen staan op een Shoggy Sandwich.Die heb ik een beetje bijgesneden en alle stukjes paste precies. Hield hier nog een klein mini-sandwichje aan over. :)

04.jpg


(Zag net dat er nu ook een black edition van de Shoggy Sandwich is. )

Koperreepje dat ervoor zit was om even te bekijken hoe dat staat. Waarschijnlijk dat ik daar een iets breder fosforbronzen plaatje voor in de plaats komt.

Het frontplaatje waar dat raampje in zit ga ik opnieuw maken. De kieren zijn mij iets te groot om niet op te vallen. Als deze opstelling zo blijft, komt het raampje in het nieuwe frontplaatje iets hoger, zodat i precies tussen het rad en de pomp komt te zitten.


Morgen maar eens die paaltjes boren en tappen + nog wat korte stukjes zagen om daarmee de paaltjes met het frontplaatje te verbinden. Dan zit die ook weer vast.






sponsor
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan