• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kratradio

ik had nog even een vraagje,
de accu's staat op het plaatje dat de plus op plus moet en min op min en dan naar radio versterker enzow,
maar de accu's die ik heb staan zo : plus op de min aangesloten en dan heb ik op allebei 1 pool. probeer het zo duidelijk mogelijk te zeggen:p
kan ik ze zo ook laten staan?
of meot het zoals het ie aangaf?
 
ik had nog even een vraagje,
de accu's staat op het plaatje dat de plus op plus moet en min op min en dan naar radio versterker enzow,
maar de accu's die ik heb staan zo : plus op de min aangesloten en dan heb ik op allebei 1 pool. probeer het zo duidelijk mogelijk te zeggen:p
kan ik ze zo ook laten staan?
of meot het zoals het ie aangaf?

Staan de accu's in serie of parralel? Want in serie moet anders. Dan heb je 24v op 12v apparatuur staan. Je moet bij de accu's plussen bij elkaar laten komen en minnen bij elkaar laten komen. Anders dan heb je waarschijnlijk 24v er op staan.
 
dan zal er wel 24 volt op staan, had de radio al aan de rook net, ( doet het nog wel) wat je net zei is serie plussen in minnen bij elkaar?
want dan zal hij parralel staan,
ik heb heir totaal geen verstand van. maarjah, zo leer je ook nog eens wat:p
 
Zo moet het dus ;)

uitleg.png
 
Sorry man voor de veel te late reactie. Blijkbaar mailde hf niet meer dat er reacties waren. Maar je moet de laadstroom weten in (A). Mijn accu's laden als ze knettertje leeg zijn met 3A. Ik heb een 4a lader dus dat gaat prima. Je meot dus sowieso ongeveer een lader van 4+ A hebben.
 
Terug
Bovenaan