Ik wil een klein pctje bouwen die niet al te veel stroom vreet. iets dat gewoon mijn standaard desktop kan worden en dag en nacht aan kan staan. om het geluid te beperken wil ik van mijn vormalige fileserver het mobo/cpu combo gebruiken.
Mobo: Intel(R) Desktop Board D945GCLF (al in bezit)
CPU: Onboard 1.6GHz Atom (al in bezit)
RAM: Kingston DDR2 2GB (al in bezit)
Harddisk: 2TB Western Digital Green (al in bezit)
Case: Lian Li PC-Q07
LAN: Intel Gigabit (al in bezit)
PSU: uit mijn hoofd geen idee, 150 watt uit mijn hoofd (al in bezit)
Verlichting: geen
Fittingen: Feser 1/4 (geen opschuif dingen)
Slangen: Feser Tube 1/2 UV
Vloeistof: Feser
Fan: IBL 120/1000
Fan Controller: iets kleins.
Dempingsmateriaal: IBL Patch set
Nou heeft deze niet echt koeling nodig zoals je kunt zien. Ik wil hier wel een straaltje water over laten lopen, maar het hoeft niet echt veel te zijn. de reden voor het straaltje water is om het stil te maken. Normaal zit er een 40mm fan op, en nu zit er al een 60 op met verloop naar 40. Het moet nog stiller kunnen. Ik wil daarom dus een pomp die vooral stil is (prestaties zijn minder belangrijk). In principe kan deze in een koele ruimte ook zonder koeling, maar met het oog op de zomer wil ik wel koeling hebben. Het moet dus een stuk stiller dan de standaard 350 pompjes etc). Ook zit ik met de volgende problemen:
Geen ruimte intern voor 120mm fan (en dus ook geen radiator) zoals ik kan zien.
Geen ruimte voor reservoir.
Ik wil het geheel vooral klein en stil houden. De kast is al groot genoeg eigenlijk, maar als ik een rad alleen extern kan doen dan moet het extern maar wel klein. Ik wil ook maar een 120 rad met 1 fan (en geen shroud) gebruiken om het geheel te koelen, en misschien zelfs een nieuwe fanloze voeding aanschaffen Ik heb nog 1 IBL 120/1000 fan liggen.
Misschien dat ik ergens een window ga maken, als er ruimte is daarvoor. Aangezien ik deze kast nog nooit in het echt heb gezien weet ik dat niet. Ik denk echter van niet.
Kwa radiator weet ik zelf niet wat ik moet hebben. Het liefst een wat dunnere (Ik heb aan mijn PC een TFC Xchanger 360 Triple hangen.
Wat betreft het koelblok weet ik het nog niet helemaal. ik heb in ieder geval maximaal 7CM volgens Lian li.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
1. Kies jouw Radiator:
Black Ice GT Stealth 120 Black
2. Kies jouw Fans:
al in bezit
3a. Kies jouw CPU block
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
6. Kies jouw Koelvloeistof
Feser
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
Feser 1/2
8. Kies jouw Fittingen
Feser 1/4
Mobo: Intel(R) Desktop Board D945GCLF (al in bezit)
CPU: Onboard 1.6GHz Atom (al in bezit)
RAM: Kingston DDR2 2GB (al in bezit)
Harddisk: 2TB Western Digital Green (al in bezit)
Case: Lian Li PC-Q07
LAN: Intel Gigabit (al in bezit)
PSU: uit mijn hoofd geen idee, 150 watt uit mijn hoofd (al in bezit)
Verlichting: geen
Fittingen: Feser 1/4 (geen opschuif dingen)
Slangen: Feser Tube 1/2 UV
Vloeistof: Feser
Fan: IBL 120/1000
Fan Controller: iets kleins.
Dempingsmateriaal: IBL Patch set
Nou heeft deze niet echt koeling nodig zoals je kunt zien. Ik wil hier wel een straaltje water over laten lopen, maar het hoeft niet echt veel te zijn. de reden voor het straaltje water is om het stil te maken. Normaal zit er een 40mm fan op, en nu zit er al een 60 op met verloop naar 40. Het moet nog stiller kunnen. Ik wil daarom dus een pomp die vooral stil is (prestaties zijn minder belangrijk). In principe kan deze in een koele ruimte ook zonder koeling, maar met het oog op de zomer wil ik wel koeling hebben. Het moet dus een stuk stiller dan de standaard 350 pompjes etc). Ook zit ik met de volgende problemen:
Geen ruimte intern voor 120mm fan (en dus ook geen radiator) zoals ik kan zien.
Geen ruimte voor reservoir.
Ik wil het geheel vooral klein en stil houden. De kast is al groot genoeg eigenlijk, maar als ik een rad alleen extern kan doen dan moet het extern maar wel klein. Ik wil ook maar een 120 rad met 1 fan (en geen shroud) gebruiken om het geheel te koelen, en misschien zelfs een nieuwe fanloze voeding aanschaffen Ik heb nog 1 IBL 120/1000 fan liggen.
Misschien dat ik ergens een window ga maken, als er ruimte is daarvoor. Aangezien ik deze kast nog nooit in het echt heb gezien weet ik dat niet. Ik denk echter van niet.
Kwa radiator weet ik zelf niet wat ik moet hebben. Het liefst een wat dunnere (Ik heb aan mijn PC een TFC Xchanger 360 Triple hangen.
Wat betreft het koelblok weet ik het nog niet helemaal. ik heb in ieder geval maximaal 7CM volgens Lian li.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
1. Kies jouw Radiator:
Black Ice GT Stealth 120 Black
2. Kies jouw Fans:
al in bezit
3a. Kies jouw CPU block
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
6. Kies jouw Koelvloeistof
Feser
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
Feser 1/2
8. Kies jouw Fittingen
Feser 1/4
Laatst bewerkt: