• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koelingsprobleem Lian-Li PC-B25FB

Roel1966

Junior Member
Beste Highflowers,

Afgelopen dinsdag heb ik mijn nieuwe Lian-Li pckast binnengekregen via Highflow die ik na een beetje speurwerk de meest interessante kast vond. Ook zo qua design beviel hij me en ik wilde een ietwat kleinere kast zodat mijn bureau niet zo heel vol staat zoals met mijn vorige Antec P193. In het eerste ogenblik ziet de kast er ook zoals Lian-Li claimgt gewoon gelikt uit en er zit bijna niets van plastic aan. Het beloofde dus nogal wat te worden en enthousiast ben ik toen eraan begonnen alles in te bouwen, netjes zoveel mogelijk bekabeling weggewerkt, enfin waarna toen de eerste test na 1 avond zwoegen eraan kwam.

Belangrijk vond ik ook dat er genoeg koeling in de kast is en bij die Lian-Li zitten dus 2 x 12 cm intakefans, 2 x 14 cm outtake aan de bovenkant en 1 x 12 cm outtake aan de achterkant. Uitgaande dus ervan dat de koeling in orde moest zijn ben ik gaan uittesten waarvoor nu ook het ideale weer is en meteen een goede koeltest kan uitvoeren. Enfin daarna begon het hele gedoe namelijk het moederboard gaat idle omhoog tot soms 43 graden, waarna de cpu ook al volgt met temps tot rond de 40tig graden idle. Te bedenken dat dus de fans allemaal op de hoogste toerentallen draaien, mag je toch dacht ik wel lagere idle temperaturen verwachten.

Nu is eigenlijk mijn vraag welke ervaringen anderen hebben met Lian-Li kasten en of die ook problemen met de koeling hebben, en dan natuurlijk aansluitend wat voor actie jullie ondernomen hebben. De volgende stappen ben ik zelf al aan het ondernemen namelijk als eerste de Zalman CNPS10 Extreme koeler eruit waarvoor ik inmiddels al bij Freddy een Noctua DH14 heb besteld. Dus Freddy geef die postduif flink veel water en voer zodat de cpu koeler er snel aan komt want volgende week zou er een hittegolf komen. Enfin de keuze om die Zalman eruit te gooien is simpelweg omdat dat ding teveel lawaai maakt en er maar 1 koeler op kan dus geen push/pull.

Verder had ik nog 3 x Noctua-fans kunnen krijgen van een kennis van mij en wil ik dus die standaard Lian-Li fans gaan vervangen, want het valt mij al op dat vooral die voorste intakefans maar een klein briesje lucht blazen. Verder heb ik bij Freddy nog 2 x 14 cm Noctuafans besteld en wil ik ook die bovenste outtakefans eruit gooien, ook omdat die naar mijn mening maar een briesje lucht uit blazen. Helpt dit allemaal niet dan ben ik ten einde raad en weet ik ook verder niet meer wat ik kan doen, ja buiten dan aan de kast gaan modden maar er is gewoon nog weinig ruimte om extra fans erin te zetten.

Inmiddels heb ik dus ook de harde schijven teruggebracht van de 4 stuks die ik er eerst in had zitten tot alleen nog 1 harddisk en dan mijn SSD, maar dat scheelde eigenlijk ook bijna zo goed als niks. Overigens mijn kamertemperatuur is wel dan nu gemiddeld 26 graden, wat natuurlijk ook wel een rol erin mee speelt maar mij nog niet echt extreem lijkt. Hieronder aan de mail schrijf ik trouwens even mijn systeemconfig, en hoop ik dat andere Lian-Li gebruikers mij misschien de gouden tip kunnen schrijven. Of dat ik mij misschien te druk maak om die idle temps en anderen dezelfde temps hebben met diezelfde config.

Systeemspecs :

Cpu : Intel Core i7 920 ( stepping D0 )
Cpukoeler : Zalman CNPS10 Extreme
Moederboard : Asus P6T
Geheugen : 3 x 2 Gb Corsair Dominator DDR3 1600 Mhz
Videokaart : Asus HD5770 1 Gb GDDR5
Geluidskaart : Soundblaster X-Fi XtremeMusic
Dvdbrander : LG
Harddisks : 3 x 500 Gb Seagate Baracuda, 1 x 1 Gb Seagate Baracuda
SSD : Intel X25-M 80 Gb
Voeding : Corsair HX620
Behuizing : Lian-Li PC-B25FB
 
Je kan op internet wel vaker lezen dat de standaard fans Lian li in de behuizingen niet al teveel airflow geven.
Ik denk dat ze bij lianli stilte boven aan het lijstje hebben gezet en daardoor stille fans meeleveren die niet al te hard draaien.

Met jouw nieuwe fans moeten de temperaturen wel omlaag gaan.
De postduif gaat maandag weer werken en als die zijn werk goed doet heb jij dinsdag :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hoi Freddy,

Inmiddels heb ik al 3 Noctuafans erin zitten en ik merk nu toch wel al een veel betere airflow, en qua stilte vind ik eerlijk gezegd die Noctua's toch nog een stuk stiller en een veel betere flow. Alleen wat die Zalman betreft blijven de temps toch nog te hoog dus ik ben blij als dinsdag de Noctua cpukoeler komt, zeker nu dat het ook nog steeds warmer word. Denk ook wanneer die 14 cm Noctua's bovenin zitten dat dan de temps toch wel moeten gaan zakken, dus ik kijk in elk geval uit naar dinsdag als de Highflowduif aan komt.

Uiteraard weer many thxx !!
 
Je kan ook ondertussen even proberen de zalman cooler opnieuw te monteren.
Het komt regelmatig voor dat een koelblok niet goed op de CPU zit of dat koelpasta niet goed is uitgesmeerd.

Welke koelpasta je gebruikt is overigens ook belangrijk.
Arctic MX-3, Arctic Silver 5 etc. presteert beter dan de standaard meegeleverde koelpasta bij coolers.

Hier een topic over hoe je het beste koelpasta kan aanbrengen:
http://www.highflow.nl/forum/f14/koelingspasta-handleiding-165/

Hoi Freddy,

Het vreemde van die Zalman vind ik dat wanneer het moederboard in de kast zit dat ie ietwat naar beneden toe helt en niet helemaal haaks erop zit, echter heb ik wel 10 keer gecontroleerd of ie goed op het retentionbracket zit. Gisteren heb ik ook nog eens extra die fan eraf gehaald om de 4 schroeven na de trekken en die zitten muurvast dus het kan niet anders dat ie goed erop zit. Wat ik daarbij al een minpunt vind is dat er geen backplate bij zit en ie aan de achterkant alleen met 4 simpele schroefjes bevestigd kan worden.

Wat betreft de koelpasta heb ik Artic Silver 5 gebruikt en tegenwoordig breng ik die met de wijsvinger aan en die dan in een plastic zakje gewikkeld, waarna ik dan van het middenuit de pasta gelijkmatig verdeeld heb. Qua hoeveelheid heb ik ongeveer een dikke rijstkorrel gebruikt dus het lijkt mij toch sterk dat het aan de pasta zou liggen. Eergisteren heb ik nog op dezelfde manier een Sythe Big Shuriken geplaatst in een barbonekastje van Silverstone, en zelfs met die simpele Scythe op een i5 750 word die idle net nog geen 34 graden. dus het lijkt mij dan toch sterk dat het aan de montage of pasta kan liggen.

Wat mij ook wel een beetje frustreerd is dat het moederboard ( Asus P7P55-M ) netjes 30 graden blijft, en zou je toch zeggen dat de temps in zo'n barbonekastje wel wat hoger liggen. Nu weet ik wel dat die i7 920 een heethoofd kan zijn en die P6T boarden ook niet de koelsten zijn, maar zelfs nu met die Noctua's in de case gaat ie naar de 45 graden. Heb zelfs een 9 cm Noctuafannetje van een andere Noctua koeler op de harddiskcage erbij gezet maar het maakt geen r**t uit. Punt is dat het naar mijn mening een top-kastje is en nu dan ook een van de betere fans erin zitten, maar het nog steeds niks uit maakt en dan twijfel ik aan mijn eigen kunnen.

Ik heb zelfs de stoffilters aan de voorkant eraf gelaten omdat ik merktte dat de intakefans minder lucht verplaatsten, en dan bovenin heb ik mijn harddiskbracket erin gezet omdat wanneer er geen hdd in zit er een open gat zit. Althans er zit zo'n klepje ietwat verder terug waardoor dan die Zalman ook nog eens rechtstreeks lucht van buitenuit kan aanzuigen, maar allemaal voor niets. Denk dat ik het maar even zo laat en afwacht totdat de Noctuakoeler dinsdag binnen is, want de ellende is dat ik dan alweer het hele moederboard eruit moet halen. Ook dat gekledder met die pasta ben ik geen vriendje van omdat men zegt dat dat goedje nogal giftig is, maar nu weet ik niet of dat met die Artic Silver 5 ook nog zo is.

Enfin ik wacht even tot dinsdag af en kijken hoe de temps dan worden wanneer ik de Noctua erop heb zitten, en ook die bovenste outtakefans vervangen zijn door de 2 14 cm Noctuas. Overigens ff voor de duidelijkheid dat ik zeker weet dat dit niet aan jou ligt Freddy, en jij gewoon een goede kast aan mij geleverd heb. Enigste wat ik mij zou kunnen voorstellen is dat Lian-Li gewoon een fout gemaakt heeft en in die kast niet zomaar alle moederboarden en cpu's in gezet kunnen worden.
 
Je kan ook ondertussen even proberen de zalman cooler opnieuw te monteren.
Het komt regelmatig voor dat een koelblok niet goed op de CPU zit of dat koelpasta niet goed is uitgesmeerd.

Welke koelpasta je gebruikt is overigens ook belangrijk.
Arctic MX-3, Arctic Silver 5 etc. presteert beter dan de standaard meegeleverde koelpasta bij coolers.

Hier een topic over hoe je het beste koelpasta kan aanbrengen:
http://www.highflow.nl/forum/f14/koelingspasta-handleiding-165/

Dat topic over het aanbrengen van de koelpasta vond ik heel verhelderend want ik ging er altijd vanuit van een zo groot mogelijk oppervlak bedekken met pasta. Vond dat altijd al een ellende om dat spul goed uitgestreken te krijgen met een bankpasje en vandaar dat ik de laatste tijd maar gewoon mijn wijsvinger in een plastic zakje gebruikte. Alleen na het zien van dat Youtubefilmpje stond ik er verbaasd van te kijken dat net die methode geeneens goed is en er luchtbellen onder komen te zitten. Ik denk dat ik dan ook voor jou methode met het lijntje ga en dan even een kwartslag draaien naar beide kanten. Lachen wel dat ik bij het erop zetten altijd bang er voor was dat de koeler dan ietwat verschoof bij het vastschroeven, terwijl dit net voordelig werkt.

Wat de temps betreft lopen ze bijna per dag omhoog wat het moederboard betreft en zit ik nu al idle op 46 graden, en dacht ik eerst al van misschien ligt het aan de koelpasta van de koelblokjes op de North en Southbridge en de mosfets. Alleen heb ik toen de kast open stond en de pc aan was eens eraan gevoeld maar die worden gewoon warm, dus dan ga ik er vanuit dat die koelpasta zijn werk goed doet. Echt warm dus in de zin van dat je duidelijk kan voelen dat die rond de 45 graden zijn, en het aanvoelt als middelmatig warm water. Ik hoop er nu op dat deels door de Noctua cpukoeler en deels door die 2 14 cm Noctua's die ik hopelijk morgen binnenkrijg als TNT zijn best doet dat dit toch wel gaat helpen. Enigste andere optie die ik dan nog bedacht had was om een slotkoeler er nog bij te zetten, maar voorzover ik kon zien zuigt die alleen warme lucht af.

Ook zit ik dan met het probleem dat ik de videokaart dan zou moeten gaan verplaatsen naar het 2de pci-e slot wat op zich wel werkt, maar dan moet ik mijn Soundblaster naar beneden plaatsen. Dat had ik dus al inmiddels gedaan maar gisteren begon de Sounblaster rare kuren te krijgen, waarna ik hem weer teruggeplaatst heb naar het bovenste pci-slot en nu weer normaal werkt. Of dit nu komt door een IO-conflict of dat het komt doordat die chip wat erop zit daar onderin te warm word, dat is iets wat ik even in het midden wil houden. Wel merktte ik dat het koellichaam op de X-Fi chip behoorlijk warm werd en ik dus denk dat ie onderin te weinig airflow kreeg en simpelweg te warm werd. Alhoewel ik toch eerder aan een IO conflict denk want in de Antec P193 had ik hetzelfde euvel terwijl ie daar vlak boven de fan van de voeding hing en niet echt warm kon worden.

Nu ja verder zou ik het niet meer weten wanneer ik de cpukoeler en die 2 14 cm fans nog vervangen heb, want nadeel is dat ik er verder ook binnenin geen fans kan bijplaatsen zoals een zij-fan. In het uiterste geval zit er maar 1 ding op en dat zou zijn om deze Lian-Li kast maar te verkopen, en dan voor bv een X1000 te gaan van Lian-Li die wel weer een stuk groter is maar misschien beter koelt. In elk geval ben ik al blij wanneer de idle temp van het moederboard weer op 40tig graden zit, en de cpu zo rond de 35 graden idle zit want met die temps werktte ie altijd prima in de Antec. Nu merk ik gewoon dat ik opeens vastlopers krijg van bv IE wanneer het mb op 46 graden zit, waarvan ik voorheen eigenlijk nooit last had en er ook niks veranderd is qua software.

Overigens nog een ander punt bij de Lian Li is dat ik het frame van de bovenkant niet eraf krijg, dus niet de kap zeg maar want die klikt er gewoon af. Onder die kap zit nog een frame wat met 4 schroefjes aan de zijkant vast zit en nog 2 schroefjes aan de bovenkant waar de externe usbpoorten en powerknop etc op zitten. Die 2 schroefjes draaiden meteen dol toen ik ze los probeerde te draaien en met een goede maat kruiskop schroevendraaier, dus om die 14 cm fans te vervangen moet ik het moederboard eruit halen. Nu moet dat toch sowieso wanneer ik de Noctua erop ga zetten maar eigenlijk wel een beetje slordig van Lian Li dat ze slechte kwaliteit schroefjes gebruiken. Ook zit ik trouwens nog met een giga brom in de kast van de harddisks ondanks dat die met die rubberen ringtjes in die houder zitten, dus dat werkt ook al niet echt zoals het zou moeten zijn. Het idee is leuk maar de praktijk wijst anders en het lijkt mij sterk dat het aan de harddisks ligt, want bij alle 4 de harddisks blijf ik dat gezoem houden.

Enfin ik probeer nog wel eens wat te experimenteren ermee maar acheraf gezien vallen mij die dingen toch wel tegen van een Lian Li, ondanks dat ie van buiten wel gelikt uit ziet. Afwerking is ook verder geen punt en dat is zondermeer erg netjes bij deze kast, maar ik krijg het vermoeden dat men het bij de ietwat low-end kastjes tezeer bespaard heeft. Achteraf gezien had ik misschien toch beter voor een high-end kast kunnen gaan, maar ja zoiets kan je alleen dan in de praktijk ervaren. Eerst nu dan maar eens afwachten tot morgen en kijken wat er gebeurd met die vernieuwingen, en ik hopelijk daarna weer eens met een gerust hart lekker bezig kan zijn met de pc.
 
Pakketje is net aangekomen Freddy dus hardstikke bedankt, en nu snel aan de slag gaan en inbouwen. Ik laat je in elk geval even weten wat de resultaten zijn maar dat zal wel de latere uurtjes worden.
 
Na een heel aantal uren bezig te zijn geweest om alles netjes af te werken ben ik aan het testen gegaan, echter kwam ik erachter dat in feite alles voor niks geweest is. De uiteindelijke temperaturen blijven nagenoeg hetzelfde bij zowel de cpu als het moederboard.

Alle fans draaien op topsnelheid en de fans van de Noctua koeler eveneens op de hoogste snelheid, en ik momenteel alleen hier het forum heb open staan, msn en dan verder helemaal niets op Everest na. Moederboard staat nu op 45 graden en de cpu eveneens op 45 graden hetgeen voorheen hetzelfde was, dus ik ben in feite niks ermee opgeschoten.

Overigens vind ik persoonlijk de 14 cm Noctua's lawaaiig en kan ik echt niet zeggen dat die nou stiller zijn als de Lian-Li's die erin zaten, maar enfin een ding weet ik zeker dat die Lian-Li een miskoop is geweest. Niet dat Freddy er schuld aan is hoor maar die kast is gewoon niet geschikt voor een ietwat zwaarder systeem, en te bedenken dat er goedkopere kasten zijn die prima koelen.

Goed in elk geval gaat deze kast er weer uit en maar kijken dat ik volgende maand of de maand erna een eindelijk goede kast koop, en uiteraard ook dan weer bij jou Freddy maar eerst maar eens weer sparen. UIteraard ook eerst de Lian-Li weer verkopen en verder ben ik altijd in voor ervaringen wat anderen hebben met hun pc-kast, en welke kasten iedereen zo heeft.
 
niets persoonlijks hoor, maar als ik jou was zou ik wat kortere teksten maken....

ze zijn heel mooi geschreven enz, maar als ik zo een lap tekst zie denk ik "laat maar" (en ik denk ook andere mensen) :)

gewoon een tip ;)
 
niets persoonlijks hoor, maar als ik jou was zou ik wat kortere teksten maken....

ze zijn heel mooi geschreven enz, maar als ik zo een lap tekst zie denk ik "laat maar" (en ik denk ook andere mensen) :)

gewoon een tip ;)

Juist niet. Als sommige topic starters niet zo lui waren om maar twee regels te schrijven en sommige anderen niet zo lui waren om lange teksten niet te lezen dan is het voor ons meteen duidelijk wat de TS's probleem is, en heb je ook veel minder last van miscommunicatie. Uiteraard is het dan wel belangrijk dat je een beetje goeie layout aanhoudt, maar Roel lijkt dat aardig te lukken.

En het is jammer om te horen dat je geen verbeteringen ziet. Dat is jammer genoeg iets wat mij ook vaak genoeg is overkomen bij het koelen van dingen.
 
niets persoonlijks hoor, maar als ik jou was zou ik wat kortere teksten maken....

ze zijn heel mooi geschreven enz, maar als ik zo een lap tekst zie denk ik "laat maar" (en ik denk ook andere mensen) :)

gewoon een tip ;)

Vaak is het zo dat mensen dan korte teksten schrijven maar er daarna wel nog een heel aantal posts komen omdat ze een boel dingen vergeten zijn erbij te schrijven. Dus uiteindelijk om het dan toch op hetzelfde neer en alleen dan verspreid in losse posts, want hoe vaak zie je niet dat anderen dan eerst nog vanalles moeten vragen. Dingen als van heb je dit gedaan, zet je systeemspecs erbij enz.. , maar enfin ik zal proberen de teksten ietwat in te korten haha.

En het is jammer om te horen dat je geen verbeteringen ziet. Dat is jammer genoeg iets wat mij ook vaak genoeg is overkomen bij het koelen van dingen.

Ergste van alles vind ik ook nog dat er een boel geld in is gaan zitten want er zitten inmiddels 5 Noctuafans in en goed voor bijelkaar bijna 100 euro alleen aan fans. En dan nu nog die Noctua koeler erbij en alweer 70 euro er bovenop waarna het resultaat dan ook nog zo goed als niks is en dat ergerd mij gewoon.

Vandaag ga ik in elk geval toch nog eens de koeler eraf halen en kijken hoe de pasta verspreid zit, en dan nog maar eens een andere methode proberen in plaats van een bolletje pasta in het midden. Maar ik zelf blijf het vermoeden houden dat die kast eigenlijk niet gemaakt is voor ietwat meer hi-end configuraties.
 
Na alweer een middag en avond te hebben gesleuteld aan de pc ben ik tot een paar opmerkelijke conclusie's gekomen en zijn de temps inmiddels redelijk geworden hetzij wel toch nog met redelijk lawaai erbij. Nu neem ik dat dan maar even voor lief omdat het nu buiten ook wel uitzonderlijke temperaturen zijn en het hier in mijn kamer nu rond de 28 graden constant is.

Enfin de temperatuur van de cpu is uiteindelijk nu toch gezakt met rond de 5 graden nadat ik een ben gaan experimenteren met de verschillende manieren van het aanbrengen van de pasta. In eerste instantie had ik een bolletje in het midden gedaan maar de temps vond ik gemiddel gezien gewoon te hoog, dus vervolgens alles schoongemaakt en een streepje op de cpu gedaan maar eigenlijk bijna geen verschil.

Het viel mij al bij de eerste keer op dat toen ik de koeler van de cpu haalde dit heel gemakkelijk ging en de pasta naar mijn mening slecht verdeeld was, plus iets heel raars namelijk net alsof er een olielaagje op de cpu zat. Alles weer goed schoongemaakt met 96% pure alcohol en zelfs nog met een busje perslucht even schoongeblazen voor eventuele stofjes van de keukenrol.

Na die 2de keer met het streepje vond ik het toch vreemd dat die Artic Cooling MX3 toen ook weer een olielaagje achter liet, en dit niks kon zijn van het spul waarmee ik schoongemaakt had. Pure alcohol en ook gewone keukenrol zonder een of ander geurstofje of weet ik wat allemaal erin, waarbij het mij ook al opviel dat de pasta erg dun was.

Uiteindelijk had ik nog gelukkig een klein tubetje Artic Silver 5 liggen en die uiteindelijk erop gedaan en op mijn manier met de vinger in een plastic zakje de pasta gelijkmatig verdeeld op de core. Koeler erop gezet en systeem aangezet en wonderwel een verschil van bijna 6 graden omlaag, en dat terwijl ik eerst die MX3 gebruikt heb die in vele testen als een van de besten eruit komt.

De cpu temps zijn dus nu wel naar mijn mening aanvaardbaar omdat ie nu zo rond de 40 graden zit maar ik wel een paar dingen op de achtergrond open heb staan, dus mij lijkt dat wel een gezien het warme weer redelijke temperatuur. Wat het moederboard betreft blijft het hetzelfde en ligt het toch aan de airflow van die Lian-Li omdat ik een klein experimentje gedaan heb.

Ik had nog een 9 cm Noctua hier liggen en die eens los aangesloten en aan de zijkant gehouden zodat de lucht direct op de Northbrigde kwam, waarna de temperatuur zeker 3 graden omlaag ging. Van 45 graden zaktte ie opeens naar 42tig graden dus toch duidelijk een teken dat er te weinig airflow langs de Northbrigde komt, wat overigens niet door die Noctua NH-D14 komt. Net doordat ie wat hoger is is er onderaan genoeg ruimte en kan de lucht daar vrij doorheen, en word er wat de koeler betreft eigenlijk zo goed als niets geblokkeerd.

Enfin alweer een hele lap tekst maar ook weer genoeg leesvoer voor degenen die wel graag wat meer willen lezen, maar verder dus kan ik alleen maar zeggen dat dit type Lian-Li niet direct een hit is qua koeling. Dus een operoep aan alle medeHighflowers en ook aan jou Freddy welke kast jij mij persoonlijk zou aanraden, en die je uiteraard dan kan leveren.
 
Zoals beloofd hier een aantal foto's van mijn systeem.

Vooraanzicht gesloten kast waarbij de originele blindplaat vervangen is door een blindplaat met rooster vanwege de luchtaanzuiging.

lianli1.jpg


De kast zoals ie voorheen was met de originele fans, en de Zalman CNPS10 Extreme en alle harddisks erin, waarbij ik de s-ata stroomkabel zelf een beetje aangepast heb.

lianliorigin.jpg


En dan de kast zoals ie nu is met 3 x 12 Noctuafan, 2 x 14 cm Noctuafans en de Noctua NH-D14 cpukoeler, waarbij je kan zien dat de stoffilters er aan de voorkant niet op zitten. Dit heb ik zo gedaan omdat anders de airflow van de fans met de helft terugging, en dan liever wat stof dan te min flow.

lianli3.jpg


Zoals je op deze foto kunt zien vind ik die harddiskcage niet bepaald ideaal zitten en vandaar dat ik er nog maar 1 harddisk en de SSD in heb gezet.

lianli7.jpg


Nog even een inventieve oplossing om de 14 cm Noctuafans vastgezet te krijgen, aangezien deze alleen directe schroefgaten voor 12 cm hebben, en je voor een 14cm opening die verloopplaatjes moet gebruiken.

lianli6.jpg


En dan nog even een screenshot van de temps zoals die nu zijn, zonder dat er nu noemenswaardig veel open staat.

screentemps.jpg


Enfin ik hoop dat jullie een beetje een idee krijgen hoe het systeem in mekaar zit, en voor zover ik dan zelf kan inschatten lijkt mij dat ik er niet zoveel nog aan zou kunnen verbeteren. Ook de bekabeling is voor zover als mogelijk weggewerkt achter de backplate zodat die ook de airflow niet in de weg kan zitten. Wel moet ik erbij schrijven dat tegen de zijpanelen dempingsmatten zijn geplakt, maar ook met de kast open maakt dit qua temperatuur eigenlijk niet veel uit.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan