• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kratradio

ff een vraagje... waar heb jij je voltmeter , je accu's en je versterker vandaan en heb je misschien iets van een aansluitschema ? ik wil namelijk zelf ook zoiets maken voor op de boot !
 
ff een vraagje... waar heb jij je voltmeter , je accu's en je versterker vandaan en heb je misschien iets van een aansluitschema ? ik wil namelijk zelf ook zoiets maken voor op de boot !

Accu's van de locale beveiligingszaak. Versterker van de media markt (tip, koop via kratradio.nl een TA2024, die gebruiken veel minder energie en gaan ietsje harder). Voltmeter heb ik via tweakers.net waar iemand een samenkoop actie had georganiseerd voor die dingen.

Ik heb het zeg maar zo aangesloten.
Kratradio.jpg
 
Ja zou mogelijk zijn maar ik kan gratis aan speakers + radio + accu lader komen ( Hartstikke handig zo'n vader die veel dingen bewaard) en voor de prijs van die accu kan ik geen atom systeem kopen... maar misschien als er nog eens elke maand een looncheck op mijn deurmat ligt
 
Ja zou mogelijk zijn maar ik kan gratis aan speakers + radio + accu lader komen ( Hartstikke handig zo'n vader die veel dingen bewaard) en voor de prijs van die accu kan ik geen atom systeem kopen... maar misschien als er nog eens elke maand een looncheck op mijn deurmat ligt

Haha ik zou er geen pc in stoppen :p Gebruikt te veel accu.

Ik heb trouwens gemeten. Op normaal volume kan ik een dag op de accu spelen :098: wacht maar eens als dr een zuinigere versterker (class T ipv class A) in komt. Kan ik nog langer en harder spelen.

Class T heeft een efficientie van 90% :) Class A hooguit 50%.

Laat foto's zien van je krat als die af is heh :)
 
ik ben van om een kratradio te maken,
ik heb nog 2 accu's staan dan zijn 12V 7,2 ampère accu's.
deze zijn nu op elkaar aangesloten,
heb ik nu meer stroom/ ampère of kan hij gewoon langer mee?
en heeft iemand een foto/plaatje voor mij hoe alle aansluitingen enzo zitten?
bedankt!
ik heb trouwens gehoord dat de radio + versterker aardig warm kunnen worden, dus ik heb een 12V ventilatortje uit een oude pc gehaald. is dat gewoon op accu aansluiten?
en kan ik ook dat als radio aangaat dat de ventilator ook aangaat?
als je hem dus maakt moet ik dan gewoon aansluiten dus zeg maar kabeltjes puggen en klaar of moet ik ook zekeringen en schakelaars en dat soort dingen inpluggen.
een voltmetertje wil ik ook aansluiten zodat ik kan zien hoe vol de accu is. alleen daar wil ik schakelaartje voor dat ie aangaat als ik het wil en anders uitblijft.

http://www.kijkshop.nl/product/9574.../car-audio/speakers/marquant-speakers-mcs-16/
http://www.kijkshop.nl/product/1551...udio/versterkers/marquant-versterker-mca-200/
http://www.kijkshop.nl/product/2719...car-audio/autoradio-s/lenco-autoradio-cs-321/

dat zijn de dingen zeg maar die ik erin wil hebben. alvast bedankt hea!
 
Hoe de aansluitingen zitten is erg afhankelijk van welke onderdelen je gebruik maakt.
Hoe meer ampère je hebt, hoe langer je speelduur is, voor de meeste versterkers heb je 12V nodig. Hoe dat precies moet aansluiten weet ik niet want ik heb daar geen ervaring mee :dunno maar zoek op parallele koppeling op geschakelde ;)
P.S. Hier is een hele hoop info te vinden over kratradio's, op tweakers.net zijn ze wat kratradio's betreft nèt wat actiever :D
 
Hoe de aansluitingen zitten is erg afhankelijk van welke onderdelen je gebruik maakt.
Hoe meer ampère je hebt, hoe langer je speelduur is, voor de meeste versterkers heb je 12V nodig. Hoe dat precies moet aansluiten weet ik niet want ik heb daar geen ervaring mee :dunno maar zoek op parallele koppeling op geschakelde ;)
P.S. Hier is een hele hoop info te vinden over kratradio's, op tweakers.net zijn ze wat kratradio's betreft nèt wat actiever :D

oowkej, thnx!
dus het is niet zo dat ik met meer ampère die radio ''opblaas'' ofzo?
maar ik zal nog even kijken op die site ensow!
 
Als je teveel volt hem blaas je hem wel op, met meer ampère speelt hij langer, volt is de 'motor' van de stroom en ampère is de 'brandstof', een grotere motor en je blaast hem op, met meer brandstof kan je langer doen ;)
 
Terug
Bovenaan