• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kratradio

Hoe bedoel je. Welke accu('s) en lader?

Want ik heb zelf een auto-accu lader (waar ik binnekort een diode tussen zet dat ik met 13.8v laad) die 4a kan leveren. Als ik dan speel met mijn versterker dan heb ik nog genoeg sap over (accu's laden 3A en muziek spelen 1A).

Heb je echter een druppellader dan heb je wel een extra voeding nodig zodat je met je voeding speelt en met je druppellader de accu('s) laad.

Als ik meer info heb dan zal ik ff een schematje tekenen voor je misschien word het dan duidelijker.
 
ik heb 2 accu's 12 V 7.2 ampère.
2accu's speelt langer dacht ik.
VL12LA BATTERIJLADER VOOR LOODZUUR BATTERIJEN 12V - HTP Online Shop van verlichting tot noodverlichting
LoodGel-accu 12V 7.2AhKratradio.nl
dat zijn de accu en lader die ik wil gaan gebruiken.
maar is het dan mogelijk om de accu op te laden en met de autoradio gewoon muziek te luisteren?
dus opladen en gebruiken tegelijkertijd.
of moet er dan een schakelaartje tussen dat ie dan op netstroom gaat als de stekker in het stopcontact zit?
ik hoop dat het een beetje duidelijk is,
en bedankt als je zown schemaatje wil maken!
is kratradio.nl een betrouwbare site om wat spullen te bestellen? zoals schakelaartjes ensow?
 
ik heb 2 accu's 12 V 7.2 ampère.
2accu's speelt langer dacht ik.
Jup, stel een accu voor als een emmer met stroom. Je hebt nu 2 emmers. Dus meer stroom beschikbaar die je versterker kan opdrinken.

VL12LA BATTERIJLADER VOOR LOODZUUR BATTERIJEN 12V - HTP Online Shop van verlichting tot noodverlichting
LoodGel-accu 12V 7.2AhKratradio.nl
dat zijn de accu en lader die ik wil gaan gebruiken.
maar is het dan mogelijk om de accu op te laden en met de autoradio gewoon muziek te luisteren?
dus opladen en gebruiken tegelijkertijd.
of moet er dan een schakelaartje tussen dat ie dan op netstroom gaat als de stekker in het stopcontact zit?
ik hoop dat het een beetje duidelijk is,
en bedankt als je zown schemaatje wil maken!
Je lader is 350 mA. Dus je moet wel een voeding hebben, want anders maak je je accu alleen maar leger tijdens het laden en spelen (versterker vraagt meer als je lader kan leveren, dus je accu's moeten dan ook energie leveren).

schemaw.png


is kratradio.nl een betrouwbare site om wat spullen te bestellen? zoals schakelaartjes ensow?
Jup, Levi is betrouwbaar (heb persoonlijk contact met hem gehad). Echter kun je dat kleine grut waarschijnlijk goedkoper krijgen als je een lokale plentyparts vind. Anders heb ik nog wel wat wipschakelaars liggen.
 
thnx voor die schema, maar voor die voeding kan ik toch een oude pc voeding pakken?(heb ik ook ergens gelezen)
nee oowkej, dan zal ik daar nog wel even kijken op kratradio.nl en anders uit een winkel wat jij net ook zei,
en dan komt dat wel goed hoop ik met die radio, en anders vraag ik nog wel even weer,

Thnx!!!
 
thnx voor die schema, maar voor die voeding kan ik toch een oude pc voeding pakken?(heb ik ook ergens gelezen)
nee oowkej, dan zal ik daar nog wel even kijken op kratradio.nl en anders uit een winkel wat jij net ook zei,
en dan komt dat wel goed hoop ik met die radio, en anders vraag ik nog wel even weer,

Thnx!!!

PC voeding kan ook. Moet ej alleen zorgen dat er wat belasting is voor de 3.3 en 5v lijn. Weet niet precies hoe ze dat doen, maar ik denk als je een paar gloeilampjes gebruikt dan heb je wel genoeg belasting. Om de voeding aan te zetten moet je op de 24pin een jumperdraadje tussen de zwarte en groene draad stoppen.
 
oowkej dus er gaan al 2 draden naar de radio en versterker ensow, en dan die groene draad komt een aparte zwarte draad voor ofniet?
en maakt het ook uit welke zwarte draad?
want er zitten 9 zwarte om die groene heen.
 
oowkej dus er gaan al 2 draden naar de radio en versterker ensow, en dan die groene draad komt een aparte zwarte draad voor ofniet?
en maakt het ook uit welke zwarte draad?
want er zitten 9 zwarte om die groene heen.

Jup 2 naar radio & versterker. Maar die moet pas na de schakelaar want anders dan staat je voeding in contact met je accu's en dat wil je niet. Pas na het eerste schakelaartje.

En welke zwarte draad op je voeding maakt niets uit. Alle zwarte draden zijn GND's. Dus dat maakt niets uit.
 
ja owkej, ik heb hier namelijk genoeg oude voedingen dus ik zat al mooi te kijken,
en die schema, daar staat bij de voeding bij de rode draad een schakelaar dat hoeft niet bij de zwarte?(miss domme vraag maar ik wil het zekere voor het onzekereXd)
moet ik voor de voeding/accu schakelaar een 1polig of 2polig?
want bij die 1 polig staan 2 pennetjes waar je kabels aan vast kan maken? dus dat lijkt mij +(accu) - +(voeding)
en bij 2 polig 6 van die dingen. http://www.kratradio.nl/products-page/accessoires-en-modificaties/schakelaars/
kan ik trouwens voor de belasting van de voeding ook gewoon een ''oude'' hardeschijf of cd speler aansluiten?
aangezien die aansluitingen daar al voor zijn?
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late ractie. Dr waren vrienden.

Enkelpolig kan want je hebt in mijn geval een GND voor alle apparatuur in/aan je krat. Dit voorkomt storingen. Het enige wat je schakelt is de plus. Of die van de accu of die van de voeding.
 
dat maakt niet uit, ik kan er toch pas volgend jaar mee aan de gang. was wel bedoeld om eind 2010 af te krijgen zodat we met wat vrienden met oud en nieuw muziek konden luisteren maar dat gaat nu niet meer door wegens ongeplande uitgaven, dus de radio is nu uitgesteld tot volgend jaar.

ik zat nog even te kijken bij google afbeeldingen voor enkelpolig schakelaar, en dat is me duidelijk nu, opzich best logisch maar ik moest het even duidelijk zien, en qua belasting van de voeding zou dat willen ofniet? want ik heb nog harde schijven ensow over?
 
Hey Black, Ik heb het plan om zelf een kist te gaan maken weer opgevat, daar komt uiteraard een log voor maar eerst een vraagje .... ik heb het volgende schema gepaint :
20r45jn.jpg

zie jij nog iets wat zou moeten worden veranderd ?
 
Hey Black, Ik heb het plan om zelf een kist te gaan maken weer opgevat, daar komt uiteraard een log voor maar eerst een vraagje .... ik heb het volgende schema gepaint :
20r45jn.jpg

zie jij nog iets wat zou moeten worden veranderd ?

Nope. Als ik het goed zie zit alles parralel op de accu dus dan krijgt ieder onderdeel spanning.

Zorg wel voor fatsoenlijke dikke bekabeling. Niet dat het veel stroom gaat trekken maar de spanningsval is minder als je dikkere kabels gebruikt. Zelfs in zo'n kleine situatie als deze, dit heb ik opgemerkt uit eigen testen :p
 
nou, vandaag heb ik even de radio speakers en versterkertje gekocht,
maar de versterker doet het niet, (marquant mca 200) alles aangesloten maar komt geen geluid uit, hoor alleen maar ruis en het apparaat is binnen een minuut gloeiend heet. ik heb zo aangesloten:
B+ & REM op de +
GND op de -
autoradio via de rood witte tulpjes aangesloten.
hij staat gewoon op autoaccu,
maar is hier iets verkeerds aan? of moet er nog een zekering tussen de accu en versterker?
maar nu zeg ik er wel bij dat de doos al open geweest was en dat de versterker al redelijk beschadigd was,(deukjes en krasjes)
dus ik ga morgen heen in de hoop dat ik hem kan ruilen(kijkshop)
de radio en speakers doen het wel weer goed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan